K stavebnému konaniu neprizvali suseda terminálu

O pár mesiacov začne výstavba prestupného terminálu v Pezinku pri železničnej stanici. Majiteľov priľahlých záhrad k stavebnému konaniu nezavolali.

PEZINOK. Obyvateľ Pezinka Anton Paulini rozumie, prečo sa dopravný terminál v meste stavia. Obáva sa ale, že splašková voda bude stekať do priľahlých záhrad. V projekte sa vraj nepočíta s kanalizáciou pod novým terminálom.

Má ťažké srdce na Mestský úrad, ktorý nedávno získal 16 metrov dlhý pás medzi železnicou a záhradami, ale k stavebnému konaniu neprizval majiteľov susediacich záhrad.

„Bolo mi povedané, že nesusedíme priamo s plochou, na ktorej sa bude stavať. To je nie je pravda, pozemok má jedno parcelné číslo a leží priamo pri mojom majetku,“ hovorí Paulini.

Mesto zaplatí päť percent z nákladov na terminál

S prácami na termináli by sa malo začať na budúci rok. Hotový bude v roku 2013. Bratislavský samosprávny kraj buduje podobné terminály aj v iných mestách, kde sa stretáva autobusová a vlaková doprava.

Náklady na projekt sú 800 tisíc eur, stavebník mesto Pezinok uhradí päť percent. Cieľom je zlepšiť hromadnú dopravu v regióne a skvalitniť životné prostredie.

„Bojím sa kontaminácie pôdy a spodnej vody, za desať rokov bude možno tunajšie životné prostredie nepoužiteľné. Nechcem si nechať zničiť záhradu. Ale primátor tvrdí, že chcem mestu škodiť a hádzať polená pod nohy. Vraj som chronický sťažovateľ, pritom som len raz poslal sťažnosť na kontrolórku,“ hovorí Paulini, ktorý si myslí, že ho vedenie mesta ohovára.

„Zrejme som sa ocitol na listine nepriateľov, kde sú napríklad poslanci Šipoš, Mizerová, Král a ďalší, ktorí si trúfli sa ozvať nahlas,“ dodal.

Nezavolali ho k stavebnému konaniu

„Dňa 6. júla 2011 som sa vybral na stavebný úrad, ale bolo už po funuse, stavebné konanie vraj prebehlo. Dotknutí susedia boli z konania vynechaní. Na úrade ma zarazilo už správanie úradníčky, ktorú som nepoznal a ktorá ma asi považovala za nahlúpleho. K projektovej dokumentácii som sa nakoniec dostal, k odpovediam na otázky nie. V novembri roku 1989 sme si mysleli, že konečne zmizne arogancia úradníkov, že si uvedomia svoju službu ľudom. Ale stále sme tam, kde sme boli,“ kritizuje Anton Paulini prácu úradov.

„V júnovom čísle miestnych novín Pezinčan primátor ďakuje majiteľovi prevádzky na spomínanom pozemku za ústretovosť, pritom tá prevádzka tam bola postavená načierno bez vlastných inžinierskych sietí, napojená je na železničnú stanicu. Môj názor v tejto tlači nezverejnili, vraj nie je priestor. Mám pocit, akoby zákony u nás boli jednosmerná cesta – platia pre občanov, ale nie pre mesto,“ opisuje svoje výhrady Paulini.

„Zo záznamu zastupiteľstva sa mi zdalo, že poslanci sa boja primátora Solgu čokoľvek spýtať, pretože akúkoľvek otázku považuje za útok na svoju osobu. Sám seba stotožňuje s mestom a uzurpuje si právo rozhodovať za všetkých. Poslanci by mali presadzovať poriadok a zákon, kontrolovať zneužívanie moci. Pezinok, to nie sú len vinobrania, a pretŕčanie sa na tribúne,“ uzavrel debatu Anton Paulini.

Vlastníckych práv sme sa nedotkli, vravia úradníci

Vedúca stavebnému úradu Eva Popluhárová potvrdila, že vydané stavebné povolenie je právoplatné. „Mesto Pezinok, Špeciálny stavebný úrad, v stavebnom konaní preskúmalo predloženú žiadosť o vydanie stavebného povolenia na stavbu „Terminál integrovanej dopravy v Pezinku“, čiže stavebné úpravy jestvujúceho predstaničného priestoru – časti miestnej komunikácie, chodníkov a spevnených plôch, predloženú projektovú dokumentáciu, doklady o vlastníctve a inom vzťahu k pozemkom, stanoviská dotknutých orgánov.

Úrad zisťoval vlastníkov všetkých susedných pozemkov ako aj susedných stavieb, následne preskúmal a posúdil, či ich vlastnícke a iné práva môžu byť navrhovanou stavbou priamo dotknuté a v zmysle príslušných ustanovení stavebného zákona určil okruh účastníkov stavebného konania. Po posúdení všetkých skutočností, vlastníkov susedných pozemkov nezaradil Stavebný úrad do okruhu účastníkov stavebného konania, pretože ich vlastnícke a iné práva nemôžu byť navrhovanými stavebnými úpravami jestvujúcej predstaničnej plochy priamo dotknuté,“ uviedla vo svojom stanovisku Popluhárová.

Plochu vyspádujú do stredu, nie k záhradám

„Parkovisko a všetky spevnené plochy budú odvodnené vyspádovaním do stredu rekonštruovaných plôch, nie smerom k záhradám, s odvodnením a osadená bude drenážna dlažba,“ doložila vedúca Oddelenia výstavby a územného plánovania Ľubica Mezeiová.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 673
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 938
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 108
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 824
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 674
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 450
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 098
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 020
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 856
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 471