SME

Na stanicu už električky nejazdia

S opravami bude dopravný podnik čakať aj na rekonštrukciu stanice, ktorá mešká už vyše desať rokov.

Električky zrušili, lebo podľa podniku hrozilo ich vykoľajenie.Električky zrušili, lebo podľa podniku hrozilo ich vykoľajenie. (Zdroj: SME - ARCHÍV)

Cestujúci majú presadnúť na autobusy. Tie nepôjdu častejšie .

Agentúrnu správu sme o 17:30 nahradili článkom denníka SME

BRATISLAVA. Obyvatelia Bratislavy si včera opäť zanadávali na dopravu. Po tom, čo vyšli na zastávku, zistili, že ich električka je zrušená.

Dopravný podnik zrušil spoje číslo 2, 3, 8 a 13. Dôvodom podľa neho je, že trate medzi Radlinského ulicou a Hlavnou stanicou a úsek Hanulova – Pri kríži, sú v zlom stave.

Havarijný stav

„Hrozia vážne následky – poškodzovanie podvozkových častí, vykoľajenie električky a následná nekontrolovaná jazda dolu kopcom, vzpriečenie panelov pod električkou,“ tvrdí podnik. Na problémovom úseku už na jar znížili rýchlosť na 5 až 15 kilometrov za hodinu. Koľaje sa hýbu a prepadávajú.

„Dopravný podnik trať musel zatvoriť, aby neohrozil cestujúcich,“ hovorí šéf dopravnej komisie mesta Jozef Uhler (SDKÚ).

Náhradné autobusy podnik nevypravil. Ľuďom v ozname na zastávkach odporúča, aby využili existujúce linky. Tie však neposilnil.

"V prípade ak nebudú postačovať kapacity, situáciu budeme operatívne riešiť, ale vďaka dostatku prestupových bodov a linkám vedúcim k Hlavnej stanici by mala podľa našich prieskumov mala byť obslužnosť zabezpečená," povedala hovorkyňa podniku Agáta Staneková.

Situáciu budú sledovať a sľubujú, že ak bude problémová, urobia zmeny. "V prípade preukázateľných kapacitných problémov na iných linkách MHD sa budú musieť výkony zvýšiť práve na týchto linkách," dodala.

Mesto však chce, aby bola električková doprava na hlavnú stanicu obnovená. Podľa hovorcu Ľubomíra Andrassyho plánuje vykonať tie najnevyhnutnejšie opravy, aby mohli električky aspoň pri obmedzenej rýchlosti na hlavnú stanicu premávať.

Bez náhrady

Autobusy tiež električkové trasy nekopírujú. „Zrušili jediný spoj z hlavnej stanice do centra,“ rozčuľoval sa na Šafárikovom námestí dôchodca, ktorý už nemôže chodiť spojom číslo 13. Dopravný podnik v ozname na zastávke cestujúcim odkazuje, aby šli na zastávku Zochova.

„To nie je možné. Mňa bolia nohy, to sa mám trepať cez celé mesto?“ krútil hlavou ďalší starší cestujúci. Podnik si robil prieskum. „Z neho vyplynulo, že ľudia preferovali skôr autobusovú a trolejbusovú dopravu.“

"Obslužnosť do centra mesta nie je zabezpečená len autobusom, ale aj trolejbusom a taktiež ďalšími linkami z prestupových bodov a novými električkovými linkami, ktorú obsluhujú dôležité radiály," reaguje hovorkyňa.

"Počas uplynulého víkendu sme realizovali prieskum priamo na Hlavnej stanici. Hoci bol predpoklad maximálneho využitia električkovej dopravy, z prieskumu vyplynulo, že ľudia preferovali skôr autobusovú a trolejbusovú dopravu," dodala.

Bratislavčania najviac cestujú autobusmi (85 percent), električky využívajú viac ako dve tretiny ľudí a trolejbusy len polovica.

Naopak v neďalekom Brne či Ostrave električkami chodí skoro každý a sú hlavným dopravným prostriedkom.

Zdroj: Prieskum spoločnosti Synovate.

elina2-r931_res_res.jpg

Zima bude pre cestujúcich na Hlavnú stanicu bez električiek.

