Bratislavským hotelierom majstrovstvá nepomohli, hostí viac nemali

Problémom Bratislavy je najmä to, že sa stáva destináciou len pre jednodňovú turistiku.

(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

V bratislavských hoteloch sa počas tohtoročnej sezóny tak ako tradične ubytovávali najmä hostia z Českej republiky a Nemecka.

BRATISLAVA. Zaplniť kapacity hotelových izieb nepomohli počas tohtoročnej sezóny bratislavským hotelierom ani majstrovstvá sveta v hokeji, ktoré sa konali v máji. Podľa prezidenta Bratislavskej hotelovej asociácie Petra Jakušíka bola tohtoročná sezóna porovnateľná s tou vlaňajšou. V niektorých prípadoch dopadla dokonca horšie.

Turisti v Bratislave
1. polrok 2011
    • Česi – 43 672
      (oproti 2010 nárast o pätinu)
    • Nemci – 22 921
      (menej o dve tisícky)
    • Taliani – 13 767
      (menej o tisíc návštevníkov)
    • Briti – 12 897
      (takmer rovnako)
    Zdroj: Oddelenie cestovného ruchu a destinačného manažmentu Bratislavy

"Majstrovská sveta v hokeji nám reálne nepomohli," pripustil pre TASR Jakušík. Obsadenosť hotelov sa podľa jeho slov pohybovala od 25 do 45 %, čo je podobné ako v minulom roku. Hokejoví fanúšikovia patria do cieľovej skupiny, ktorá navštevuje najmä zápasy. "Mysleli sme si, že sa budú snažiť prísť aj neskôr, po majstrovstvách, ale nestalo sa tak," konštatoval.

V bratislavských hoteloch sa počas tohtoročnej sezóny tak ako tradične ubytovávali najmä hostia z Českej republiky a Nemecka. Za nimi nasledovali dovolenkári z Francúzska či Talianska.

Pred odštartovaním hokejových majstrovstiev však mnohí hotelieri pristúpili k rastu cien. Podľa Jakušíka sa zvýšili v priemere o 20 %, no počas leta sa opäť vrátili na pôvodnú úroveň.

Problémom Bratislavy je podľa neho najmä to, že sa stáva destináciou len pre jednodňovú turistiku. Hostia, ktorí sem zamieria, sa v hlavnom meste neubytujú. Prídu napríklad loďou z Viedne, na niekoľko hodín sa prejdú po Bratislave a potom pokračujú do Budapešti, kde sa aj ubytujú.

Mestu tak podľa Jakušíka chýba marketingová destinačná organizácia, ktorá by napomáhala Bratislavu propagovať vo svete. Majú ju všetky európske hlavné mestá. Aj v Bratislave ju už mesto pripravuje, no podľa Jakušíka je zatiaľ iba v plienkach.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  2. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  3. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  4. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  5. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  6. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  7. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  8. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  1. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  2. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  3. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Alarica – new business project in the market of shoes
  7. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  8. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  9. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  10. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 9 014
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 098
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 060
  4. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke 2 244
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 076
  6. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 839
  7. Kam do tepla v januári? 1 573
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 414
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 379
  10. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€ 997