Na autobusovej stanice konkurenciu nechcú

Po rozhodnutí súdu ju však budú musieť púšťať.

Autobusy na stanici. Cestujúci si budú môcť vybrať z dvoch liniek, ktoré spájajú letiská. Majiteľ nemôže zakazovať parkovanie iným firmám.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ ARCHÍV SME)

Cestujúci si budú môcť vybrať z dvoch liniek, ktoré spájajú letiská. Majiteľ nemôže zakazovať parkovanie iným firmám.

BRATISLAVA. Majitelia bratislavskej Autobusovej stanice Mlynské Nivy nechceli do svojho areálu vpustiť konkurenciu. Nesúhlasili s tým, aby tam zastavoval autobus, ktorý spája bratislavské letisko s viedenským. Prikázal im to súd.

Súkromná autobusová firma Blaguss pritom dostala na parkovanie na Nivách aj povolenie. Majiteľ stanice, spoločnosť Twin City, s tým však nesúhlasila, sami totiž majú podobnú linku.

„Sú tam skutočnosti, ktoré nám neumožňujú poskytovať služby všetkým dopravcom,“ tvrdil právnik spoločnosti pred Krajským súdom v Bratislave.

Preplnená

Porovnanie liniek

Slovak lines:

Trasa: Letisko Bratislava – Autobusová stanica Bratislava - Petržalka – Wolfsthal – Hainburg – Letisko Viedeň

  • cena 7,70 + 1 euro za každú batožinu
  • trvanie 1 hodina 35 minút

Blaguss:

Trasa: Letisko Bratislava - Nový Most – Petržalka, Einsteinova - Letisko Viedeň

  • cena 6,60
  • trvanie 1 hodina
Zdroj: cestovné poriadky

Stanica, na ktorej zastavuje asi 50 rôznych dopravných spoločností, je vraj kapacitne preplnená a jej prestavba je v nedohľadne. Majiteľ stanice tiež tvrdí, že ak si nemôže vyberať, kto u neho zastaví, obmedzuje to jeho právo podnikať.

Zákon o cestnej doprave pritom hovorí, že vlastník autobusovej stanice do nej musí pustiť každú linku, ktorá má na to licenciu. Licencie aj zastávky schvaľuje ministerstvo dopravy.

Spoločnosti Blaguss ministerstvo odobrilo, že už nemusí zastavovať pod Novým Mostom ako doposiaľ, ale môže zbierať aj mimobratislavských cestujúcich z autobusovej stanice.

Na Nivách už zastavuje podobný spoj Slovak Lines, firmy prepojenej cez skupinu HB Reavis na majiteľa autobusovej stanice. Tiež spája bratislavské a viedenské letisko, no je o euro drahší

a cesta ním trvá o polhodinu dlhšie ako u konkurencie. Nejde totiž na Schwechat cez diaľnicu, ale zastavuje v rakúskych mestečkách. Kratšia a lacnejšia cesta by tak mohla odlákať zákazníkov Slovak Lines, bývalej Slovenskej autobusovej doprave.

Šancu už mali

Majiteľ stanice žiadal pôvodne súd, aby ho vpustil do rozhodovania o tom, či na nej môže Blaguss zastavovať. Trojčlenný senát mu nevyhovel. Sudkyne konštatovali, že jasne nevysvetlil dôvody, ktoré jeho práva a zákony by tak mohli byť porušené.

Okrem toho mu už v minulosti súdy umožnili, aby napadol povolenie pre Blaguss, podľa ktorého môžu voziť ľudí z autobusovej stanice na Schwechat. „Súd vás už v minulosti vrátil do hry, vy ste to nevyužili a trvali na predčasne podanej žalobe,“ povedala predsedníčka senátu. Proces preto zastavila.

Už onedlho by tak konkurenčná linka mohla zastavovať na autobusovej stanici. Za každé zastavenie bude majiteľom stanice platiť.

Prestavba stanice stojí

BRATISLAVA. Autobusová stanica sa má úplne zmeniť. Pribudnúť majú viaceré výškové budovy spojené ponad hlavnú cestu. Rekonštrukcia sa mala začať už na jeseň 2008. Okolie stanice, kde má vzniknúť aj multifunkčné centrum Twin City, je však roky staveniskom.

Investor zatiaľ iba zbúral staré priemyselné budovy na druhej strane cesty.

V súčasnosti sa čaká na zmeny územného plánu. Požiadať o potrebné povolenia totiž môžu až po tom, keď budú jasne dané podmienky, čo na území môže stáť.

stanica_res.jpg

Prestavba stanice mešká.

FOTO - ARCHÍV SME

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  4. Top First moment dovolenky na leto 2018
  5. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  6. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  8. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  9. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  10. Slováci triedia lepšie
  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Riešenia pre hnedú planétu
  4. Veľtrh vzdelávania v Srbsku
  5. Exkurzia študijných programov AKP a PSA SvF STU v Bratislave
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  8. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  9. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 18 931
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 6 934
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 5 974
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 3 140
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 458
  6. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 977
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 972
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 732
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 609
  10. Slováci triedia lepšie 1 212