Električky na Hlavnú stanicu nepôjdu

Od 2. novembra bude odstavená električková trať v úseku Radlinského – Hlavná stanica pre havarijný technický stav koľajovej trate.

Na Hlavnú stanicu od 2. novembra budú jazdiť už len trolejbusy a autobusy.(Zdroj: ARCHÍV SME - PETER ŽÁKOVIČ)

BRATISLAVA. Z aktuálnych meraní a fyzickej obhliadky tratí, ktoré vykonala Správa koľajových tratí vyplynulo, že električkovú dopravu v úseku Radlinského - Hlavná stanica je nevyhnutné odstaviť . Technický stav koľajovej trate je v tomto úseku v havarijnom stave. Odstávka trate sa dotkne liniek č. 2, 3, 8 a 13. O situácii informoval Dopravný podnik Bratislava.

Náhradné linky MHD počas odstávky trate Radlinského - Hlavná stanica

Pre zabezpečenie obslužnosti na Račianskej, Ružinovskej, Vajnorskej radiále a spojenia z Námestia Ľudovíta Štúra a Obchodnej ulice bud premávať náhradné linky:

Linka č. 15 (nahradí električky č. 2 a 13) Trasa: Zlaté piesky - Vajnorská - Krížna - Vazovova - Radlinského - Obchodná - Námestie SNP - Jesenského - Námestie Ľ. Štúra - Šafárikovo nám.

Linka č. 16 (nahradí električky č. 3 a 8) Trasa: Komisárky - Račianska - Radlinského - Vazovova - Krížna - Trnavské mýto – Ružinov

Na Hlavnú stanicu sa cestujúca verejnosť dostane trolejbusmi a autobusmi cez:

  • Trnavské mýto: linky č. 61, 74, 201
  • Krížna: linka č. 210
  • Obchodná, Hodžovo nám. linka č. 93

Obslužnosť týchto trás zabezpečujú aj linky smerujúce na Predstaničné námestie, respektíve SAV.

Stav koľajovej trate v uvedom úseku sa podľa odborníkom neustále zhoršuje a vyžaduje komplexnú rekonštrukciu. Ak sa tieto opravy nevykonajú, hrozia vážne následky - poškodzovanie podvozkových častí, vykoľajenie električky a následná nekontrolovaná jazda dolu kopcom, vzpriečenie panelov pod električkou.

Dopravný podnik Bratislava z bezpečnostných dôvodov navrhol zastaviť prevádzku trate na danom úseku, až kým nebude vykonaná potrebná oprava.

Staršie opravy trate na úseku Starohorská – Hlavná stanica sú už dnes nedostatočné a nemôžu zaistiť požadovanú bezpečnosť. Zhoršujúci sa technický stav koľajovej trate bol v uvedenom úseku dôvodom na zavedenie zníženej traťovej rýchlosti 15 km/h a v samotnom obratisku Hlavnej stanice 5 km/h. Zároveň bol opravený koľajový úsek na Predstaničnom námestí.

V najhoršom stave sú úseky Radlinského - Štefanovičova a Hanulova - Pri kríži

Rekonštrukcie a opravy električkových tratí si v najbližšom období podľa Dopravného podniku vyžiadajú približne 18 miliónov eur. Ďalšie prostriedky sú potrebné na opravy koľajových konštrukcií. V prípade nedostatku financií sa technický stav tratí bude neustále zhoršovať.

Za najkritickejšie úseky dnes možno považovať trate na Radlinského - Štefanovičova a v Dúbravke úsek Hanulova - Pri kríži.

Správa koľajových tratí zistila nasledovné závady: neúnosný koľajový spodok, rozpad drevených podvalov, nefunkčné a nestabilné upevnenie koľajníc a tým rozpad geometrickej polohy koľaje, nežiaduci vertikálny a horizontálny pohyb koľajníc, vyčnievajúce zádlažbové panely nad dovolenú výškovú hodnotu 30 mm nad temeno koľajnice, opotrebenie koľajníc v oblúkoch na križovatke Radlinského - I. Karvaša aj na Hlavnej stanici, početné lomy koľajníc v oblúkoch na Hlavnej stanici.

S opravami majú začať na budúci rok

Rekonštrukcia električkovej trate je rozdelená na dve etapy: prvá v úseku Radlinského – Kýčerského, na ktorú už bol spracovaný projekt a vydané stavebné povolenie.

Pre nedostatok financií však do investičných plánov nebola zaradená. Táto rekonštrukcia je v súlade s plánom realizácie I. etapy nosného dopravného systému a predpokladá sa, že sa bude realizovať v roku 2012 s odhadovanými nákladmi 3 milióny 787 tisíc eur.

Druhú etapu rekonštrukcie s predpokladanými nákladmi 5 miliónov 41 tisíc eur úseku Kýčerského - Hlavná stanica by mal realizovať investor celého predstaničného priestoru až po Štefanovičovú ulicu v podzemí. Súkromný investor má uzavretú dlhodobú nájomnú zmluvu, na základe ktorej nebolo možné vykonať rekonštrukciu, preto musela byť realizácia oboch etáp zastavená.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  5. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  1. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  2. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  3. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  4. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  5. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Bezplatné rozšírenie do prehliadača
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť.
  10. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  1. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 4 105
  2. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 3 504
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 3 454
  4. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 3 360
  5. Top First moment dovolenky na leto 2018 2 669
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 624
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 552
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 787
  9. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 1 781
  10. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 1 634