Vozíčkári sa nedostanú do autobusov

Aj nízkopodlažné autobusy strácajú zmysel, keď zastavia ďaleko od zastávky.

Hoci sa vozičkár dostane k autobusu, môže mať problém doň nastúpiť.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ FOTO SME - VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

BRATISLAVA. Cesta autobusom robí hendikepovaným problémy aj napriek tomu, že po Bratislave jazdia už dve stovky nízkopodlažných autobusov. Mimovládky aj telesne postihnutí tvrdia, že nespĺňajú svoj účel.

Autobusy pre invalidov
  • všetkých autobusov v prevádzke je 479;
  • nízkopodlažné autobusy: 200;
  • čiastočne nízkopodlažné: 56;
  • autobusy špeciálne určené pre imobilných: 6.

„Od obrubníka zastávky postoja ďaleko. A aj keď vodič vidí, že som vozičkár, rampu mi nevysunie,“ vraví Róbert.

O problémoch pri nastupovaní počúva aj Oľga Bohuslavová zo Slovenského zväzu telesne postihnutých. „Problém majú aj matky s kočíkmi a ľudia s barlami.“

Viac ako polovica všetkých autobusov v MHD je nízkopodlažných.

Na niektorých zastávkach nevie vodič pri obrubníku zastaviť, vysvetľuje hovorkyňa dopravného podniku Agáta Staneková. „Príčinou je rozbitý povrch zastávok ako výtlky, výmole a vystúpený asfalt nad úrovňou komunikácie.“ Vodič podľa nej na požiadanie imobilného vyklopí aj špeciálnu rampu.

Ťažkosti spôsobujú vodičom aj nerovné obrubníky

z hrubo opracovaného kameňa a zle vyznačená dĺžka zastávky. „Kĺbové vozidlá sa tak nevedia pristaviť do priestoru v celej svojej dĺžke.“ Dopravný podnik podľa nej eviduje viac prípadov, keď si autobus o obrubník prerazil pneumatiky alebo poškodil dvere.

Mesto, správca komunikácií, tento rok na úpravu zastávok nedalo ani euro, peniaze chce nájsť v budúcoročnom rozpočte.

Zastávky tak upravujú za peniaze súkromníkov. Napríklad na zastávke na Slovnaftskej budujú obrubník v tvare pneumatiky s vhodnou výškou nástupišťa typický pre európske mestá.

Podobné obrubníky navrhli aj na zastávkach do Devínskej Novej Vsi.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 733
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 966
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 120
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 845
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 691
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 487
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 090
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 047
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 855
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 476