SME
Utorok, 9. august, 2022 | Meniny má Ľubomíra

Cesta medzi Bratislavou a Rovinkou je už otvorená

Úsek cesty I 63 rozšírili o jeden jazdný pruh.Vláda na rekonštrukciu prispela sumou 3,8 milióna eur.

Prvá etapa výstavby sa začala 18. augusta a práce ukončili za šesť týždňov. Počas rekonštrukcie za plnej premávky vyfrézovali 54.000 m2 povrchu vozovky a položili približne 14.000 ton rôznych zmesí, vrátane 6000 kubíkov betónu.Prvá etapa výstavby sa začala 18. augusta a práce ukončili za šesť týždňov. Počas rekonštrukcie za plnej premávky vyfrézovali 54.000 m2 povrchu vozovky a položili približne 14.000 ton rôznych zmesí, vrátane 6000 kubíkov betónu. (Zdroj: TASR)

Úsek cesty I 63 rozšírili o jeden jazdný pruh.Vláda na rekonštrukciu prispela sumou 3,8 milióna eur a v rámci projektu rozšírenia cesty upravili aj križovatku Slovnaftská a rozšírili nájazd na diaľničný obchvat D1 z Gagarinovej ulice.

BRATISLAVA. Cesta prvej triedy medzi Bratislavou a Rovinkou je po mesačnej rozsiahlej rekonštrukcii rozšírená o jeden jazdný pruh, ktorý dnes slávnostne otvorili.

Dopravná situácia medzi Bratislavou a Dunajskou Lužnou bola dlhodobo neúnosná a spôsobovala problémy pri dochádzaní ľudí do zamestnania a do škôl. Denne touto cestou prichádza do Bratislavy vyše 20-tisíc áut, čo spôsobovalo zápchy a dopravné nehody.

SkryťVypnúť reklamu

Vláda dala 3,8 milióna

"Som rád, že zrekonštruovanie tohto úseku pomohlo k plynulejšej a bezpečnejšej doprave v hlavnom meste. Zároveň máme pripravené aj ďalšie riešenia, ktoré uľahčia život obyvateľom obcí a miest na juh od Bratislavy," povedal pri otvorení minister dopravy Ján Figeľ.

Vláda na rekonštrukciu prispela sumou 3,8 milióna eur a v rámci projektu rozšírenia cesty upravili aj križovatku Slovnaftská a rozšírili nájazd na diaľničný obchvat D1 z Gagarinovej ulice.

Cestu rozšírili o jeden jazdný pruh v rekordne krátkom čase. Prvá etapa výstavby sa začala 18. augusta a práce ukončili za šesť týždňov. Počas rekonštrukcie za plnej premávky vyfrézovali 54.000 m2 povrchu vozovky a položili približne 14.000 ton rôznych zmesí, vrátane 6000 kubíkov betónu.

SkryťVypnúť reklamu

Na otvorení cesty sa zúčastnili minister dopravy Figeľ, predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo, bratislavský primátor Milan Ftáčnik, starostka Podunajských Biskupíc Alžbeta Ožvaldová, štátny tajomník rezortu dopravy Árpád Érsek a konateľ spoločnosti Strabag, ktorá stavbu realizovala,Vlastislav Šlajs.

Frešo: Ukážka ako doprava nemá vyzerať

"Táto cesta bola príkladom toho, akým spôsobom nemá vyzerať automobilová doprava," povedal Frešo. Podľa neho je kľúčové, že v rekordne krátkom čase sa vďaka úsiliu vlády, župy, mesta a mestskej časti podarilo túto cestu odovzdať.

"Keď sme vo februári podpisovali memorandum na ministerstve dopravy, to znamená štát, kraj a mesto, málokto veril, že sa za pol roka dostaneme tak ďaleko, že budeme môcť otvárať novú cestu," povedal primátor Ftáčnik.

SkryťVypnúť reklamu

"Verím, že spolupráca troch úrovní, štátu, kraja a mesta, bude pokračovať aj pri ďalších projektoch, ktoré budú rovnako úspešné ako táto cesta," dodal primátor.

Podľa starostky Podunajských Biskupíc Alžbety Ožvaldovej rozšírenie cesty situáciu zlepšilo, ale vyriešiť ju môže až rýchlostná komunikácia R7 a nultý obchvat.

Ministerstvo dopravy už pripravuje výstavbu rýchlostnej cesty R7, ktorá by sa mala začať stavať v roku 2013. Ako agentúru SITA informoval Lukáš Lučenič z odboru pre vzťahy s verejnosťou ministerstva dopravy, od marca budúceho roku začne jazdiť pravidelná linka osobnej železničnej dopravy medzi Bratislavou a Komárnom.

Moderné vlaky by mali na železnicu pritiahnuť viac cestujúcich a tým tiež prispieť k výraznému odľahčeniu cestnej dopravy v smere Bratislava - Dunajská Streda.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prehľad a automatizácia
  2. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  3. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  4. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  5. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha
  8. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina
  1. Prehľad a automatizácia
  2. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  3. Šéf PLANEO: Budúcnosť obchodu je v službách
  4. Čo robiť, aby dieťa neskončilo v nemocnici s črevnou virózou?
  5. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  6. Goralské folklórne slávnosti po prvýkrát priamo v horách
  7. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  8. Ktoré regionálne projekty podporí Nadácia COOP Jednota?
  1. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 10 291
  2. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 9 299
  3. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 7 553
  4. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 4 635
  5. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina 3 929
  6. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 137
  7. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné 1 725
  8. Držanie peňazí na bežnom účte robí Slovákov chudobnejšími 1 678
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  2. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  3. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  4. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  5. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  6. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  8. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 125 770
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 27 163
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 132
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 9 238
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 6 490
  6. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 3 943
  7. Vladimir Skala: Padá bankový sektor v Číne? 3 730
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 2 633
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu