SME

Stavba križovatky Triblavina na D1 by mala stáť 13 mil. eur

Ministerstvo dopravy, Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a.s. župa mali v stredu podpísať zmluvu o spolupráci na križovatke, čaká sa na stanovisko zastupiteľstva župy.

BRATISLAVA. Plánovaná výstavba križovatky Triblavina na diaľnici D1 pri Bratislave, ktorá uľahčí preťaženú dopravu na východ od hlavného mesta, by mala podľa ministra dopravy Jána Figeľa (KDH) stáť okolo 13 mil. eur.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Celková cena investície, ktorá by sa mala realizovať v rokoch 2013 až 2015, má aj s privádzačmi dosiahnuť predbežne 22 mil. eur. Cesta má byť financovaná zo štátneho rozpočtu a rezort dopravy uvažuje aj nad využitím eurofondov. Križovatka Triblavina v dĺžke 1,5 kilometra bude súčasťou pripravovaného rozšírenia diaľnice medzi Bratislavou a Trnavou na šesť jazdných pruhov.

SkryťVypnúť reklamu

Načítavam video...

Ministerstvo dopravy, Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a.s. a Bratislavský samosprávny kraj (BSK) mali v stredu podpísať zmluvu o spolupráci pri príprave, výstavbe a odovzdaní križovatky Triblavina.

Uzavretie zmluvy pripravenej na podpis napokon odložili, pretože sa k nej musia ešte predtým vyjadriť krajskí poslanci. "Samotná zmluva si vyžaduje definitívne potvrdenie na úrovni zastupiteľstva samosprávneho kraja. Verím, že aj tento akt súhlasu Bratislavský samosprávny kraj pripraví," povedal minister Figeľ na brífingu, ktorý ministerstvo zvolalo kvôli podpisu zmluvy.

Šéf rezortu dopravy pripomenul, že doprava na diaľnici pred Bratislavou je prehustená a zároveň popri nej vyrastajú husté obytné sídla, ktoré už dosahujú veľkosť krajského mesta. Príprava stavby križovatky Triblavina je v štádiu verejného obstarávania na dokumentáciu pre majetkovo-právne vysporiadanie a projekt pre súťažné podklady a realizovanie.

SkryťVypnúť reklamu

"Táto križovatka by pomohla spojiť dve strany hlavnej diaľnice na Slovensku - Seneckú cestu č. 61 a cestu z Bratislavy na Pezinok, ktorá je kategorizovaná ako cesta druhej triedy. Ide o komunikácie, ktoré už dnes sú vyťažené a smerujú do hlavného mesta," uviedol Figeľ. Ich prepojenie popod diaľnicu D1 spolu s kruhovými križovatkami by podľa neho malo spojiť nielen diaľnicu a ďalšie cesty, ale aj pripraviť riešenie pre rozšírenie diaľnice medzi Bratislavou a Trnavou. Minister ocenil, že Bratislavský kraj a NDS sú pripravené riešiť nielen výstavbu, ale aj následnú prevádzku a údržbu i napojenie týchto ciest.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  5. Kam smerujú peniaze bohatých?
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 130
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 726
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 124
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 830
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 296
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 576
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 386
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 233
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 258
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 334
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 8 000
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 928
  5. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 7 216
  6. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 7 166
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 055
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 661
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu