SME

Verdikt o Marianskom tuneli má padnúť do konca roka

Proti trasovaniu nultého obchvatu Bratislavy cez Mariansky tunel protestovali dnes členovia iniciatívy Zachráňme Mariánku pred budovou Národnej rady.

BRATISLAVA. Rozhodnutie o tom, či bude súčasťou diaľnice D4 známej ako nultý obchvat Bratislavy aj Mariansky tunel, má byť podľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) jasné do konca tohto roka. Práve tunel cez Malé Karpaty, ktorý je súčasťou jednej z navrhovaných trás tejto diaľnice, rozhneval obyvateľov obce Marianka.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
0 seconds of 0 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Členovia iniciatívy Zachráňme Marianku protestovali proti jeho výstavbe dnes dopoludnia aj pred budovou parlamentu. Štyrom predstaviteľom štátu adresovali výzvu a rozdávaním letákov či fliaš s vodou upozorňovali na podľa nich nezmyselnosť výstavby tunela.

SkryťVypnúť reklamu

Rezort dopravy tvrdí, že celý projekt diaľnice D4 sa ešte iba pripravuje a konečná trasa bratislavského obchvatu nie je známa. Podľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) sa v súčasnosti vypracováva posudok s návrhom záverečného stanoviska. Termínom na jeho dokončenie je september tohto roka.

"Po jeho vypracovaní a prerokovaní s dotknutými orgánmi štátnej správy bude môcť ministerstvo životného prostredia vydať záverečné stanovisko a rozoslať ho všetkým dotknutým subjektom," povedal dnes pre TASR hovorca NDS Marcel Jánošík. Podľa jeho slov sa predpokladá, že by to mohlo byť do konca roka 2011.

Diaľnica D4 sa pripravuje už od roku 2000. Má za sebou technickú štúdiu či štúdiu realizovateľnosti a účelnosti a tiež aj správu o posudzovaní jej vplyvu na životné prostredie. V nej sa porovnávali tri varianty trasovania diaľnice s ďalšími podvariantmi. No až vydaním záverečného stanoviska bude jasná konečná podoba diaľnice.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa predbežných odhadov by sa mala začať výstavba obchvatu v roku 2013 a dokončený by mohol byť v roku 2018.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 62 551
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 146
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 712
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 796
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 164
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 982
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 153
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 86 672
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 127
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 502
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 822
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 245
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 878
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 230
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 750
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu