SME

K stavebnému konaniu neprizvali suseda terminálu

O pár mesiacov začne výstavba prestupného terminálu v Pezinku pri železničnej stanici. Majiteľov priľahlých záhrad k stavebnému konaniu nezavolali.

PEZINOK. Obyvateľ Pezinka Anton Paulini rozumie, prečo sa dopravný terminál v meste stavia. Obáva sa ale, že splašková voda bude stekať do priľahlých záhrad. V projekte sa vraj nepočíta s kanalizáciou pod novým terminálom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Má ťažké srdce na Mestský úrad, ktorý nedávno získal 16 metrov dlhý pás medzi železnicou a záhradami, ale k stavebnému konaniu neprizval majiteľov susediacich záhrad.

„Bolo mi povedané, že nesusedíme priamo s plochou, na ktorej sa bude stavať. To je nie je pravda, pozemok má jedno parcelné číslo a leží priamo pri mojom majetku,“ hovorí Paulini.

SkryťVypnúť reklamu

Mesto zaplatí päť percent z nákladov na terminál

S prácami na termináli by sa malo začať na budúci rok. Hotový bude v roku 2013. Bratislavský samosprávny kraj buduje podobné terminály aj v iných mestách, kde sa stretáva autobusová a vlaková doprava.

Náklady na projekt sú 800 tisíc eur, stavebník mesto Pezinok uhradí päť percent. Cieľom je zlepšiť hromadnú dopravu v regióne a skvalitniť životné prostredie.

„Bojím sa kontaminácie pôdy a spodnej vody, za desať rokov bude možno tunajšie životné prostredie nepoužiteľné. Nechcem si nechať zničiť záhradu. Ale primátor tvrdí, že chcem mestu škodiť a hádzať polená pod nohy. Vraj som chronický sťažovateľ, pritom som len raz poslal sťažnosť na kontrolórku,“ hovorí Paulini, ktorý si myslí, že ho vedenie mesta ohovára.

SkryťVypnúť reklamu

„Zrejme som sa ocitol na listine nepriateľov, kde sú napríklad poslanci Šipoš, Mizerová, Král a ďalší, ktorí si trúfli sa ozvať nahlas,“ dodal.

Nezavolali ho k stavebnému konaniu

„Dňa 6. júla 2011 som sa vybral na stavebný úrad, ale bolo už po funuse, stavebné konanie vraj prebehlo. Dotknutí susedia boli z konania vynechaní. Na úrade ma zarazilo už správanie úradníčky, ktorú som nepoznal a ktorá ma asi považovala za nahlúpleho. K projektovej dokumentácii som sa nakoniec dostal, k odpovediam na otázky nie. V novembri roku 1989 sme si mysleli, že konečne zmizne arogancia úradníkov, že si uvedomia svoju službu ľudom. Ale stále sme tam, kde sme boli,“ kritizuje Anton Paulini prácu úradov.

„V júnovom čísle miestnych novín Pezinčan primátor ďakuje majiteľovi prevádzky na spomínanom pozemku za ústretovosť, pritom tá prevádzka tam bola postavená načierno bez vlastných inžinierskych sietí, napojená je na železničnú stanicu. Môj názor v tejto tlači nezverejnili, vraj nie je priestor. Mám pocit, akoby zákony u nás boli jednosmerná cesta – platia pre občanov, ale nie pre mesto,“ opisuje svoje výhrady Paulini.

SkryťVypnúť reklamu

„Zo záznamu zastupiteľstva sa mi zdalo, že poslanci sa boja primátora Solgu čokoľvek spýtať, pretože akúkoľvek otázku považuje za útok na svoju osobu. Sám seba stotožňuje s mestom a uzurpuje si právo rozhodovať za všetkých. Poslanci by mali presadzovať poriadok a zákon, kontrolovať zneužívanie moci. Pezinok, to nie sú len vinobrania, a pretŕčanie sa na tribúne,“ uzavrel debatu Anton Paulini.

Vlastníckych práv sme sa nedotkli, vravia úradníci

Vedúca stavebnému úradu Eva Popluhárová potvrdila, že vydané stavebné povolenie je právoplatné. „Mesto Pezinok, Špeciálny stavebný úrad, v stavebnom konaní preskúmalo predloženú žiadosť o vydanie stavebného povolenia na stavbu „Terminál integrovanej dopravy v Pezinku“, čiže stavebné úpravy jestvujúceho predstaničného priestoru – časti miestnej komunikácie, chodníkov a spevnených plôch, predloženú projektovú dokumentáciu, doklady o vlastníctve a inom vzťahu k pozemkom, stanoviská dotknutých orgánov.

Úrad zisťoval vlastníkov všetkých susedných pozemkov ako aj susedných stavieb, následne preskúmal a posúdil, či ich vlastnícke a iné práva môžu byť navrhovanou stavbou priamo dotknuté a v zmysle príslušných ustanovení stavebného zákona určil okruh účastníkov stavebného konania. Po posúdení všetkých skutočností, vlastníkov susedných pozemkov nezaradil Stavebný úrad do okruhu účastníkov stavebného konania, pretože ich vlastnícke a iné práva nemôžu byť navrhovanými stavebnými úpravami jestvujúcej predstaničnej plochy priamo dotknuté,“ uviedla vo svojom stanovisku Popluhárová.

Plochu vyspádujú do stredu, nie k záhradám

„Parkovisko a všetky spevnené plochy budú odvodnené vyspádovaním do stredu rekonštruovaných plôch, nie smerom k záhradám, s odvodnením a osadená bude drenážna dlažba,“ doložila vedúca Oddelenia výstavby a územného plánovania Ľubica Mezeiová.

Autor: Stanislav Šimo

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Poisťovníctvo je plné predsudkov. Dá sa však robiť inteligentne
  2. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  3. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  6. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  7. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  8. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  1. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  2. Študenti sa učili od najlepších šéfkuchárov na Slovensku
  3. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  6. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  7. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  8. Najlepšia odmena za vysvedčenie? Kniha
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 21 033
  2. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 10 862
  3. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 10 586
  4. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 9 474
  5. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 7 633
  6. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou 5 513
  7. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 5 197
  8. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci 4 831
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 50 306
  2. Elena Antalová: Smutný a radostný odkaz pánovi Františkovi Mikloškovi 18 317
  3. Ivan Mlynár: Ako smerácke ku..y ( myslím kurzy ), odhalili korupciu rodiny Šimečkovcov a poslanca KDH Františka Majerského. 12 122
  4. Peter Franek: Výzva pre poslancov a voličov KDH. 8 136
  5. Rado Surovka: Nie dôchodcovia, ale Ficovlády zruinovali Slovensko 7 485
  6. Milan Polician: Quiet quitting v ekonomike: keď firmy odchádzajú potichu 6 850
  7. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ... 5 638
  8. Ján Lopušek: List štyrom predsedom: Michal, Milan, Braňo a Jaro 4 211
  1. Tupou Ceruzou: Čo vie žena urobiť
  2. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka?
  3. Marcel Rebro: Začalo ďalších 7 dní bez vojny
  4. Marcel Rebro: Ukrajina krváca aj za nás. Len my zatvárame oči
  5. Marian Nanias: Jadrová energia – pozor na (nerozumných) politikov.
  6. Radko Mačuha: Tiso získal vďaka kolaborácii s Hitlerom Slovenskú štátnosť.
  7. Marcel Rebro: Ruské útoky na civilné ciele: Zámerné barbarstvo 21. storočia
  8. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské.
SkryťZatvoriť reklamu