Bratislavským hotelierom majstrovstvá nepomohli, hostí viac nemali

Problémom Bratislavy je najmä to, že sa stáva destináciou len pre jednodňovú turistiku.

(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

V bratislavských hoteloch sa počas tohtoročnej sezóny tak ako tradične ubytovávali najmä hostia z Českej republiky a Nemecka.

BRATISLAVA. Zaplniť kapacity hotelových izieb nepomohli počas tohtoročnej sezóny bratislavským hotelierom ani majstrovstvá sveta v hokeji, ktoré sa konali v máji. Podľa prezidenta Bratislavskej hotelovej asociácie Petra Jakušíka bola tohtoročná sezóna porovnateľná s tou vlaňajšou. V niektorých prípadoch dopadla dokonca horšie.

Turisti v Bratislave
1. polrok 2011
    • Česi – 43 672
      (oproti 2010 nárast o pätinu)
    • Nemci – 22 921
      (menej o dve tisícky)
    • Taliani – 13 767
      (menej o tisíc návštevníkov)
    • Briti – 12 897
      (takmer rovnako)
    Zdroj: Oddelenie cestovného ruchu a destinačného manažmentu Bratislavy

"Majstrovská sveta v hokeji nám reálne nepomohli," pripustil pre TASR Jakušík. Obsadenosť hotelov sa podľa jeho slov pohybovala od 25 do 45 %, čo je podobné ako v minulom roku. Hokejoví fanúšikovia patria do cieľovej skupiny, ktorá navštevuje najmä zápasy. "Mysleli sme si, že sa budú snažiť prísť aj neskôr, po majstrovstvách, ale nestalo sa tak," konštatoval.

V bratislavských hoteloch sa počas tohtoročnej sezóny tak ako tradične ubytovávali najmä hostia z Českej republiky a Nemecka. Za nimi nasledovali dovolenkári z Francúzska či Talianska.

Pred odštartovaním hokejových majstrovstiev však mnohí hotelieri pristúpili k rastu cien. Podľa Jakušíka sa zvýšili v priemere o 20 %, no počas leta sa opäť vrátili na pôvodnú úroveň.

Problémom Bratislavy je podľa neho najmä to, že sa stáva destináciou len pre jednodňovú turistiku. Hostia, ktorí sem zamieria, sa v hlavnom meste neubytujú. Prídu napríklad loďou z Viedne, na niekoľko hodín sa prejdú po Bratislave a potom pokračujú do Budapešti, kde sa aj ubytujú.

Mestu tak podľa Jakušíka chýba marketingová destinačná organizácia, ktorá by napomáhala Bratislavu propagovať vo svete. Majú ju všetky európske hlavné mestá. Aj v Bratislave ju už mesto pripravuje, no podľa Jakušíka je zatiaľ iba v plienkach.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  4. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  10. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  1. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  2. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  3. Exkurzia študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  4. Prichádza Black Friday, jazdenku môžete mať so zľavou 2000 eur
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  10. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 16 105
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 8 509
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 625
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 774
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 3 098
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek 1 990
  7. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások 1 801
  8. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 733
  9. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba 1 713
  10. Moskva alebo Petrohrad? 1 274