SME
Nedeľa, 14. august, 2022 | Meniny má Mojmír

Mesto pri budovaní cyklotrás limituje nedostatok peňazí

Len natiahnutie značiek na vozovku a umiestnenie vodorovného značenia stojí do 20-tisíc eur.

BRATISLAVA. V otázkach cyklotrás Bratislavu limituje nedostatok peňazí. Ako pre agentúru SITA uviedol hovorca primátora Ľubomír Andrassy, len natiahnutie značiek na vozovku a umiestnenie vodorovného značenia stojí desať až 20-tisíc eur.

Andrassy si myslí, že by bolo dobré, keby sa ministerstvo vnútra alebo poslanci národnej rady zhodli na tom, že je potrebné zjednodušiť legislatívne pravidlá pre vyznačovanie cyklistických trás ako aj technické požiadavky na vybudovanie trasy.

I kilometer cyklotrasy stojí 100-tisíc eur

Ak má totiž mesto splniť všetky platné pravidlá, potom vybudovanie jedného kilometra cyklochodníka stojí zhruba 100-tisíc eur. Dopravné značenie na Košickej podľa Andrassyho stálo 12-tisíc eur.

SkryťVypnúť reklamu

Ako uviedol hovorca, mesto chce podporovať cyklistickú dopravu v rámci existujúcej cestnej siete na území mesta, keďže náklady sú v tom prípade spojené len s vytvorením vodorovného a zvislého dopravného značenia.

Mesto chce vytvárať priestor na to, aby ľudia nevyužívali cyklistiku len na rekreáciu, ale aby bicykel využívali aj ako dopravný prostriedok. Podľa Andrassyho sa preto v rámci Európskeho týždňa mobility mesto rozhodlo otvoriť symbolicky prvú mestskú cyklotrasu na Košickej ulici, čo si nevyžadovalo náklady na stavebné úpravy, išlo len o natiahnutie vodorovných značiek.

Ako uviedol, od tohto roka funguje cyklokomisia ako poradný orgán primátora a tá pomohla vytipovať ďalších sedem lokalít, kde by malo mesto vyznačiť cyklotrasy. K týždňu mobility plánovali vytvoriť cyklotrasu aj na Viedenskej ceste, čo však pre náklady s tým spojené nestihli. Podľa Andrassyho bude práve Viedenská cesta ďalším krokom a mesto má podľa jeho slov ambíciu aj prepájať existujúce cyklotrasy.

SkryťVypnúť reklamu

Mesto chce Sihoť pre cyklistov

Podľa Andrassyho treba prepojiť medzinárodné cyklistické trasy s bratislavskými a nadregionálnymi. Ako uviedol, mesto by chcelo využívať ostrov Sihoť na prepojenie a rozšírenie existujúcich cyklistických trás, pričom si uvedomuje nevyhnutnosť chrániť vodné zdroje pred znečistením. Podľa Andrassyho by pomohla iniciatíva ministerstva životného prostredia a samotného ministra.

Mesto podľa neho považuje cyklistickú dopravu za najekologickejšiu, teda Sihoť by bolo treba chrániť skôr pred ľuďmi, ktorí chcú na seba upútať a vyhrážali by sa napríklad znečistením vodného zdroja. Na Sihoti je podľa hovorcu vybudovaný chodník a cesty, ktoré by cyklistom mohli slúžiť.

Andrassy verí, že s ministerstvom životného prostredia, ktoré gestoruje ochranu vodných zdrojov, a s Bratislavskou vodárenskou spoločnosťou, a.s., ktorá prevádzkuje a chráni tento vodný zdroj, nájde mesto spôsob, ako vďaka Sihoti elegantným a bezpečným spôsobom rozšíriť existujúcu sieť a prepojiť naše cyklistické trasy s rakúskymi.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  4. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  5. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  6. Prehľad a automatizácia
  7. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  8. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  4. Trenčín potrebuje nový impulz!
  5. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  6. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 20 307
  2. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 15 558
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 13 455
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 740
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 3 851
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 2 639
  7. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné 2 334
  8. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 2 157
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  2. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  3. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  4. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  5. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  6. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  7. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  8. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 65 887
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 14 940
  3. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 887
  4. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 802
  5. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 5 734
  6. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 4 922
  7. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 4 682
  8. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 3 464
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu