SME
Sobota, 20. august, 2022 | Meniny má Anabela

Developéri musia s bytmi postaviť viac parkovacích miest

V praxi tak musia rezidenčné projekty obsahovať zhruba o 30 % viac parkovacích miest, v závislosti od počtu izieb v bytoch.

Bratislava nebola ani zďaleká stavaná na dnešný počet áut, ktoré potrebujú parkovať.Bratislava nebola ani zďaleká stavaná na dnešný počet áut, ktoré potrebujú parkovať. (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. K novým bytom na Slovensku budú musieť investori postaviť viac parkovacích miest. Podľa novej dopravnej normy, ktorá začne platiť od začiatku novembra, sa pri 1-izbovom byte zvýši požiadavka na jedno stojisko, pri 2-izbovom na 1,5 stojiska a pri 3- a viacizbovom byte na dve stojiská. V praxi tak musia rezidenčné projekty obsahovať zhruba o 30 % viac parkovacích miest, v závislosti od počtu izieb v bytoch.

Ako v pondelok (3. 10.) na diskusii Inštitútu urbánneho rozvoja (IUR) povedal v Bratislave hlavný dopravný inžinier mesta Tibor Schlosser, magistrát už nebude tolerovať ani nadstavbové byty, ktoré neprinesú aj vlastné parkovanie. "Nadstavby môžu byť realizované iba vtedy, ak investor na vlastnom pozemku preukáže miesta na parkovanie. Inak sa v žiadnom prípade nadstavba nepovolí," zdôraznil Schlosser.

SkryťVypnúť reklamu

Nová metodika a norma, ktorá upravuje statickú a dynamickú dopravu, majú priniesť pravidlá, ktoré zvýšia kvalitu života obyvateľov slovenských miest. Zástupcovia developérskych firiem však namietajú, že povinnosť postaviť viac garáží priamo neodbremení ulice od zaparkovaných áut. "Predpoklady narážajú na problém záujmu zo strany kupujúcich, kde reálne čísla sú výrazne nižšie," uvádza IUR v tlačovej správe.

Podľa analýz aktuálnych projektov inštitút tvrdí, že napríklad pri 2-izbovom byte majú o parkovacie státie záujem dvaja kupujúci z troch. Pri 1-izbových bytoch je to len jeden kupec z 10. Pri bratislavskom rezidenčnom projekte so 100 bytmi sa tak zo 160 parkovacích miest predá necelá polovica.

"V praxi to bude znamenať, že stavebníci budú nútení predávať byty spolu s príslušným počtom parkovacích státí, lebo v opačnom prípade zostanú ležať nepredané," tvrdí IUR. Nechcené parkovacie miesta tak budú podľa inštitútu musieť zaplatiť kupujúci bytov v novostavbe.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  2. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  3. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  5. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  6. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  7. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  8. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  1. Majstrovstvá Slovenska v hode telefónom sa uskutočnia v sobotu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Shell myslí na slovenské komunity
  5. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  6. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  7. Agrokomplex 2022
  8. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 39 858
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 13 395
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 10 327
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 7 180
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 5 321
  6. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run 4 554
  7. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 262
  8. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem 3 635
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  2. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  3. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  4. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  5. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  7. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 8 345
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 6 857
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 6 713
  4. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 4 709
  5. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 4 071
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 841
  7. Marián Viskupič: Rozvrat verejných financií alebo grécka cesta Igora Matoviča 3 687
  8. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 3 222
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťZatvoriť reklamu