SME
Utorok, 9. august, 2022 | Meniny má Ľubomíra

Na autobusovej stanice konkurenciu nechcú

Po rozhodnutí súdu ju však budú musieť púšťať.

Autobusy na stanici. Cestujúci si budú môcť vybrať z dvoch liniek, ktoré spájajú letiská. Majiteľ nemôže zakazovať parkovanie iným firmám.Autobusy na stanici. Cestujúci si budú môcť vybrať z dvoch liniek, ktoré spájajú letiská. Majiteľ nemôže zakazovať parkovanie iným firmám. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ ARCHÍV SME)

Cestujúci si budú môcť vybrať z dvoch liniek, ktoré spájajú letiská. Majiteľ nemôže zakazovať parkovanie iným firmám.

BRATISLAVA. Majitelia bratislavskej Autobusovej stanice Mlynské Nivy nechceli do svojho areálu vpustiť konkurenciu. Nesúhlasili s tým, aby tam zastavoval autobus, ktorý spája bratislavské letisko s viedenským. Prikázal im to súd.

Súkromná autobusová firma Blaguss pritom dostala na parkovanie na Nivách aj povolenie. Majiteľ stanice, spoločnosť Twin City, s tým však nesúhlasila, sami totiž majú podobnú linku.

„Sú tam skutočnosti, ktoré nám neumožňujú poskytovať služby všetkým dopravcom,“ tvrdil právnik spoločnosti pred Krajským súdom v Bratislave.

Preplnená

Porovnanie liniek

Slovak lines:

Trasa: Letisko Bratislava – Autobusová stanica Bratislava - Petržalka – Wolfsthal – Hainburg – Letisko Viedeň

  • cena 7,70 + 1 euro za každú batožinu
  • trvanie 1 hodina 35 minút

Blaguss:

Trasa: Letisko Bratislava - Nový Most – Petržalka, Einsteinova - Letisko Viedeň

  • cena 6,60
  • trvanie 1 hodina
Zdroj: cestovné poriadky

Stanica, na ktorej zastavuje asi 50 rôznych dopravných spoločností, je vraj kapacitne preplnená a jej prestavba je v nedohľadne. Majiteľ stanice tiež tvrdí, že ak si nemôže vyberať, kto u neho zastaví, obmedzuje to jeho právo podnikať.

Zákon o cestnej doprave pritom hovorí, že vlastník autobusovej stanice do nej musí pustiť každú linku, ktorá má na to licenciu. Licencie aj zastávky schvaľuje ministerstvo dopravy.

Spoločnosti Blaguss ministerstvo odobrilo, že už nemusí zastavovať pod Novým Mostom ako doposiaľ, ale môže zbierať aj mimobratislavských cestujúcich z autobusovej stanice.

Na Nivách už zastavuje podobný spoj Slovak Lines, firmy prepojenej cez skupinu HB Reavis na majiteľa autobusovej stanice. Tiež spája bratislavské a viedenské letisko, no je o euro drahší

a cesta ním trvá o polhodinu dlhšie ako u konkurencie. Nejde totiž na Schwechat cez diaľnicu, ale zastavuje v rakúskych mestečkách. Kratšia a lacnejšia cesta by tak mohla odlákať zákazníkov Slovak Lines, bývalej Slovenskej autobusovej doprave.

Šancu už mali

Majiteľ stanice žiadal pôvodne súd, aby ho vpustil do rozhodovania o tom, či na nej môže Blaguss zastavovať. Trojčlenný senát mu nevyhovel. Sudkyne konštatovali, že jasne nevysvetlil dôvody, ktoré jeho práva a zákony by tak mohli byť porušené.

Okrem toho mu už v minulosti súdy umožnili, aby napadol povolenie pre Blaguss, podľa ktorého môžu voziť ľudí z autobusovej stanice na Schwechat. „Súd vás už v minulosti vrátil do hry, vy ste to nevyužili a trvali na predčasne podanej žalobe,“ povedala predsedníčka senátu. Proces preto zastavila.

Už onedlho by tak konkurenčná linka mohla zastavovať na autobusovej stanici. Za každé zastavenie bude majiteľom stanice platiť.

Prestavba stanice stojí

BRATISLAVA. Autobusová stanica sa má úplne zmeniť. Pribudnúť majú viaceré výškové budovy spojené ponad hlavnú cestu. Rekonštrukcia sa mala začať už na jeseň 2008. Okolie stanice, kde má vzniknúť aj multifunkčné centrum Twin City, je však roky staveniskom.

Investor zatiaľ iba zbúral staré priemyselné budovy na druhej strane cesty.

V súčasnosti sa čaká na zmeny územného plánu. Požiadať o potrebné povolenia totiž môžu až po tom, keď budú jasne dané podmienky, čo na území môže stáť.

stanica_res.jpg

Prestavba stanice mešká.

FOTO - ARCHÍV SME

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prehľad a automatizácia
  2. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  3. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  4. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  5. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila
  1. Prehľad a automatizácia
  2. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  3. Šéf PLANEO: Budúcnosť obchodu je v službách
  4. Čo robiť, aby dieťa neskončilo v nemocnici s črevnou virózou?
  5. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  6. Goralské folklórne slávnosti po prvýkrát priamo v horách
  7. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  8. Ktoré regionálne projekty podporí Nadácia COOP Jednota?
  1. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 10 114
  2. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 7 799
  3. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 7 351
  4. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina 5 729
  5. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 5 340
  6. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 967
  7. Dobrá správa pre pacientov s cukrovkou 2 276
  8. Držanie peňazí na bežnom účte robí Slovákov chudobnejšími 1 855
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  2. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  3. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  5. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  6. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  8. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 122 235
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 27 069
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 10 963
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 8 574
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 7 407
  6. Vladimir Skala: Padá bankový sektor v Číne? 4 235
  7. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 3 996
  8. Martina Paulenová: Hlbocký vodopád (Ako sa z krátkej prechádzky stane expedícia) 2 552
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  2. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  3. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  4. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914
SkryťZatvoriť reklamu