SME

Do konca roka 2012 treba na nosný systém 9,1 mil. eur

Podľa primátora je mesto síce v zlej finančnej situácii, ale na druhej strane má príležitosť získať dielo v hodnote zhruba sto miliónov eur len za päťpercentnú účasť.

Vo štvrtok bude mimoriadne zastupiteľstvo k realizácii nosného systému mestskej hromadnej dopravy v Bratislave.

BRATISLAVA. Mesto Bratislava musí spoločnosti Metro Bratislava poskytnúť 3,4 milióna eur s DPH za už zrealizované práce na projektovej dokumentácii a inžinierskej činnosti k nosnému dopravnému systému mestskej hromadnej dopravy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Metro berie úver

Podľa primátora Milana Ftáčnika do konca roku 2012 však bude musieť hlavné mesto vynaložiť celkom 9,1 mil. eur s DPH, aby mohla Bratislava v projekte budovania nosného dopravného systému pokračovať. Spoločnosť Metro by si podľa Ftáčnika mala so súhlasom mestských poslancov zobrať úver, ktorý bude splácať mesto.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa primátora je mesto síce v zlej finančnej situácii, ale na druhej strane má príležitosť získať dielo v hodnote zhruba sto miliónov eur len za päťpercentnú účasť a daň z pridanej hodnoty, ktorú bude musieť mesto ako prijímateľ zaplatiť.

"Za relatívne malé peniaze získame veľké dielo. Inak si neviem predstaviť, že by mesto tých sto miliónov vo svojom rozpočte na opravu Starého mosta a začiatok budovania trate do Petržalky našlo. Pre nás je toto príležitosť, ktorú nechceme premeškať, a preto sme zvolili ten spôsob, že riešme to tak, ako to riešiť vieme, bankovým úverom pre Metro, ktorého splácanie zapracujeme do rozpočtov mesta na ďalšie roky," uviedol primátor.

Poslanci rozhodnú

Vo štvrtok bude mimoriadne zastupiteľstvo k realizácii nosného systému mestskej hromadnej dopravy v Bratislave. Ako informoval hovorca primátora Ľubomír Andrassy, návrh na realizáciu nosného systému bude jediným bodom mimoriadneho októbrového zasadnutia zastupiteľstva, ktoré sa začne o 9:00 v Zrkadlovej sále Primaciálneho paláca.

SkryťVypnúť reklamu

Poslanci rozhodnú o tom, či sa mesto Bratislava stane prijímateľom nenávratných európskych finančných prostriedkov z Operačného programu doprava 2007 – 2013 na realizáciu nosného systému dopravy v meste a širšom regióne.

Poslanci budú vo štvrtok taktiež rozhodovať o tom, či spoločnosť Metro Bratislava, a.s. získa finančné prostriedky na zaplatenie dlhov vo výške 3,4 mil. eur s DPH, pričom do konca roku 2012 bude musieť hlavné mesto vynaložiť celkom 9,1 mil. eur s DPH. Pôjde o ďalšie náklady spojené s vykúpením pozemkov, prípravou súťaže na zhotoviteľa diela či ďalšie nevyhnutné inžinierske práce.

Ako uviedol Andrassy, v prvej etape výstavby pôjde o rekonštrukciu Starého mosta a vybudovanie prvej časti povrchovej koľajovej trate medzi Šafárikovým námestím a petržalskou Bosákovou ulicou. Po schválení dokumentu a alokovaní peňazí z eurofondov na projekt začne mesto s prípravou druhej a tretej časti nosného systému, ktoré prepoja Bosákovu ulicu s Janíkovým dvorom a Hlavnú železničnú stanicu so Štúrovou ulicou v Starom meste.

SkryťVypnúť reklamu

Bajan: Rozhodnite o električke

PETRŽALKA. Petržalský starosta Vladimír Bajan vyzýva všetkých poslancov hlavného mesta, aby „rozumne, vecne a bez politických nátlakov“ rozhodli v prospech električkového spojenia z Petržalky cez Starý most do centra.

„Očakávam, že mestské zastupiteľstvo konečne rozhodne v prospech celej Bratislavy a ďalších vyše stotisíc ľudí, ktorí do hlavného mesta prichádzajú za svojimi povinnosťami,“ píše starosta vo svojej výzve, ktorú adresuje mestským poslancom. Vo štvrtok má mestské zastupiteľstvo mimoriadne zasadnúť, aby rokovalo o nosnom dopravnom systéme v meste.

Podľa Bajana projekt električkovej dopravy z Petržalky dáva výraznú šancu riešiť nielen akútny dopravný problém v hlavnom meste a ponúka jedinečnú perspektívu budúcemu rozvoju území a zabezpečí väčšiu spokojnosť občanov na oboch brehoch Dunaja.

Petržalský starosta je rád, že Bratislava opäť môže požiadať Brusel o európske prostriedky na nosný dopravný systém ešte v tomto plánovacom období 2007 – 2013.

„Verím, že to aj využije,“ dodáva Bajan s tým, že víta názor z Bruselu, že je lepší projekt električky do Petržalky ako obnova Filiálky. „Euroinvestíciu vo výške 100 miliónov eur iba s päťpercentným finančným podielom Bratislavy treba využiť na prospech budúcnosti tohto mesta,“ uviedol starosta Petržalky.

Nosný dopravný systém prostredníctvom železničnej dopravy zo Starého Mesta cez Dunaj do Petržalky má podľa neho významný celomestský a „nadmestský“ ekologický význam. „Buďme tí, ktorí prelomia hrubé ľady nevšímavosti voči názorom obyvateľov hlavného mesta a kvalitným rozhodnutím pomôžme naštartovať investíciu, ktorá je hodná Bratislavy 21. storočia,“ odkázal Bajan mestským poslancom.

SITA

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  5. Kam smerujú peniaze bohatých?
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 130
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 726
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 123
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 830
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 296
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 578
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 386
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 232
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 258
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 334
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 8 000
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 928
  5. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 7 216
  6. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 7 166
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 055
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 661
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu