SME

V Petržalke chcú komunikácie čistiť efektívnejšie

Projekt Čistenie komunikácií má zabezpečiť pravidelné čistenie komunikácií v určených termínoch. Vozidlá na základe prenosného dopravného značenia budú musieť obyvatelia v čase upratovania zaparkovať inde.

PETRŽALKA. V bratislavskej mestskej časti Petržalka chcú komunikácie čistiť efektívnejšie. Poslanci miestneho zastupiteľstva dnes preto schválili návrh na prípravu projektu Čistenie komunikácií. Jeho podstatou je, že cesty budú v mestskej časti čistiť pravidelne v určených termínoch.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vozidlá na základe prenosného dopravného značenia budú musieť obyvatelia v čase upratovania zaparkovať inde. Ako uviedol petržalský poslanec a predkladateľ návrhu Tomáš Fabor, to umožní nasadiť na cestách výkonné mechanizmy, čím by sa mala práca zefektívniť.

SkryťVypnúť reklamu

Miškov: Problém odťahovanie

Ako uviedol zástupca petržalského starostu Martin Miškov, problém môže nastať s odťahovaním vozidiel. Auto sa podľa neho nedá odtiahnuť len tak, mestskej časti by za to mohli hroziť súdne spory. Petržalský starosta Vladimír Bajan zdôraznil, že práve preto treba projekt precízne, legislatívne aj technicky pripraviť.

Podľa poslanca Branislava Sepšiho je problém aj v tom, že nájsť iné miesto na parkovanie v čase čistenia môže byť problém. Petržalská poslankyňa Elena Pätoprstá zas upozornila na to, aby sa z čistenia ulíc nestal „biznis pre odťahovku„.

Riaditeľ Miestneho podniku Verejnoprospešných služieb v Petržalke Miroslav Skovajsa uviedol, že navrhovaný spôsob je jediný, ako vyčistiť komunikácie a parkoviská v mestskej časti. Podľa neho sa síce pri prvom čistení možno odtiahne tridsať áut, postupne sa to však bude znižovať a druhýkrát odtiahnu päť vozidiel, na tretíkrát už pracovníkom nebude pri čistení prekážať žiadne auto.

SkryťVypnúť reklamu

Ručné čistenie

Komunikácie tretej, štvrtej triedy a parkoviská spravuje mestská časť. V súčasnosti ich v Petržalke čistia ručne, túto činnosť zabezpečuje Miestny podnik verejnoprospešných služieb. Efektívnejšie čistenie komunikácií má zabezpečiť nový projekt, pričom si podľa poslanca Fabora nemá vyžiadať zvýšenie finančných prostriedkov.

Poslanci miestneho zastupiteľstva dnes uložili riaditeľovi miestneho podniku Verejnoprospešných služieb Petržalka, aby projekt čistenia komunikácií pripravil. Územie mestskej časti sa má rozdeliť do približne 30 mikroregiónoch. V čase upratovania by mali v každom mikroregióne vyčistiť v jeden deň len jednu ulicu, aby sa v okolí dalo zaparkovať.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako rozoznať dobrú kávu? Poradí pražiarka
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  3. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  6. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  7. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  8. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 20 795
  2. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 6 158
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 4 581
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 421
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 4 076
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 467
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 311
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 268
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 26 117
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 128
  3. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 11 508
  4. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 11 153
  5. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 8 045
  6. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 301
  7. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 562
  8. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 6 434
  1. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
  2. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  3. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  4. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  5. Věra Tepličková: O Cintuloch a Ficoch alebo Otázky bez odpovedí
  6. Marcel Rebro: Ruský oligarcha: Keď máš všetko, len nie istotu, že sa dožiješ večere
  7. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  8. Radko Mačuha: Pozor ! Cyril a Metod. Vstup len na povolenie.
SkryťZatvoriť reklamu