Letná sezóna na kúpaliskách bola slabšia ako vlani

Najviac návštevníkov mali tradične kúpalisko Rosnička a prírodné kúpalisko Zlaté piesky.

BRATISLAVA. Tohtoročná letná sezóna bola pre Správu telovýchovných a rekreačných zariadení v Bratislave (STaRZ) menej priaznivá ako vlani. "V minulom roku prišlo na naše kúpaliská vyše 220.000 návštevníkov, v tomto roku ich prišlo len 182.000, čo je o 40.000 ľudí menej," povedal riaditeľ STaRZ Jozef Chynoranský.

Nižšej návštevnosti zodpovedá aj pokles tržieb. "Úbytok však nebol až taký vysoký aj vzhľadom na to, že sme mierne upravili ceny pred sezónou. Pokles tržieb dosiahol výšku 14.500 eur. Sezóna sa však nedá zrovnávať s minulým rokom, kedy sme zaznamenali historicky jednu z najvyšších návštevností na bratislavských kúpaliskách," dodal Chynoranský.

Výpadok spôsobili predovšetkým výkyvy počasia, najmä daždivý záver júna. Straty sa vyšplhali až na 200.000 eur. "Prepad tržieb však výrazne eliminoval slnečný august a aj začiatok septembra, keď sa ľudia vrátili späť na kúpaliská. Kúpaliská Delfín a Rosnička s ohrevom vody mali dokonca predĺženú letnú prevádzku až do 14., respektíve 18. septembra," uviedol Chynoranský.

V sezóne boli tradične najviac navštevované kúpalisko Rosnička a prírodné kúpalisko Zlaté piesky. Na Rosničku prišlo takmer 53.000 a na Zlaté piesky 46.000 návštevníkov. Počas prevádzky museli zamestnanci STaRZ-u riešiť v závere augusta aj jednu mimoriadnu kalamitnú situáciu na Zlatých pieskoch počas hudobného festivalu Uprising, keď sa nad jazerom prehnala veterná smrť.

Aj keď celý kemp STaRZ prenajala organizátorom festivalu, jej zamestnanci účinne pomohli promotérom urýchlene evakuovať tisíce ľudí z ohrozených pláží, vďaka čomu si víchrica prakticky nevyžiadala žiadne zranenia účastníkov.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  7. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  5. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  6. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  7. Alarica – new business project in the market of shoes
  8. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  9. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  10. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  1. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 6 824
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 6 215
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke 5 035
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 3 475
  5. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 073
  6. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€ 2 675
  7. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 2 582
  8. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 268
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 852
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 497