Mesto predĺžilo termín na informácie od reklamných firiem

Na základe žiadostí od spoločností z oblasti vonkajšej reklamy predĺžili termín na získanie passportu reklamných nosičov do 31. decembra 2011.

BRATISLAVA. Bratislavský magistrát na základe žiadostí od spoločností z oblasti vonkajšej reklamy predĺžil termín na získanie aktuálneho passportu o rozmiestnení nosičov reklamy na pozemkoch vo vlastníctve hlavného mesta.

Mesto týmto krokom vyšlo v ústrety reklamným spoločnostiam, ktoré nestihli magistrátu dodať údaje do konca októbra, pretože vyhlásenie predčasných parlamentných volieb i koniec kalendárneho roka prináša výrazný administratívny nápor na jednotlivé spoločnosti.

Samospráva hlavného mesta SR preto rozhodla, že nový termín na dodanie dôležitých informácií o existujúcich nosičoch vonkajšej reklamy je 31. december 2011.

V slovenskej metropole je na základe podkladov z príslušných stavebných úradov mestských častí približne 1300 nosičov reklamy, ktoré sú pevne spojené so zemou, vyžadujú si stavebné povolenie. Zároveň sa odhaduje, že takmer 300 existujúcich zariadení je postavených bez povolenia, v rozpore so zákonom.

Okrem toho v zelených pruhoch ciest sa nachádza 188 nosičov a v tomto prípade viac ako dve tretiny týchto zaradení sú bez platného povolenia.

Vedenie mesta má záujem i o odstránenie všetkých reklám, ktoré sa nachádzajú v zelených, stredových pruhoch komunikácií, a taktiež o zníženie celkového počtu nosičov vonkajšej reklamy.

Na základe presnej identifikácie jednotlivých zariadení pristúpi mesto v spolupráci so stavebnými úradmi bratislavských mestských častí k odstraňovaniu reklamných zariadení, ktoré stratili povolenia, alebo boli postavené načierno.

Začiatkom roku 2012 predstaví magistrát koncepciu umiestňovania nosičov vonkajšej reklamy, pričom pravidlá budú definovať napríklad stanovenie maximálnych formátov pre jednotlivé lokality, použitie technológie či minimálneho nájomného.

Primátor Milan Ftáčnik rokuje so zástupcami reklamných spoločností a obe dotknuté strany sa zhodujú, že samospráva musí urobiť v oblasti reklamy dva rozhodujúce kroky. Prvým je spracovanie passportu nosičov vonkajšej reklamy a následne prijatie koncepcie, ktorá nastolí do oblasti reklamy jasné pravidlá a prispeje k redukcii počtu existujúcich billboardov.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 13 842
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 4 546
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 687
  4. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 2 011
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 754
  6. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 1 188
  7. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 1 110
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 909
  9. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 561
  10. Splnený sen 530