Verdikt o Marianskom tuneli má padnúť do konca roka

Proti trasovaniu nultého obchvatu Bratislavy cez Mariansky tunel protestovali dnes členovia iniciatívy Zachráňme Mariánku pred budovou Národnej rady.

BRATISLAVA. Rozhodnutie o tom, či bude súčasťou diaľnice D4 známej ako nultý obchvat Bratislavy aj Mariansky tunel, má byť podľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) jasné do konca tohto roka. Práve tunel cez Malé Karpaty, ktorý je súčasťou jednej z navrhovaných trás tejto diaľnice, rozhneval obyvateľov obce Marianka.

Členovia iniciatívy Zachráňme Marianku protestovali proti jeho výstavbe dnes dopoludnia aj pred budovou parlamentu. Štyrom predstaviteľom štátu adresovali výzvu a rozdávaním letákov či fliaš s vodou upozorňovali na podľa nich nezmyselnosť výstavby tunela.

Rezort dopravy tvrdí, že celý projekt diaľnice D4 sa ešte iba pripravuje a konečná trasa bratislavského obchvatu nie je známa. Podľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) sa v súčasnosti vypracováva posudok s návrhom záverečného stanoviska. Termínom na jeho dokončenie je september tohto roka.

"Po jeho vypracovaní a prerokovaní s dotknutými orgánmi štátnej správy bude môcť ministerstvo životného prostredia vydať záverečné stanovisko a rozoslať ho všetkým dotknutým subjektom," povedal dnes pre TASR hovorca NDS Marcel Jánošík. Podľa jeho slov sa predpokladá, že by to mohlo byť do konca roka 2011.

Diaľnica D4 sa pripravuje už od roku 2000. Má za sebou technickú štúdiu či štúdiu realizovateľnosti a účelnosti a tiež aj správu o posudzovaní jej vplyvu na životné prostredie. V nej sa porovnávali tri varianty trasovania diaľnice s ďalšími podvariantmi. No až vydaním záverečného stanoviska bude jasná konečná podoba diaľnice.

Podľa predbežných odhadov by sa mala začať výstavba obchvatu v roku 2013 a dokončený by mohol byť v roku 2018.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 836
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 022
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 105
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 738
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 597
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 440
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 080
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 029
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 853
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 560