SME
Sobota, 20. august, 2022 | Meniny má Anabela

Vozíčkári sa nedostanú do autobusov

Aj nízkopodlažné autobusy strácajú zmysel, keď zastavia ďaleko od zastávky.

Hoci sa vozičkár dostane k autobusu, môže mať problém doň nastúpiť.Hoci sa vozičkár dostane k autobusu, môže mať problém doň nastúpiť. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ FOTO SME - VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

BRATISLAVA. Cesta autobusom robí hendikepovaným problémy aj napriek tomu, že po Bratislave jazdia už dve stovky nízkopodlažných autobusov. Mimovládky aj telesne postihnutí tvrdia, že nespĺňajú svoj účel.

Autobusy pre invalidov
  • všetkých autobusov v prevádzke je 479;
  • nízkopodlažné autobusy: 200;
  • čiastočne nízkopodlažné: 56;
  • autobusy špeciálne určené pre imobilných: 6.

„Od obrubníka zastávky postoja ďaleko. A aj keď vodič vidí, že som vozičkár, rampu mi nevysunie,“ vraví Róbert.

O problémoch pri nastupovaní počúva aj Oľga Bohuslavová zo Slovenského zväzu telesne postihnutých. „Problém majú aj matky s kočíkmi a ľudia s barlami.“

Viac ako polovica všetkých autobusov v MHD je nízkopodlažných.

Na niektorých zastávkach nevie vodič pri obrubníku zastaviť, vysvetľuje hovorkyňa dopravného podniku Agáta Staneková. „Príčinou je rozbitý povrch zastávok ako výtlky, výmole a vystúpený asfalt nad úrovňou komunikácie.“ Vodič podľa nej na požiadanie imobilného vyklopí aj špeciálnu rampu.

Ťažkosti spôsobujú vodičom aj nerovné obrubníky

z hrubo opracovaného kameňa a zle vyznačená dĺžka zastávky. „Kĺbové vozidlá sa tak nevedia pristaviť do priestoru v celej svojej dĺžke.“ Dopravný podnik podľa nej eviduje viac prípadov, keď si autobus o obrubník prerazil pneumatiky alebo poškodil dvere.

Mesto, správca komunikácií, tento rok na úpravu zastávok nedalo ani euro, peniaze chce nájsť v budúcoročnom rozpočte.

Zastávky tak upravujú za peniaze súkromníkov. Napríklad na zastávke na Slovnaftskej budujú obrubník v tvare pneumatiky s vhodnou výškou nástupišťa typický pre európske mestá.

Podobné obrubníky navrhli aj na zastávkach do Devínskej Novej Vsi.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  2. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  3. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  5. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  6. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  7. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  8. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  1. Majstrovstvá Slovenska v hode telefónom sa uskutočnia v sobotu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Shell myslí na slovenské komunity
  5. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  6. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  7. Agrokomplex 2022
  8. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 39 790
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 13 825
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 10 422
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 7 170
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 5 290
  6. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run 4 546
  7. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 260
  8. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem 3 498
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  3. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  4. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  5. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  8. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 8 749
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 6 977
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 6 767
  4. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 4 701
  5. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 4 061
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 4 000
  7. Marián Viskupič: Rozvrat verejných financií alebo grécka cesta Igora Matoviča 3 672
  8. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 3 526
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťZatvoriť reklamu