SME

Cestujúci chcú nízkopodlažné spoje

Od druhej polovice októbra pribudli v Bratislave ďalšie linky MHD, na ktorých zabezpečili bezbariérovú dopravu.

BRATISLAVA. Nízkopodlažné autobusy momentálne premávajú v hlavnom meste na viac ako štyridsiatich linkách mestskej hromadnej dopravy. Od druhej polovice októbra pribudli ďalšie linky, na ktorých takéto vozidlá vypravujú častejšie alebo na všetky spoje.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako pre agentúru SITA uviedla hovorkyňa Dopravného podniku Bratislava Agáta Staneková, nasadzovanie nízkopodlažných vozidiel do premávky považuje spoločnosť za jednu zo svojich najväčších priorít. Na linke č. 50 podnik od septembra vypravuje nízkopodlažné vozidlá v hustejších intervaloch. Túto zmenu hodnotia podľa Stanekovej mnohí občania Ružinova pozitívne.

SkryťVypnúť reklamu

Od 17. októbra sú na linkách č. 27, 35, 44, 95, 147 a 151 zabezpečené nízkopodlažné vozidlá na všetky spoje. Na ďalších linkách sa podľa Stanekovej dopravca snaží bezbariérové vozidlá vypravovať v čo najväčšom možnom počte, pričom v grafikonoch sú jednotlivé časové intervaly vyznačené piktogramom.

Ako dodala Staneková, zo strany cestujúcich podnik eviduje otázky o miestach na sedenie v bezbariérových vozidlách. „V tejto súvislosti by sme chceli upovedomiť cestujúcu verejnosť, že takéto vozidlá síce majú vyvýšené miesta na sedenie a sťažený prístup k nim, ale nie je to bezdôvodné. Technické vybavenie pri klasických vozidlách MHD je uložené pod podvozkom, pričom pri znížených vozidlách to musí byť riešené umiestnením aj pod sedadlami,“ uviedla hovorkyňa Dopravného podniku Bratislava.

SkryťVypnúť reklamu

V súčasnosti premávajú nízkopodlažné vozidlá na linkách č. 27, 35, 44, 95, 147 a 151, 20, 21, 22, 23, 27, 28, 30, 31/39, 32, 35, 37, 41, 43, 44, 50, 51, 53, 56, 61, 63, 65, 68, 70, 80, 83, 84, 87, 88, 91, 93, 94, 95, 96, 98, 99, 147, 151.

Dopravca podľa Stanekovej prikladá dôraz na vypravovanie nízkopodlažných vozidiel najmä na trasy, kde sú obsluhované dôležité vnútromestské spojenia, ale aj tam, kde sú napríklad zdravotnícke zariadenia, obchodné reťazce, trhovisko, školy či autobusová stanica.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  2. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  3. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  4. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  5. Na Marka oharka do jarka
  6. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 009
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 908
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 9 101
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 369
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 837
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 130
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 731
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 482
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 755
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 324
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 74 358
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 675
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 147
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 12 013
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 734
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 570
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Tupou Ceruzou: Medvede
SkryťZatvoriť reklamu