Svetový deň školského mlieka vylákal do ulíc mliečne hliadky

Len 44 percent detí pije mlieko denne, 15 percent ho nepije vôbec a ostatní len nepravidelne.

BRATISLAVA. Pri príležitosti Svetového dňa školského mlieka, ktorý tento rok pripadol na 28. septembra, vyšli do ulíc Bratislavy špeciálne mliečne hliadky. Majú širokú verejnosť a najmä deti motivovať k pitiu mlieka.

"Pravidelná konzumácia mlieka už od útleho detstva prispieva k budovaniu správnych stravovacích návykov v dospelosti. Deti je potrebné viesť k systematickej konzumácii mlieka a v rámci tejto podpory prebieha na Slovensku v zaradeniach pre deti a mládež Školský mliečny program," povedal hlavný hygienik Slovenskej republiky Gabriel Šimko.

Epidemiologické štúdie potvrdili, že len 44 percent detí pije mlieko denne, 15 percent ho nepije vôbec a ostatní len nepravidelne. Ešte nižšia je konzumácia u mladistvých - denne ho pije len 42 percent chlapcov a 32 percent dievčat. Mlieko celkom nepije takmer štvrtina dospievajúcej generácie.

Úlohou hliadok a školského projektu Pijem mlieko a som "cool" je upozorniť na fakt, že mlieko by nemalo chýbať v strave detí, ale ani dospelého človeka v záujme obnovy jeho organizmu i zdravého života. Odborníci, ako aj mnohí praktickí lekári, poukazujú na priaznivý vplyv harmonického zloženia mlieka na zdravie rôznych vekových a profesijných skupín.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 14 447
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 4 290
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 696
  4. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 2 101
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 667
  6. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 1 127
  7. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 995
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 900
  9. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 558
  10. Splnený sen 505