Prístavný most priťahuje nehody

Na kruhovom objazde pod Prístavným mostom vodiči riskujú.

Jedenásť ľudí sa zranilo pri jedenástich nehodách na kruhovom objazde od januára tohto roku.(Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

Príjazd, kde zahynul aj herec František Dibarbora, je aj po rokoch nebezpečný.

BRATISLAVA. Na prípojke z Bajkalskej na kruhový objazd pred Prístavným mostom sa objaví auto s poznávacou značkou LV – Levice. Vodič je tam zjavne prvý raz. Zmätkuje a auto nervózne poskakuje dopredu a dozadu ponad retardér, ktorý je úplne zajazdený do cesty.

Do cesty mu prúdia autá vracajúce sa z kruhového objazdu, ku ktorým sa pripájajú autá z diaľnice. Levičan dupne na plyn a tesne sa vyhne zrážke.

Bludisko

Prístavný most je spletencom ciest, odbočiek a príjazdov a roky miestom mnohých nehôd.

Od januára sa na tomto kruhovom objazde stalo jedenásť nehôd, pri ktorých sa zranilo jedenásť ľudí. Policajné štatistiky potvrdzujú aj kúsky skla a puklíc, ktoré sa váľajú za zvodidlami.

Také šťastie ako Levičan zrejme nemal český vodič, ktorý sa na rovnakom mieste minulý týždeň zrazil s autobusom. Štyria ľudia sa zranili, auto odhodilo do zvodidiel.

Zábrany na okraji cesty sú skrútené. Nehodu pripomína ešte aj odtrhnutý nárazník

a policajtmi zvýraznené brzdné dráhy. Český vodič nedal prednosť v jazde.

Nepodarok

„Celý objazd je nepodarok,“ hovorí dopravný analytik Jozef Drahovský. Základná chyba podľa neho nastala už pri jeho projektovaní.

Nebezpečných miest je okolo mosta viacero a to na oboch stranách Dunaja.

Autá na Prístavný most pustili prvý raz v druhej polovici osemdesiatych rokov.

Projektant Prístavného mosta Ladislav Paulíny, ktorý je už na dôchodku, tvrdí, že celý plán musel urobiť na poslednú chvíľu – pre večne nespokojné ministerstvo dal vraj poslednú verziu dohromady za tri týždne.

pristavny_res_res.jpg

Výjazd na most je bludiskom.

FOTO – GOOGLEMAPS

Jazdia opatrne

Najhoršie je na tom práve nehodový kruhový objazd. „Najprv by mali autá vojsť na kruhový objazd a až potom by mala byť odbočka hore na most,“ vysvetľuje nezmyselné riešenie Drahovský.

Aj skúsení vodiči, ktorí Prístavný most poznajú, prichádzajú ku kruhovému objazdu opatrne. Nakláňajú sa ponad volant, aby videli cez tupý uhol zákruty. Niektorí sa naslepo púšťajú vpred.

„Na tomto mieste boli dopravné nehody častým javom,“ vraví Drahovský. Menej ich je podľa neho od roku 2008, keď odstránili z vjazdu na objazd pletivo brániace výhľadu. „Odvtedy je nehôd menej.“

Aj herec Dibarbora

Koncom leta 1987 na kruhovom objazde pod novootvoreným Prístavným mostom havaroval aj herec František Dibarbora. Nedal prednosť v jazde a vrazil do iného auta.

Dibarbora zraneniam o pár dní podľahol aj pre slabé srdce.

Špecialista: Mal som na to tri týždne

Cestný špecialista, ktorý sa podieľal na návrhu križovatky pod Prístavným mostom, vraví, že štyri pruhy vyškrtli pre peniaze.

BRATISLAVA. Začiatkom osemdesiatych rokov bolo zrejmé, že Prístavný most je pre dopravu Bratislavy kľúčovou stavbou. Na druhej strane rieky bola stále sa rozrastajúca Petržalka a mesto malo len dva mosty, ktoré absolútne nestačili, hoci áut bolo vtedy oveľa menej ako dnes.

Projektová dokumentácia sa však vypracúvala na poslednú chvíľu.

Dopravoprojekt mal sedem alternatív, no vtedajšie ministerstvo stavebníctva žiadnu neprijalo. Napokon projektantovi na tento typ stavieb povedali, že má na konečné vypracovanie tri týž〜dne.

Spomína, že jednou z podmienok projektu bolo, že autá z Petržalky sa musia vedieť vrátiť cez túto križovatku do prístavu. Vtedy v Bratislave chceli vybudovať štvorprúdovú komunikáciu, ktorá mala ísť po Prístavnej ulici až do Brna. Na tejto križovatke sa mali stretávať štyri pruhy z Petržalky, štyri z Trnavy, štyri z Bajkalskej, štyri smerom na Komárno a spomínané štyri pruhy na Prístavnú.

„Z môjho pôvodného návrhu pre nedostatok peňazí škrtli štyri pruhy, pre ktoré sa na tomto mieste tvoria zápchy,“ hovorí cestný špecialista.

Situácia sa čiastočne zlepšila až po vybudovaní Mosta Apollo, ktorý otvorili v roku 2005.

Michal Durdovanský

most_res.jpg

Zvodidlá pokrútili nehody.

FOTO SME –TOMÁŠ BENEDIKOVIČ

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 29 333
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 348
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 375
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 832
  5. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 775
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 635
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 510
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 402
  9. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 249
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 044