BRATISLAVA. Historická električka z roku 1913, ktorá premávala medzi Viedňou a Bratislavou, sa dnes vrátila do hlavného mesta SR.
Zásluhu na záchrane tejto historickej pamiatky má Klub priateľov mestskej hromadnej a regionálnej dopravy, Bratislavský okrášľovací spolok, samospráva Bratislavského kraja, fond starostky Starého Mesta Táni Rosovej, ako aj ďalší jednotlivci, ktorí prispeli zbierkou na záchranu tohto technického unikátu.
Vykúpenie starej električky, ktorá mala skončiť v šrote, stálo takmer 10.000 eur. Približne rovnakú sumu bude treba vynaložiť na jej rekonštrukciu a ďalšie peniaze budú potrebné na to, aby električka mohla opäť premávať po bratislavských koľajniciach.
Rušeň v dôchodku
Elektrická lokálna železnica Bratislava - Viedeň bola v prevádzke v rokoch 1914-1945 a dotvárala neopakovateľnú charizmu Bratislavy.
Po zániku lokálnej dráhy sa dve špeciálne vyrobené vozidlá pre bratislavský úsek dostali do Rakúska. Rušeň GANG Eg 5 sa podarilo zachrániť pre rakúske múzeum v Mariazelli.
Rušeň GANZ Eg 6 slúžil svojmu pôvodnému účelu ešte tento rok a "do dôchodku odišiel" vo výbornom stave. Súčasný majiteľ sa ho napriek tomu rozhodol ponúknuť na predaj alebo zošrotovanie.
Frešo: Je to symbol
Ako uviedol predseda BSK na dnešnom slávnostnom prevoze električky na hraničnom priechode pri rakúskom Bergu, "ide pre nás o silný symbol, ktorý hovorí o tom, že koľajová doprava v Bratislave má svoju tradíciu, že spájala Bratislavu aj s Viedňou a že máme na čo nadväzovať pri našich spoločných snahách znova revitalizovať jednak historickú koľajovú dopravu a tiež pokračovať v súčasnom úsilí o eurofondy, aby koľajová doprava bola nosným dopravným systémom nielen hlavného mesta, ale aj bratislavskej župy."
Vnútro električky
FOTO -SITA
FOTO - SITA