AKTUALIZOVANÁ

Na stanicu už električky nejazdia

S opravami bude dopravný podnik čakať aj na rekonštrukciu stanice, ktorá mešká už vyše desať rokov.

Električky zrušili, lebo podľa podniku hrozilo ich vykoľajenie.(Zdroj: SME - ARCHÍV)

Cestujúci majú presadnúť na autobusy. Tie nepôjdu častejšie .

Agentúrnu správu sme o 17:30 nahradili článkom denníka SME

BRATISLAVA. Obyvatelia Bratislavy si včera opäť zanadávali na dopravu. Po tom, čo vyšli na zastávku, zistili, že ich električka je zrušená.

Dopravný podnik zrušil spoje číslo 2, 3, 8 a 13. Dôvodom podľa neho je, že trate medzi Radlinského ulicou a Hlavnou stanicou a úsek Hanulova – Pri kríži, sú v zlom stave.

Havarijný stav

„Hrozia vážne následky – poškodzovanie podvozkových častí, vykoľajenie električky a následná nekontrolovaná jazda dolu kopcom, vzpriečenie panelov pod električkou,“ tvrdí podnik. Na problémovom úseku už na jar znížili rýchlosť na 5 až 15 kilometrov za hodinu. Koľaje sa hýbu a prepadávajú.

„Dopravný podnik trať musel zatvoriť, aby neohrozil cestujúcich,“ hovorí šéf dopravnej komisie mesta Jozef Uhler (SDKÚ).

Náhradné autobusy podnik nevypravil. Ľuďom v ozname na zastávkach odporúča, aby využili existujúce linky. Tie však neposilnil.

"V prípade ak nebudú postačovať kapacity, situáciu budeme operatívne riešiť, ale vďaka dostatku prestupových bodov a linkám vedúcim k Hlavnej stanici by mala podľa našich prieskumov mala byť obslužnosť zabezpečená," povedala hovorkyňa podniku Agáta Staneková.

Situáciu budú sledovať a sľubujú, že ak bude problémová, urobia zmeny. "V prípade preukázateľných kapacitných problémov na iných linkách MHD sa budú musieť výkony zvýšiť práve na týchto linkách," dodala.

Mesto však chce, aby bola električková doprava na hlavnú stanicu obnovená. Podľa hovorcu Ľubomíra Andrassyho plánuje vykonať tie najnevyhnutnejšie opravy, aby mohli električky aspoň pri obmedzenej rýchlosti na hlavnú stanicu premávať.

Bez náhrady

Autobusy tiež električkové trasy nekopírujú. „Zrušili jediný spoj z hlavnej stanice do centra,“ rozčuľoval sa na Šafárikovom námestí dôchodca, ktorý už nemôže chodiť spojom číslo 13. Dopravný podnik v ozname na zastávke cestujúcim odkazuje, aby šli na zastávku Zochova.

„To nie je možné. Mňa bolia nohy, to sa mám trepať cez celé mesto?“ krútil hlavou ďalší starší cestujúci. Podnik si robil prieskum. „Z neho vyplynulo, že ľudia preferovali skôr autobusovú a trolejbusovú dopravu.“

"Obslužnosť do centra mesta nie je zabezpečená len autobusom, ale aj trolejbusom a taktiež ďalšími linkami z prestupových bodov a novými električkovými linkami, ktorú obsluhujú dôležité radiály," reaguje hovorkyňa.

"Počas uplynulého víkendu sme realizovali prieskum priamo na Hlavnej stanici. Hoci bol predpoklad maximálneho využitia električkovej dopravy, z prieskumu vyplynulo, že ľudia preferovali skôr autobusovú a trolejbusovú dopravu," dodala.

Bratislavčania najviac cestujú autobusmi (85 percent), električky využívajú viac ako dve tretiny ľudí a trolejbusy len polovica.

Naopak v neďalekom Brne či Ostrave električkami chodí skoro každý a sú hlavným dopravným prostriedkom.

Zdroj: Prieskum spoločnosti Synovate.

elina2-r931_res_res.jpg

Zima bude pre cestujúcich na Hlavnú stanicu bez električiek.

FOTO SME - ARCHÍV

Opraviť má investor

Trate potrebujú rekonštrukciu, dopravný podnik však na to nemá. Šetriť musí aj preto, že bývalý manažment rozhadzoval. Podnik vylúčil, že by električky rušil z finančných dôvodov po tom, čo v minulosti obmedzil viaceré spoje.

Na rekonštrukciu ale treba priveľa - na úsek od Radlinského po Kýčerského potrebujú 3,8 milióna eur, ktoré zadlžené mesto môže začať hľadať až v budúcoročnom rozpočte.

Ak by sa nenašli, podľa Uhlera by museli čakať až do roku 2014 na eurofondy. Obnova zvyšku trate závisí od rekonštrukcie stanice. S tou chce firma IPR začať budúci rok, čaká na povolenia.

Časť koľajiska však prerábali v apríli. Podľa podniku to ale nestačilo. "Trať je prevádzkovaná od roku 1981 bez komplexnej rekonštrukcie, boli zrealizované len čiastkové opravy niektorých úsekov, ale v súčasnej dobe si daná trasa vyžaduje komplexnú rekonštrukciu," povedala Staneková.

Náhradné linky MHD počas odstávky trate Radlinského - Hlavná stanica

Linka č. 15 (nahradí električky č. 2 a 13) Trasa: Zlaté piesky - Vajnorská - Krížna - Vazovova - Radlinského - Obchodná - Námestie SNP - Jesenského - Námestie Ľ. Štúra - Šafárikovo nám.

Linka č. 16 (nahradí električky č. 3 a 8) Trasa: Komisárky - Račianska - Radlinského - Vazovova - Krížna - Trnavské mýto – Ružinov

Na Hlavnú stanicu sa cestujúca verejnosť dostane trolejbusmi a autobusmi cez:

  • Trnavské mýto: linky č. 61, 74, 201
  • Krížna: linka č. 210
  • Obchodná, Hodžovo nám. linka č. 93
Dopravný podnik

elektricky-r344_res.jpg

Najhoršie je na tom podľa Dopravného podniku obratisko električiek. Tie sa otáčali rýchlosťou ľudskej chôdze, aby sa nevykoľajili.

FOTO SME - Lucia Tkáčiková

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  2. Ako na refinancovanie hypotéky
  3. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  1. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  3. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  4. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  5. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  6. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  7. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  10. Vysoká hra o súdne trovy
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 14 510
  2. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 6 882
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 4 296
  4. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 2 364
  5. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 2 243
  6. Splnený sen 1 676
  7. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 1 259
  8. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 1 086
  9. Ako na refinancovanie hypotéky 1 060
  10. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 967