SME

Župa rieši cestovanie v kraji s jedným lístkom

Od novembra začnú do 205 autobusov regionálneho prepravcu Slovak Lines inštalovať označovače cestovných lístkov.

Ľudia by už nemuseli stáť v rade na lístky, stačil by im jeden na cestu v Bratislave i v rámci kraja.Ľudia by už nemuseli stáť v rade na lístky, stačil by im jeden na cestu v Bratislave i v rámci kraja. (Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

Dnes sa konala vzorová inštalácia označovača na Autobusovej stanici Mlynské nivy.

BRATISLAVA. Plán Bratislavského samosprávneho kraja je, aby v druhej polovici budúceho roka prešla aspoň časť župy a Bratislavy na integrovanú dopravu. Ľudia by tak necestovali v rámci regiónu na tri lístky, ale by im na to stačil jeden.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Povedal to dnes bratislavský župan Pavol Frešo s tým, že v prvej etape integrovania uvažujú o Záhorí. Od novembra začnú do 205 autobusov regionálneho prepravcu Slovak Lines inštalovať označovače cestovných lístkov. Nainštalovať by ich mali do konca roka.

SkryťVypnúť reklamu

Dnes sa konala vzorová inštalácia označovača na Autobusovej stanici Mlynské nivy. Podľa župana musia byť označovače kompatibilné a technicky pripravené. Má to byť pre nich lacnejšie a pohodlnejšie, dotýkať sa to bude viac ako 620-tisíc ľudí žijúcich v kraji, informovala hovorkyňa Bratislavského samosprávneho kraja Iveta Tyšlerová.

oznacovac2_res.jpg

Dnes skúšali nový označovač. Je vraj odolnejší ako tie v MHD.

FOTO: Bratislavský samosprávny kraj

Frešo rokuje so starostami

Župan verí, že sa podarí dohodnúť aj so starostami mestských častí a obcí, aby bola viac preferovaná koľajová doprava, nakoľko je aj rýchlejšia. Ako dodala Tyšlerová, tender na označovače pre mestskú hromadnú dopravu robí hlavné mesto Bratislava, v súčasnosti tender prebieha. Tender na označovače pre železnice bude robiť Bratislavský kraj, projekt podá v najbližšej vyhlásenej výzve Operačného programu Bratislavský kraj.

SkryťVypnúť reklamu

Projekt s názvom Zriadenie jednotného tarifného systému u dopravcov v pôsobnosti Bratislavského kraja bol predložený a schválený v rámci Operačného programu Bratislavský kraj. Na základe verejného obstarávania v máji uzavreli zmluvu o nenávratný finančný príspevok s Ministerstvom pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR, ktoré je riadiacim orgánom pre Operačný program Bratislavský kraj.

V rámci verejného obstarávania boli úspešnými uchádzačmi spoločnosti EMtest – SK, s.r.o. a EMTEST, a.s. Celkové oprávnené výdavky projektu predstavujú sumu 375 396 eur. Bratislavský kraj bude z vlastných zdrojov financovať päť percent sumy, teda 18 769,80 eura. Projekt je spolufinancovaný Európskou úniou z prostriedkov Európskeho fondu regionálneho rozvoja.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 81 450
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 459
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 169
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 447
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 768
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 265
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 215
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 348
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 667
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 571
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 47 701
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 890
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 400
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 962
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 11 302
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 737
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
SkryťZatvoriť reklamu