STARÉ MESTO. Poslanci Starého Mesta chcú, aby bratislavský magistrát v súčinnosti s Dopravným podnikom Bratislava zabezpečil náhradnú dopravu v úseku Radlinského – Hlavná stanica, aby sa zasadil o opravu električkovej trate a oboznámil verejnosť s termínmi opráv.
Zrušenie bez náhrady
Staré Mesto zároveň vyzýva hlavné mesto SR zastúpené primátorom, aby v súčinnosti s mestským Dopravným podnikom Bratislava zabezpečil efektívnu náhradnú dopravu.
Uzniesli sa na tom na dnešnom zasadnutí staromestského zastupiteľstva a zároveň požiadali starostku Táňu Rosovú, aby primátora Bratislavy Milana Ftáčnika oboznámila s požiadavkami poslancov.
Schváleniu uznesenia dnes predchádzala búrlivá diskusia. Poslanec Martin Borguľa (Smer-SD) povedal, že je ľahké poukazovať na problémy, ale treba si uvedomiť, že mesto peniaze na kompletnú opravu električkovej trate nemá.
"Dúfam, že to, čo sme prijali v uznesení, sa začne riešiť v DPB," uviedol po hlasovaní Borguľa, ktorý je aj mestský poslanec a člen mestskej dopravnej komisie. Zároveň vyslovil obavu, že náklady vyvolané rekonštrukciou trate pri Hlavnej stanici ovplyvnia linku č. 147, on však urobí všetko pre to, aby bola možná rekonštrukcia aj tejto linky.
Predseda mestskej dopravnej komisie Jozef Uhler (SDKÚ-DS) uviedol, že je potrebné hľadať možnosti na úplnú rekonštrukciu trate alebo zabezpečiť náhradu s dostatočnou kapacitou. "Vyhadzovať peniaze za čiastočné zaplátanie problému nemá zmysel," zdôraznil.
Výluka štyroch električiek
Dopravný podnik Bratislava 2. novembra odstavil električkovú trať v úseku Radlinského – Hlavná stanica z dôvodu havarijného technického stavu koľajovej trate.
Výluka sa dotýka električiek číslo 2, 3, 8 a 13. Stav koľajovej trate v tomto úseku sa podľa odbornej dokumentácie neustále zhoršuje a vyžaduje si komplexnú rekonštrukciu. Bez opráv hrozí vykoľajenie električky. Dokedy bude výluka trvať, nie je jasné.
Podľa aktuálnych informácií ide mesto zosumarizovať, koľko treba na nevyhnutné opravy. Penaize na to potom budú musieť v rozpočte nájsť poslanci.