Vozíčkári sa nedostanú do autobusov

Aj nízkopodlažné autobusy strácajú zmysel, keď zastavia ďaleko od zastávky.

Hoci sa vozičkár dostane k autobusu, môže mať problém doň nastúpiť.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ FOTO SME - VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

BRATISLAVA. Cesta autobusom robí hendikepovaným problémy aj napriek tomu, že po Bratislave jazdia už dve stovky nízkopodlažných autobusov. Mimovládky aj telesne postihnutí tvrdia, že nespĺňajú svoj účel.

Autobusy pre invalidov
  • všetkých autobusov v prevádzke je 479;
  • nízkopodlažné autobusy: 200;
  • čiastočne nízkopodlažné: 56;
  • autobusy špeciálne určené pre imobilných: 6.

„Od obrubníka zastávky postoja ďaleko. A aj keď vodič vidí, že som vozičkár, rampu mi nevysunie,“ vraví Róbert.

O problémoch pri nastupovaní počúva aj Oľga Bohuslavová zo Slovenského zväzu telesne postihnutých. „Problém majú aj matky s kočíkmi a ľudia s barlami.“

Viac ako polovica všetkých autobusov v MHD je nízkopodlažných.

Na niektorých zastávkach nevie vodič pri obrubníku zastaviť, vysvetľuje hovorkyňa dopravného podniku Agáta Staneková. „Príčinou je rozbitý povrch zastávok ako výtlky, výmole a vystúpený asfalt nad úrovňou komunikácie.“ Vodič podľa nej na požiadanie imobilného vyklopí aj špeciálnu rampu.

Ťažkosti spôsobujú vodičom aj nerovné obrubníky

z hrubo opracovaného kameňa a zle vyznačená dĺžka zastávky. „Kĺbové vozidlá sa tak nevedia pristaviť do priestoru v celej svojej dĺžke.“ Dopravný podnik podľa nej eviduje viac prípadov, keď si autobus o obrubník prerazil pneumatiky alebo poškodil dvere.

Mesto, správca komunikácií, tento rok na úpravu zastávok nedalo ani euro, peniaze chce nájsť v budúcoročnom rozpočte.

Zastávky tak upravujú za peniaze súkromníkov. Napríklad na zastávke na Slovnaftskej budujú obrubník v tvare pneumatiky s vhodnou výškou nástupišťa typický pre európske mestá.

Podobné obrubníky navrhli aj na zastávkach do Devínskej Novej Vsi.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  3. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  4. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  5. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  6. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  7. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  8. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  9. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  1. Energetici predávajú nevyužívaný majetok
  2. Posledných 30 r. cena fotovoltických panelov klesla 100 násobne
  3. Trendy udržateľnej architektúry
  4. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  5. Ako dobre bývať v centre Bratislavy?
  6. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  7. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  8. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  9. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  10. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 14 455
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 3 443
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 2 618
  4. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 264
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 214
  6. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja 1 034
  7. Ako na refinancovanie hypotéky 961
  8. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV 721
  9. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 680
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 551