Vozíčkári sa nedostanú do autobusov

Aj nízkopodlažné autobusy strácajú zmysel, keď zastavia ďaleko od zastávky.

Hoci sa vozičkár dostane k autobusu, môže mať problém doň nastúpiť.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ FOTO SME - VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

BRATISLAVA. Cesta autobusom robí hendikepovaným problémy aj napriek tomu, že po Bratislave jazdia už dve stovky nízkopodlažných autobusov. Mimovládky aj telesne postihnutí tvrdia, že nespĺňajú svoj účel.

Autobusy pre invalidov
  • všetkých autobusov v prevádzke je 479;
  • nízkopodlažné autobusy: 200;
  • čiastočne nízkopodlažné: 56;
  • autobusy špeciálne určené pre imobilných: 6.

„Od obrubníka zastávky postoja ďaleko. A aj keď vodič vidí, že som vozičkár, rampu mi nevysunie,“ vraví Róbert.

O problémoch pri nastupovaní počúva aj Oľga Bohuslavová zo Slovenského zväzu telesne postihnutých. „Problém majú aj matky s kočíkmi a ľudia s barlami.“

Viac ako polovica všetkých autobusov v MHD je nízkopodlažných.

Na niektorých zastávkach nevie vodič pri obrubníku zastaviť, vysvetľuje hovorkyňa dopravného podniku Agáta Staneková. „Príčinou je rozbitý povrch zastávok ako výtlky, výmole a vystúpený asfalt nad úrovňou komunikácie.“ Vodič podľa nej na požiadanie imobilného vyklopí aj špeciálnu rampu.

Ťažkosti spôsobujú vodičom aj nerovné obrubníky

z hrubo opracovaného kameňa a zle vyznačená dĺžka zastávky. „Kĺbové vozidlá sa tak nevedia pristaviť do priestoru v celej svojej dĺžke.“ Dopravný podnik podľa nej eviduje viac prípadov, keď si autobus o obrubník prerazil pneumatiky alebo poškodil dvere.

Mesto, správca komunikácií, tento rok na úpravu zastávok nedalo ani euro, peniaze chce nájsť v budúcoročnom rozpočte.

Zastávky tak upravujú za peniaze súkromníkov. Napríklad na zastávke na Slovnaftskej budujú obrubník v tvare pneumatiky s vhodnou výškou nástupišťa typický pre európske mestá.

Podobné obrubníky navrhli aj na zastávkach do Devínskej Novej Vsi.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Používate make-up? Potom spozornite
  2. Legendárna Transsibírska magistrála
  3. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  4. Vianočný bázar chalaňov
  5. Vianočné mecheche 2017
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  7. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  8. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  9. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  10. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 30 557
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 6 308
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 491
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 827
  5. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 2 284
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 343
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 279
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 228
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 002
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 927