SME

Mesto obmedzilo reklamu pri cestách

Vraj kvôli väčšej bezpečnosti na cestách sprísnilo mesto podmienky pre umiestňovanie reklamných nosičov vedľa ciest. Zväčšilo vzdialenosť bilboardov a iných panelov od cesty, a tiež medzi nimi navzájom. V praxi to bude znamenať menej reklamy vedľa ciest.


Magistrát vypracoval nové pravidlá o umiestňovaní reklamných nosičov.


FOTO SME – ĽUBOŠ PILC


Nové pravidlá neplatia už pre povolené reklamné nosiče. Tým však nájomné zmluvy končia v priemere o tri roky a ich predĺženie sa bude hodnotiť už po novom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Umiestnenie reklamy vedľa ciest určuje smernica ministerstva dopravy. Nové zásady v Bratislave spracovali úradníci magistrátu ako interný pokyn primátora a v porovaní so smernicou podmienky v ňom pritvrdili.

Zástupcovia Asociácie vonkajšej reklamy považujú nové pravidlá za neodborné a likvidačné. Vypočítali, že budú znamenať likvidáciu 550 až 600 bilboardov a asi tisíc menších reklamných zariadení. Reklamné agentúry prídu ročne o 55 miliónov korún na tržbách a za demontáž vyplatia 15 miliónov korún. O peniaze však príde aj mesto. Ročne stratí desať miliónov korún na nájomnom a tri milióny na daniach z reklamy. Okrem bezpečnosti na ceste argumentom magistrátu je, že ľudia sa sťažujú na množstvo reklamy. „Nechali sme si urobiť prieskum verejnej mienky. Až 84 % respondentov v Bratislave považuje reklamu na bilboardoch za prirodzenú súčasť veľkomesta,“ povedal výkonný riaditeľ asociácie Igor Adamčík. „Mesto argumenty v rukách nemá ani v otázke bezpečnosti na cestách.“ Podľa neho tieto zásahy systémovým riešením nie sú. Narastie len počet načierno postavených bilboardov.

SkryťVypnúť reklamu

Podmienky však nie sú rovnaké pre všetky reklamné agentúry. Zmluva mesta so spoločnosťou JCDecaux ešte z čias primátora Hoffbauera zaručuje reklamným zariadeniam spomínanej spoločnosti 50 metrové ochranné pásmo. Preto do vzdialenosti 50 metrov od nosiča spomínanej firmy nesmie byť reklama od inej agentúry. Asociácia vonkajšej reklamy ešte v júni minulého roka podala podnet na protimonopolný úrad, aby zmluvu preskúmal, pretože obmedzuje podnikateľskú súťaž. Ako potvrdila tlačová tajomníčka Wanda Zavadská, úrad za rok nerozhodol a vec stále šetrí.

V súčasnosti sa asociácia snaží rokovať s mestom, konkrétne dohody zatiaľ nevznikli.

INGRID DROZDÍKOVÁ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 288
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 935
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 165
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 457
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 345
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 101
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 711
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 535
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 952
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 16 988
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 838
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 914
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 341
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 209
  7. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 187
  8. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 6 960
  1. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  2. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  3. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  4. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  5. Tupou Ceruzou: Pandemická
  6. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  7. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  8. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
SkryťZatvoriť reklamu