SME
Sobota, 10. apríl, 2021 | Meniny má IgorKrížovkyKrížovky

Čas historickej viedenskej električky sa kráti

Súčasný majiteľ sa ho napriek tomu rozhodol ponúknuť na predaj alebo zošrotovanie.

Na záchranu viedenskej električky treba vyzbierať 9000 eur.Na záchranu viedenskej električky treba vyzbierať 9000 eur. (Zdroj: archív KPMHaRD)

Ak do 27. októbra nezoženú nutné finančné prostriedky na odkúpenie električky, rakúsky majiteľ ju pošle do šrotu.

BRATISLAVA. Čas historickej viedenskej električky sa neúprosne kráti. Upozornil na to Klub priateľov mestskej hromadnej a regionálnej dopravy.

"Ešte v priebehu júna sa nadšenci z nášho občianskeho združenia obrátili na verejnosť s prosbou o podporu pri záchrane ojedinelej technickej pamiatky, lokomotívy GANG Eg 6, bratislavského úseku viedenskej električky. Ak do 27. októbra nezoženieme nutné finančné prostriedky na odkúpenie električky, rakúsky majiteľ ju pošle do šrotu," uviedol Michal Milata z Klubu priateľov mestskej hromadnej a regionálnej dopravy.

Skryť Vypnúť reklamu

Elektrická lokálna železnica Bratislava - Viedeň bola v prevádzke v rokoch 1914 až 1945 a dotvárala neopakovateľnú charizmu Bratislavy. Po zániku lokálnej dráhy sa dve špeciálne vyrobené vozidlá pre bratislavský úsek dostali do Rakúska.

Rušeň GANG Eg 5 sa podarilo zachrániť pre rakúske múzeum v Mariazelli. Rušeň GANZ Eg 6 slúžil svojmu pôvodnému účelu ešte tento rok a "do dôchodku odišiel" vo výbornom stave. Súčasný majiteľ sa ho napriek tomu rozhodol ponúknuť na predaj alebo zošrotovanie.

Klub priateľov mestskej hromadnej a regionálnej dopravy preto oslovil verejnosť s prosbou o príspevok do zbierky na záchranu rušňa.

Na záchranu viedenskej električky treba vyzbierať 9000 eur. Prispela aj starostka bratislavského Starého Mesta Tatiana Rosová, ktorá sa z vlastného fondu rozhodla poskytnúť 1000 eur. Pomôcť záchrane legendárnej električky možno prispením ľubovoľnej čiastky na účet 0635505694/0900, variabilný symbol:1914.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  2. Nové medzinárodné príležitosti vo vzdelávaní 2021 – 2027
  3. Pán Králiček: Aj keď predávate „len“ kávu, musíte inovovať
  4. Pomoc z prírody pri infekcii covid-19
  5. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  6. Novinka, ktorá sa neodmieta: Niké predstavuje Bonus bez limitu
  7. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko
  8. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov?
  9. Úspech predali Američanom. Ako sa zrodil slovenský 3D sen?
  10. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou
  1. Virtuálny Suptech workshop o Blockchain technológiách
  2. Ranný rituál plný zdravia pre celú rodinu
  3. Koľko ovocia by ste mali denne zjesť? Máme odpoveď
  4. Wüstenrot poisťovňa dosiahla čistý zisk 1,8 milióna eur
  5. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  6. Skúšanie a monitorovanie technických systémov na FVT
  7. Prekonalo Vaše dieťa COVID-19?
  8. Za 16 rokov pomohli Prešovskému kraju získať milióny eur
  9. Slovník investora 04: Kto môže investovať
  10. Na čo si dať pozor pri zateplení fasády
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 28 619
  2. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 27 784
  3. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov? 22 485
  4. Úspech predali Američanom. Ako sa zrodil slovenský 3D sen? 20 241
  5. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 13 574
  6. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 13 541
  7. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 13 150
  8. Aj sladkosti môžu byť zdravé. Viete, ako ich spoznáte? 9 037
  9. Najprv eštebák, potom oligarcha. Aká bola Širokého éra? 6 443
  10. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 6 020
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Ospravedlňujeme sa za dočasnú nedostupnosť archívnych diskusií. Náš diskusný systém vylepšujeme do novej podoby a všetky diskusné vlákna budú dostupné v priebehu nasledujúcich dní.