Električky na Hlavnú stanicu nepôjdu

Od 2. novembra bude odstavená električková trať v úseku Radlinského – Hlavná stanica pre havarijný technický stav koľajovej trate.

Na Hlavnú stanicu od 2. novembra budú jazdiť už len trolejbusy a autobusy.(Zdroj: ARCHÍV SME - PETER ŽÁKOVIČ)

BRATISLAVA. Z aktuálnych meraní a fyzickej obhliadky tratí, ktoré vykonala Správa koľajových tratí vyplynulo, že električkovú dopravu v úseku Radlinského - Hlavná stanica je nevyhnutné odstaviť . Technický stav koľajovej trate je v tomto úseku v havarijnom stave. Odstávka trate sa dotkne liniek č. 2, 3, 8 a 13. O situácii informoval Dopravný podnik Bratislava.

Náhradné linky MHD počas odstávky trate Radlinského - Hlavná stanica

Pre zabezpečenie obslužnosti na Račianskej, Ružinovskej, Vajnorskej radiále a spojenia z Námestia Ľudovíta Štúra a Obchodnej ulice bud premávať náhradné linky:

Linka č. 15 (nahradí električky č. 2 a 13) Trasa: Zlaté piesky - Vajnorská - Krížna - Vazovova - Radlinského - Obchodná - Námestie SNP - Jesenského - Námestie Ľ. Štúra - Šafárikovo nám.

Linka č. 16 (nahradí električky č. 3 a 8) Trasa: Komisárky - Račianska - Radlinského - Vazovova - Krížna - Trnavské mýto – Ružinov

Na Hlavnú stanicu sa cestujúca verejnosť dostane trolejbusmi a autobusmi cez:

  • Trnavské mýto: linky č. 61, 74, 201
  • Krížna: linka č. 210
  • Obchodná, Hodžovo nám. linka č. 93

Obslužnosť týchto trás zabezpečujú aj linky smerujúce na Predstaničné námestie, respektíve SAV.

Stav koľajovej trate v uvedom úseku sa podľa odborníkom neustále zhoršuje a vyžaduje komplexnú rekonštrukciu. Ak sa tieto opravy nevykonajú, hrozia vážne následky - poškodzovanie podvozkových častí, vykoľajenie električky a následná nekontrolovaná jazda dolu kopcom, vzpriečenie panelov pod električkou.

Dopravný podnik Bratislava z bezpečnostných dôvodov navrhol zastaviť prevádzku trate na danom úseku, až kým nebude vykonaná potrebná oprava.

Staršie opravy trate na úseku Starohorská – Hlavná stanica sú už dnes nedostatočné a nemôžu zaistiť požadovanú bezpečnosť. Zhoršujúci sa technický stav koľajovej trate bol v uvedenom úseku dôvodom na zavedenie zníženej traťovej rýchlosti 15 km/h a v samotnom obratisku Hlavnej stanice 5 km/h. Zároveň bol opravený koľajový úsek na Predstaničnom námestí.

V najhoršom stave sú úseky Radlinského - Štefanovičova a Hanulova - Pri kríži

Rekonštrukcie a opravy električkových tratí si v najbližšom období podľa Dopravného podniku vyžiadajú približne 18 miliónov eur. Ďalšie prostriedky sú potrebné na opravy koľajových konštrukcií. V prípade nedostatku financií sa technický stav tratí bude neustále zhoršovať.

Za najkritickejšie úseky dnes možno považovať trate na Radlinského - Štefanovičova a v Dúbravke úsek Hanulova - Pri kríži.

Správa koľajových tratí zistila nasledovné závady: neúnosný koľajový spodok, rozpad drevených podvalov, nefunkčné a nestabilné upevnenie koľajníc a tým rozpad geometrickej polohy koľaje, nežiaduci vertikálny a horizontálny pohyb koľajníc, vyčnievajúce zádlažbové panely nad dovolenú výškovú hodnotu 30 mm nad temeno koľajnice, opotrebenie koľajníc v oblúkoch na križovatke Radlinského - I. Karvaša aj na Hlavnej stanici, početné lomy koľajníc v oblúkoch na Hlavnej stanici.

S opravami majú začať na budúci rok

Rekonštrukcia električkovej trate je rozdelená na dve etapy: prvá v úseku Radlinského – Kýčerského, na ktorú už bol spracovaný projekt a vydané stavebné povolenie.

Pre nedostatok financií však do investičných plánov nebola zaradená. Táto rekonštrukcia je v súlade s plánom realizácie I. etapy nosného dopravného systému a predpokladá sa, že sa bude realizovať v roku 2012 s odhadovanými nákladmi 3 milióny 787 tisíc eur.

Druhú etapu rekonštrukcie s predpokladanými nákladmi 5 miliónov 41 tisíc eur úseku Kýčerského - Hlavná stanica by mal realizovať investor celého predstaničného priestoru až po Štefanovičovú ulicu v podzemí. Súkromný investor má uzavretú dlhodobú nájomnú zmluvu, na základe ktorej nebolo možné vykonať rekonštrukciu, preto musela byť realizácia oboch etáp zastavená.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 9 384
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 6 551
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 154
  4. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 045
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 426
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 285
  7. Kam do tepla v januári? 2 288
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 996
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 894
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 153