FOTO SME - ARCHÍV

Opraviť má investor

Trate potrebujú rekonštrukciu, dopravný podnik však na to nemá. Šetriť musí aj preto, že bývalý manažment rozhadzoval. Podnik vylúčil, že by električky rušil z finančných dôvodov po tom, čo v minulosti obmedzil viaceré spoje.

Na rekonštrukciu ale treba priveľa - na úsek od Radlinského po Kýčerského potrebujú 3,8 milióna eur, ktoré zadlžené mesto môže začať hľadať až v budúcoročnom rozpočte.

Ak by sa nenašli, podľa Uhlera by museli čakať až do roku 2014 na eurofondy. Obnova zvyšku trate závisí od rekonštrukcie stanice. S tou chce firma IPR začať budúci rok, čaká na povolenia.

Časť koľajiska však prerábali v apríli. Podľa podniku to ale nestačilo. "Trať je prevádzkovaná od roku 1981 bez komplexnej rekonštrukcie, boli zrealizované len čiastkové opravy niektorých úsekov, ale v súčasnej dobe si daná trasa vyžaduje komplexnú rekonštrukciu," povedala Staneková.

Náhradné linky MHD počas odstávky trate Radlinského - Hlavná stanica

Linka č. 15 (nahradí električky č. 2 a 13) Trasa: Zlaté piesky - Vajnorská - Krížna - Vazovova - Radlinského - Obchodná - Námestie SNP - Jesenského - Námestie Ľ. Štúra - Šafárikovo nám.

Linka č. 16 (nahradí električky č. 3 a 8) Trasa: Komisárky - Račianska - Radlinského - Vazovova - Krížna - Trnavské mýto – Ružinov

Na Hlavnú stanicu sa cestujúca verejnosť dostane trolejbusmi a autobusmi cez:

  • Trnavské mýto: linky č. 61, 74, 201
  • Krížna: linka č. 210
  • Obchodná, Hodžovo nám. linka č. 93
Dopravný podnik

elektricky-r344_res.jpg

Najhoršie je na tom podľa Dopravného podniku obratisko električiek. Tie sa otáčali rýchlosťou ľudskej chôdze, aby sa nevykoľajili.

FOTO SME - Lucia Tkáčiková

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. V púpave je všetko, čo potrebujete
  2. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou
  3. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny
  4. Barbora Andrešičová: Som majsterka protikladov
  5. Slovenskí maloobchodníci hľadajú cesty k zdravému rastu
  6. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca
  7. Malé pivovary aj varenie naživo. Bratislava ožije gastronómiou
  8. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych
  1. V púpave je všetko, čo potrebujete
  2. Virtuálne sídlo má svoju volebnú miestnosť. Ako je to možné?
  3. dm podporila sumou 6 317 eur realizáciu projektu
  4. Lifehack pre domácnosť?
  5. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny
  6. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou
  7. OBI rozžiarilo Zvolen na oranžovo
  8. Rozhovor s Jurajom Moravčíkom o revolúcii v strešných materiálov
  1. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 13 282
  2. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 11 214
  3. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 10 599
  4. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 9 171
  5. Výborná pre diabetikov aj pre lepšie trávenie. Poznáte Aróniu? 5 539
  6. Posledné byty v jedinečnej novostavbe v historickom jadre Košíc 4 457
  7. Malé pivovary aj varenie naživo. Bratislava ožije gastronómiou 3 273
  8. Barbora Andrešičová: Som majsterka protikladov 2 005
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 100 230
  2. Pavol Burda: Podržtaška naveky 44 935
  3. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 32 704
  4. Ján Šeďo: Ktorý slovenský senior oželie z dôchodku 400 EUR mesačne ? 30 021
  5. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 26 412
  6. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 036
  7. Ľudmila Križanovská: Rytmus, Cibulková, Plačková a ďalší influenceri podporujú Pellegriniho. Škoda, aj keď je to ich vec... 18 996
  8. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 12 426
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  3. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  5. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  6. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  7. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
  8. Yevhen Hessen: Rusko žiada, aby Ukrajina zatkla šéfa SBU
SkryťZatvoriť reklamu