SME

Podpis primátora prišiel neskoro

V hornej časti Kapitulskej ulice stoji Esterházyho palác, ktorý sa v budúcnosti zrekonštruuje a dostavia. Vznikne tam polyfunkčný dom, reštaurácia, administratívne priestory a bývanie. Palác je kultúrnou pamiatkou. Stavba nového objektu bude komplikovaná,


Esterházyho palác na Kapitulskej ulici už dlho čaká na svoju rekonštrukciu. Pri výstavbe, ale aj po nej bude najväčším problémom doprava cez úzke ulice. FOTO SME - PAVOL FUNTÁL

nevýhodou miesta je najmä doprava, nielen počas výstavby, ale aj vyriešenie trvalého dopravného napojenia do budúcich podzemných garáží.

Prístup k palácu je cez úzke uličky Starého Mesta, jedna cesta vedie okolo Dómu sv. Martina, druhá cez ešte užšiu Prepoštskú. Keďže doba výstavby sa predpokladá až na štyri roky, problémom bude pohyb ťažkých mechanizmov v centre.

Proces EIA, vypracovanie štúdie dopadov na životné prostedie mal byť prvým miestom, kde sa mohli problematické miesta projektu vydiskutovať a hľadať alternatívne riešenia. Nestalo sa tak, lebo sa nekonal. Na žiadosť investora firmy Spectrum reality Ministerstvo životného prostredia projekt posudzovať nebude.

Stanoviská od samosprávy a odborov okresných úradov, ktoré ministerstvo k svojmu rozhodnutiu zbieralo, boli súhlasné, väčšinou bez pripomienok.

Magistrát však svoje stanovisko vôbec nepredložil. Ako sme sa dozvedeli, primátor pre EIA vypracované stanovisko podpísal takmer mesiac po termíne, kedy už bolo rozhodnuté. Práve stanovisko mesta vytýkalo projektu niekoľko nedostatkov. Ako sa v ňom uvádza, zámer nerieši dopravu počas výstavby, zanedbáva vplyv podzemnej vody, mesto preto odporúča urobiť nový hydrogeologický prieskum.

Projekt teraz prejde do územného a stavebného konania, v ktorom sa vynorí ďalší polemický bod, a to navrhované dopravné napojenie popod hradobný múr na Staromestskú ulicu. Prepojenie bude dvojpruhové a bude viesť do podzemných garáží objektu. Na hradby a ich prezentáciu panujú medzi pamiatkarmi rozdielne názory. Jedna skupina, početnejšia, zastáva názor hradby prezentovať a nezasahovať do nich, keďže nikto ešte nepreskúmal, či zásah nenaruší celý múr. Druhá časť pamiatkarov s prepichom cez hradby súhlasí. Toto napojenie je však pre budúcu stavbu jediným možným.

INGRID DROZDÍKOVÁ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 143
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 548
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 14 490
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 998
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 611
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 494
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 006
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 366
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 718
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 667
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 470
  4. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 391
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 372
  6. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 341
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 298
  8. Juraj Kumičák: Kolaborant 6 936
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu