SME

Ďalšie rušenie spojov v bratislavskej MHD nebude

Hromadná doprava v Bratislave má budúci rok jazdiť tak ako tento. Petíciu podpisovali ľudia zbytočne.

Autobus 83 vozí ľudí z Petržalky cez centrum mesta až do Dúbravky. Pre hornú časť Dúbravky je to jediný spoj do centra.Autobus 83 vozí ľudí z Petržalky cez centrum mesta až do Dúbravky. Pre hornú časť Dúbravky je to jediný spoj do centra. (Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. „Podpíšte petíciu proti redukovaniu autobusu 83,“ vyzýva obyvateľka bratislavskej Dúbravky okoloidúcich. Ľuďom vraví, že jediný autobus, ktorý spája hornú časť Dúbravky s centrom mesta majú obmedziť. Dúbravčania podpisovali bez váhania.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Už dnes sa pri jazde týmto autobusom počas špičky musíte pripraviť na poriadnu tlačenicu. Linka 83 patrí k nosným bratislavskej MHD.

Hovorkyňa bratislavského dopravného podniku Agáta Staneková informáciu o obmedzení 83-ky popiera. „Nemá byť redukovaná, ani v návrhu na znižovanie výkonov nebola.“

SkryťVypnúť reklamu

Petícia ľudí, ktorú v týchto dňoch podpisujú a chcú predložiť na magistrát, je tak zbytočná.

DPB: Žiadne redukcie

Staneková dodáva, že žiadne obmedzenie spojov dopravný podnik teraz nechystá.

Dopravca naposledy redukoval linky na začiatku školského roku, čiže asi mesiac po tom, čo zvyšoval cestovné.

Magistrát vtedy zrušil len dve linky, namiesto 13, ktoré dopravný podnik navrhoval.

Generálny riaditeľ dopravného podniku Ľubomír Belfi vtedy povedal, že odsúhlasené návrhy magistrátu sú nedostatočné. „Nie sme schopní platiť záväzky našim dodávateľom, čo ohrozuje prevádzkyschopnosť vozidiel.“

Dnes Staneková vraví, že v budúcom roku redukciu spojov zatiaľ neplánujú. „Pre rok 2012 spracoval dopravný podnik ponuku výkonov rovnakú totožnú so súčasným obdobím.“

SkryťVypnúť reklamu

Hovorkyňa povedal, že momentálne neplánujú ani ďalšie zdražovanie, o ktorom sa pri poslednom zvyšovaní cien hovorilo. „Ďalšie redukčné opatrenia sa týkali prevádzkových nákladov našej spoločnosti, bez dopadu na cestujúcich,“ dodala Staneková.

Linky zmení plán

Budúci rok by sa však linky hromadnej dopravy mali predsa zmeniť. Ovplyvniť by ich mal plán dopravnej obslužnosti.

Doteraz hlavnému mestu chýbal a linky boli podľa predsedu mestskej dopravnej komisie Jozefa Uhlera (SDKÚ) buď historicky dané alebo vznikali aj na politickú objednávku.

Plán, na ktorý mesto pripravuje výberové konanie, má zistiť, odkiaľ, kam a kedy ľudia v Bratislave cestujú.

Mesto by ho mohlo mať začiatkom budúceho roku.

busy_res.jpg

Dopravný podnik vraví, že linky v budúcom roku redukovať neplánuje.

SkryťVypnúť reklamu

FOTO SME - GABRIEL KUCHTA

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  5. Kam smerujú peniaze bohatých?
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 127
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 722
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 103
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 824
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 295
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 585
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 382
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 226
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 258
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 334
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 995
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 926
  5. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 7 231
  6. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 7 215
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 055
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 654
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu