BRATISLAVA. V prvých ôsmich mesiacoch tohto roka zaevidoval Front Office bratislavského magistrátu viac ako 45-tisíc otázok, žiadostí a podnetov. Najčastejšie, vo štvrtine prípadov, išlo o otázky bezprostredne sa týkajúce oblasti cestného hospodárstva a dopravy, uviedol hovorca primátora Ľubomír Andrassy.
Ľudia upozorňovali mesto napríklad na poruchy verejného osvetlenia, nedostatočnú údržbu verejných komunikácií či údržbu zelene. Aktívni boli nielen Bratislavčania, ale aj ľudia z iných miest a zo zahraničia.
Do konca augusta magistrát zaevidoval viac ako 400-tisíc oficiálnych podaní, žiadostí zo strany fyzických, právnických osôb a úradne osvedčili takmer 12-tisíc listín a podpisov. Informácie týkajúce sa verejného života v hlavnom meste môžu ľudia získať aj prostredníctvom elektronickej pošty na e-mailovej adrese info@bratislava.sk alebo sluzbyobcanom@bratislava.sk. Ročne využije túto formu komunikácie s mestom približne 3 000 Bratislavčanov.
Bratislavčania môžu pri komunikácii s mestom využívať služby Front Office, nachádzajúcom sa na prízemí budovy magistrátu na Primaciálnom námestí. Ako uviedol Andrassy, výraznú časť agendy na úseku služieb občanom tvoria žiadosti týkajúce sa vydania povolení na vjazd do pešej zóny, organizáciu kultúrnych podujatí či možnosti získania úľav za odvoz komunálneho odpadu.
Front Office slúži aj ako podateľňa mesta a miesto, kde si môžu občania osvedčiť úradné listiny a podpisy.
Pracovníci Front Office poskytujú aj poradenstvo spojené s možnosťami získania nájomného bytu či s pravidlami pre ubytovanie v krízových, sociálnych celomestských ubytovaniach Fortuna a Kopčany.
Verejnosť využíva tiež služby Kancelárie pre rodinu a ženu, ktorá pôsobí pri magistráte od roku 2003. Ide napríklad o odbornú pomoc pri rozvodovom a dedičskom konaní, krízovú intervenciu aj konzultácie týkajúce sa nárokov na získanie sociálnych dávok pre seniorov či rodiny v hmotnej núdzi.