SME

Mesto predĺžilo termín na informácie od reklamných firiem

Na základe žiadostí od spoločností z oblasti vonkajšej reklamy predĺžili termín na získanie passportu reklamných nosičov do 31. decembra 2011.

BRATISLAVA. Bratislavský magistrát na základe žiadostí od spoločností z oblasti vonkajšej reklamy predĺžil termín na získanie aktuálneho passportu o rozmiestnení nosičov reklamy na pozemkoch vo vlastníctve hlavného mesta.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
0 seconds of 0 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mesto týmto krokom vyšlo v ústrety reklamným spoločnostiam, ktoré nestihli magistrátu dodať údaje do konca októbra, pretože vyhlásenie predčasných parlamentných volieb i koniec kalendárneho roka prináša výrazný administratívny nápor na jednotlivé spoločnosti.

Samospráva hlavného mesta SR preto rozhodla, že nový termín na dodanie dôležitých informácií o existujúcich nosičoch vonkajšej reklamy je 31. december 2011.

SkryťVypnúť reklamu

V slovenskej metropole je na základe podkladov z príslušných stavebných úradov mestských častí približne 1300 nosičov reklamy, ktoré sú pevne spojené so zemou, vyžadujú si stavebné povolenie. Zároveň sa odhaduje, že takmer 300 existujúcich zariadení je postavených bez povolenia, v rozpore so zákonom.

Okrem toho v zelených pruhoch ciest sa nachádza 188 nosičov a v tomto prípade viac ako dve tretiny týchto zaradení sú bez platného povolenia.

Vedenie mesta má záujem i o odstránenie všetkých reklám, ktoré sa nachádzajú v zelených, stredových pruhoch komunikácií, a taktiež o zníženie celkového počtu nosičov vonkajšej reklamy.

Na základe presnej identifikácie jednotlivých zariadení pristúpi mesto v spolupráci so stavebnými úradmi bratislavských mestských častí k odstraňovaniu reklamných zariadení, ktoré stratili povolenia, alebo boli postavené načierno.

SkryťVypnúť reklamu

Začiatkom roku 2012 predstaví magistrát koncepciu umiestňovania nosičov vonkajšej reklamy, pričom pravidlá budú definovať napríklad stanovenie maximálnych formátov pre jednotlivé lokality, použitie technológie či minimálneho nájomného.

Primátor Milan Ftáčnik rokuje so zástupcami reklamných spoločností a obe dotknuté strany sa zhodujú, že samospráva musí urobiť v oblasti reklamy dva rozhodujúce kroky. Prvým je spracovanie passportu nosičov vonkajšej reklamy a následne prijatie koncepcie, ktorá nastolí do oblasti reklamy jasné pravidlá a prispeje k redukcii počtu existujúcich billboardov.

Autor: khu

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 85 834
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 577
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 302
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 448
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 388
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 373
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 224
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 438
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu