SME

Mesto predĺžilo termín na informácie od reklamných firiem

Na základe žiadostí od spoločností z oblasti vonkajšej reklamy predĺžili termín na získanie passportu reklamných nosičov do 31. decembra 2011.

BRATISLAVA. Bratislavský magistrát na základe žiadostí od spoločností z oblasti vonkajšej reklamy predĺžil termín na získanie aktuálneho passportu o rozmiestnení nosičov reklamy na pozemkoch vo vlastníctve hlavného mesta.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mesto týmto krokom vyšlo v ústrety reklamným spoločnostiam, ktoré nestihli magistrátu dodať údaje do konca októbra, pretože vyhlásenie predčasných parlamentných volieb i koniec kalendárneho roka prináša výrazný administratívny nápor na jednotlivé spoločnosti.

Samospráva hlavného mesta SR preto rozhodla, že nový termín na dodanie dôležitých informácií o existujúcich nosičoch vonkajšej reklamy je 31. december 2011.

SkryťVypnúť reklamu

V slovenskej metropole je na základe podkladov z príslušných stavebných úradov mestských častí približne 1300 nosičov reklamy, ktoré sú pevne spojené so zemou, vyžadujú si stavebné povolenie. Zároveň sa odhaduje, že takmer 300 existujúcich zariadení je postavených bez povolenia, v rozpore so zákonom.

Okrem toho v zelených pruhoch ciest sa nachádza 188 nosičov a v tomto prípade viac ako dve tretiny týchto zaradení sú bez platného povolenia.

Vedenie mesta má záujem i o odstránenie všetkých reklám, ktoré sa nachádzajú v zelených, stredových pruhoch komunikácií, a taktiež o zníženie celkového počtu nosičov vonkajšej reklamy.

Na základe presnej identifikácie jednotlivých zariadení pristúpi mesto v spolupráci so stavebnými úradmi bratislavských mestských častí k odstraňovaniu reklamných zariadení, ktoré stratili povolenia, alebo boli postavené načierno.

SkryťVypnúť reklamu

Začiatkom roku 2012 predstaví magistrát koncepciu umiestňovania nosičov vonkajšej reklamy, pričom pravidlá budú definovať napríklad stanovenie maximálnych formátov pre jednotlivé lokality, použitie technológie či minimálneho nájomného.

Primátor Milan Ftáčnik rokuje so zástupcami reklamných spoločností a obe dotknuté strany sa zhodujú, že samospráva musí urobiť v oblasti reklamy dva rozhodujúce kroky. Prvým je spracovanie passportu nosičov vonkajšej reklamy a následne prijatie koncepcie, ktorá nastolí do oblasti reklamy jasné pravidlá a prispeje k redukcii počtu existujúcich billboardov.

Autor: khu

Bratislava

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Tridsať rokov učí ľudí šoférovať. Čo je problém dnešných vodičov?
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  2. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 19 992
  2. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 6 078
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 5 289
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 3 941
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 878
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 586
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 1 945
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 1 777
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 25 218
  2. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 17 161
  3. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 15 087
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 11 324
  5. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 10 205
  6. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 8 385
  7. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 914
  8. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 6 978
  1. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  2. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  3. Věra Tepličková: O Cintuloch a Ficoch alebo Otázky bez odpovedí
  4. Marcel Rebro: Ruský oligarcha: Keď máš všetko, len nie istotu, že sa dožiješ večere
  5. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  6. Radko Mačuha: Pozor ! Cyril a Metod. Vstup len na povolenie.
  7. Marcel Rebro: Ako chutí ruský mier? Po obuškoch.
  8. Věra Tepličková: Na Devíne sláva bola, ušlo sa vám kúsok z vola?
SkryťZatvoriť reklamu