Mesto predĺžilo termín na informácie od reklamných firiem

Na základe žiadostí od spoločností z oblasti vonkajšej reklamy predĺžili termín na získanie passportu reklamných nosičov do 31. decembra 2011.

BRATISLAVA. Bratislavský magistrát na základe žiadostí od spoločností z oblasti vonkajšej reklamy predĺžil termín na získanie aktuálneho passportu o rozmiestnení nosičov reklamy na pozemkoch vo vlastníctve hlavného mesta.

Mesto týmto krokom vyšlo v ústrety reklamným spoločnostiam, ktoré nestihli magistrátu dodať údaje do konca októbra, pretože vyhlásenie predčasných parlamentných volieb i koniec kalendárneho roka prináša výrazný administratívny nápor na jednotlivé spoločnosti.

Samospráva hlavného mesta SR preto rozhodla, že nový termín na dodanie dôležitých informácií o existujúcich nosičoch vonkajšej reklamy je 31. december 2011.

V slovenskej metropole je na základe podkladov z príslušných stavebných úradov mestských častí približne 1300 nosičov reklamy, ktoré sú pevne spojené so zemou, vyžadujú si stavebné povolenie. Zároveň sa odhaduje, že takmer 300 existujúcich zariadení je postavených bez povolenia, v rozpore so zákonom.

Okrem toho v zelených pruhoch ciest sa nachádza 188 nosičov a v tomto prípade viac ako dve tretiny týchto zaradení sú bez platného povolenia.

Vedenie mesta má záujem i o odstránenie všetkých reklám, ktoré sa nachádzajú v zelených, stredových pruhoch komunikácií, a taktiež o zníženie celkového počtu nosičov vonkajšej reklamy.

Na základe presnej identifikácie jednotlivých zariadení pristúpi mesto v spolupráci so stavebnými úradmi bratislavských mestských častí k odstraňovaniu reklamných zariadení, ktoré stratili povolenia, alebo boli postavené načierno.

Začiatkom roku 2012 predstaví magistrát koncepciu umiestňovania nosičov vonkajšej reklamy, pričom pravidlá budú definovať napríklad stanovenie maximálnych formátov pre jednotlivé lokality, použitie technológie či minimálneho nájomného.

Primátor Milan Ftáčnik rokuje so zástupcami reklamných spoločností a obe dotknuté strany sa zhodujú, že samospráva musí urobiť v oblasti reklamy dva rozhodujúce kroky. Prvým je spracovanie passportu nosičov vonkajšej reklamy a následne prijatie koncepcie, ktorá nastolí do oblasti reklamy jasné pravidlá a prispeje k redukcii počtu existujúcich billboardov.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 14 261
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 918
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 120
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 485
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 2 774
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 606
  7. Kam do tepla v januári? 1 968
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 789
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 619
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 975