SME

Cesta medzi Bratislavou a Rovinkou je už otvorená

Úsek cesty I 63 rozšírili o jeden jazdný pruh.Vláda na rekonštrukciu prispela sumou 3,8 milióna eur.

Prvá etapa výstavby sa začala 18. augusta a práce ukončili za šesť týždňov. Počas rekonštrukcie za plnej premávky vyfrézovali 54.000 m2 povrchu vozovky a položili približne 14.000 ton rôznych zmesí, vrátane 6000 kubíkov betónu.Prvá etapa výstavby sa začala 18. augusta a práce ukončili za šesť týždňov. Počas rekonštrukcie za plnej premávky vyfrézovali 54.000 m2 povrchu vozovky a položili približne 14.000 ton rôznych zmesí, vrátane 6000 kubíkov betónu. (Zdroj: TASR)

Úsek cesty I 63 rozšírili o jeden jazdný pruh.Vláda na rekonštrukciu prispela sumou 3,8 milióna eur a v rámci projektu rozšírenia cesty upravili aj križovatku Slovnaftská a rozšírili nájazd na diaľničný obchvat D1 z Gagarinovej ulice.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Cesta prvej triedy medzi Bratislavou a Rovinkou je po mesačnej rozsiahlej rekonštrukcii rozšírená o jeden jazdný pruh, ktorý dnes slávnostne otvorili.

Dopravná situácia medzi Bratislavou a Dunajskou Lužnou bola dlhodobo neúnosná a spôsobovala problémy pri dochádzaní ľudí do zamestnania a do škôl. Denne touto cestou prichádza do Bratislavy vyše 20-tisíc áut, čo spôsobovalo zápchy a dopravné nehody.

SkryťVypnúť reklamu

Vláda dala 3,8 milióna

"Som rád, že zrekonštruovanie tohto úseku pomohlo k plynulejšej a bezpečnejšej doprave v hlavnom meste. Zároveň máme pripravené aj ďalšie riešenia, ktoré uľahčia život obyvateľom obcí a miest na juh od Bratislavy," povedal pri otvorení minister dopravy Ján Figeľ.

Vláda na rekonštrukciu prispela sumou 3,8 milióna eur a v rámci projektu rozšírenia cesty upravili aj križovatku Slovnaftská a rozšírili nájazd na diaľničný obchvat D1 z Gagarinovej ulice.

Cestu rozšírili o jeden jazdný pruh v rekordne krátkom čase. Prvá etapa výstavby sa začala 18. augusta a práce ukončili za šesť týždňov. Počas rekonštrukcie za plnej premávky vyfrézovali 54.000 m2 povrchu vozovky a položili približne 14.000 ton rôznych zmesí, vrátane 6000 kubíkov betónu.

SkryťVypnúť reklamu

Na otvorení cesty sa zúčastnili minister dopravy Figeľ, predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo, bratislavský primátor Milan Ftáčnik, starostka Podunajských Biskupíc Alžbeta Ožvaldová, štátny tajomník rezortu dopravy Árpád Érsek a konateľ spoločnosti Strabag, ktorá stavbu realizovala,Vlastislav Šlajs.

Frešo: Ukážka ako doprava nemá vyzerať

"Táto cesta bola príkladom toho, akým spôsobom nemá vyzerať automobilová doprava," povedal Frešo. Podľa neho je kľúčové, že v rekordne krátkom čase sa vďaka úsiliu vlády, župy, mesta a mestskej časti podarilo túto cestu odovzdať.

"Keď sme vo februári podpisovali memorandum na ministerstve dopravy, to znamená štát, kraj a mesto, málokto veril, že sa za pol roka dostaneme tak ďaleko, že budeme môcť otvárať novú cestu," povedal primátor Ftáčnik.

SkryťVypnúť reklamu

"Verím, že spolupráca troch úrovní, štátu, kraja a mesta, bude pokračovať aj pri ďalších projektoch, ktoré budú rovnako úspešné ako táto cesta," dodal primátor.

Podľa starostky Podunajských Biskupíc Alžbety Ožvaldovej rozšírenie cesty situáciu zlepšilo, ale vyriešiť ju môže až rýchlostná komunikácia R7 a nultý obchvat.

Ministerstvo dopravy už pripravuje výstavbu rýchlostnej cesty R7, ktorá by sa mala začať stavať v roku 2013. Ako agentúru SITA informoval Lukáš Lučenič z odboru pre vzťahy s verejnosťou ministerstva dopravy, od marca budúceho roku začne jazdiť pravidelná linka osobnej železničnej dopravy medzi Bratislavou a Komárnom.

Moderné vlaky by mali na železnicu pritiahnuť viac cestujúcich a tým tiež prispieť k výraznému odľahčeniu cestnej dopravy v smere Bratislava - Dunajská Streda.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 56 793
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 058
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 559
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 440
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 950
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 120
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 888
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 114
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 96 252
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 79 957
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 490
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 810
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 197
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 830
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 160
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 748
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu