SME
Utorok, 16. august, 2022 | Meniny má Leonard

Bratislava ruší nakoniec len dve linky, viaceré mení

Mesto ide vyhlásiť tender na plán dopravnej obslužnosti. Teraz jazdí bez plánu.

Navrhované predlžovanie intervalov električiek neprešlo. Ruší sa len linka 7.Navrhované predlžovanie intervalov električiek neprešlo. Ruší sa len linka 7. (Zdroj: ARCHÍV SME)

Bratislava ruší dve linky, viaceré mení. Zmeny sa začnú po prázdninách.

BRATISLAVA. Masívne rušenie liniek, ako zámer dopravného podniku, nazval primátor Bratislavy Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru) nebude. Namiesto plánovaných 13 liniek bratislavskej hromadnej dopravy končia v Bratislave len dve.

Dnes o tom rozhodol bratislavský primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru).

Premávať už nebude električka číslo 7 jazdiaca z centra na Vinohrady a autobus 38, ktorý spájal Patrónku a krematórium. Primátor povedal, že na trasách oboch liniek jazdia aj iné, čiže nejde o zrušenie bez náhrady.

Ôsmim linkám však dopravca zmení intervaly, z toho dvom trvalo a šiestim predĺži prázdninový grafikon až do 19. septembra. Štyrom ďalším linkám upraví trasu a dvom autobusom – 133 a 74 zmení prevádzkovú dobu. Nebudú už jazdiť celý deň, ale 133-ka len počas rannej špičky a 74-ka počas rannej a poobednej.

Lehotu nedodržali

Zmeny v MHD
  • Zrušenie – linky 7, 38 – avizované do konca roka
  • Redukcia intervalov do 19.9. – linky 31, 39, 84, 91, 191, 192
  • Redukcia intervalov do konca roka – linky 9, 50
  • Úprava prevádzkovej doby – linky 133 (bude jazdiť len v rannej špičke) a 74 (premávka ráno a poobede) – do konca roka
  • Sviatky – v piatok po sviatkoch má MHD jazdiť ako cez prázdniny (16.9., 18.11)

Úprava hromadnej dopravy čaká ľudí už po prázdninách, čiže 5. septembra.

Prepravný poriadok hromadnej dopravy síce píše, že o zmenách majú byť cestujúci informovaní 15 dní vopred, no primátor v tom problém nevidí.

„Cestujúci boli informovaní, nevedeli síce, aké zmeny presne budú, no myslím, že to nikoho neprekvapí,“ vraví Ftáčnik. „S uľahčením príjmu, že značná časť avizovaných zmien nebude.“

Verejnú diskusiu o návrhu dopravného podniku na rušenie spojov spustilo mesto 9.. augusta.

Jazdia bez plánu

Väčšina zmien v doprave má platiť do konca roka, potom by podľa Ftáčnika mohla mať Bratislava plán dopravnej obslužnosti. Tender chce magistrát vypísať v najbližšom čase.

Doteraz takýto plán mestu chýba. Od primátora vyhlásenie verejnej súťaže už dlhší čas požaduje mestská dopravná komisia. Jej predseda Jozef Uhler (SDKÚ) hovorí, že dnes sú linky historicky robené podľa istých potrieb. „Bývali často viac politické ako reálne.“

Plán dopravnej obslužnosti je podľa neho plánom, kde sa prieskumami zistí, odkiaľ, kam a kedy ľudia cestujú. „Na základe toho sa stanoví optimálne vedenie liniek v meste. Využijú sa samozrejme existujúce električkové a trolejbusové trate.“

Úpravy v doprave vysvetľuje dopravný podnik zadlženosťou a nutným šetrením.

Úpravy liniek od 5.9.2011:

Linka 7, ktorá jazdila iba cez školský rok v popoludňajšej špičke, nebude premávať. Namiesto nej bude možné využiť súbežné linky 3, 5, 11.

Linka 9 bude mať v rannej špičke počas školského roka interval 12 minút.

Linka 38 nebude premávať. Namiesto nej je možné pri ceste do Krematória využiť linku 37 na zastávku Pri krematóriu. Linka 37 premáva 3- až 4-krát častejšie než doterajšia linka 38.

Linka 43 bude mať do ukončenia letnej sezóny cez voľné dni interval 20 minút. Každých 40 minút bude vykonaný spoj na Kačín a každých 40 minút do Lesoparku.

Linka 50 bude vypravovaná s kĺbovými autobusmi a intervalom 10 minút v pracovných dňoch, 15 minút cez voľné dni a 20 minút večer.

Linka 51 cez voľné dni nebude premávať. Ako náhradu odporúčame využiť električkovú dopravu a linku 50. V pracovných dňoch zostáva premávka zachovaná.

Linka 54 cez voľné dni nebude premávať. Ako náhradu odporúčame využiť linku 56 s prestupom na linky 53 alebo 65 na vajnorskom nadjazde, prípadne na linku 630 na Zlatých pieskoch. V pracovných dňoch zostáva premávka zachovaná.

Linka 66 bude medzi zastávkami Trhovisko a Slovanet premávať priamo po Záhradníckej ulici. Doterajšie zastávky Saleziáni a Zimný štadión sa rušia. Prestup z električiek bude možný na zastávke Slovanet.

Linka 74 bude premávať iba v špičke pracovných dní. V ostatných časoch pri ceste do/z Vlčieho hrdla odporúčame použiť kombináciu liniek 201 a 70 (prestup na zastávke Miletičova), resp. 98 a 70 (prestup na zastávke Prístavný most).

Linka 78 bude premávať v doterajšom časovom rozsahu, avšak so skrátenou trasou Dolné hony - Vrakuňa - Drieňová - Trnavské mýto - Dostojevského rad - Šafárikovo nám. Na súčasnom úseku Dostojevského rad - Muchovo nám. odporúčame ako náhradu využiť linky 88 alebo 95. Zároveň sa v súčasnej dobe rieši komplexne obsluha tejto oblasti efektívnejším linkovaním

Nová linka 82 zabezpečí obsluhu Sadu Janka Kráľa namiesto zrušenej linky 89. Jej trasa bude Nový most - Einsteinova - Viedenská cesta - Sad Janka Kráľa, v opačnom smere Sad Janka Kráľa - Krasovského - Einsteinova - Nový most. Obsluha Cintorínu Petržalka bude zabezpečená zachádzkou vybraných spojov linky č. 80.

Linka 96 sa vráti do pôvodnej trasy z Prokofievovej cez Prístavný most a Ružinov na Letisko.

Linka 133 bude obnovená, avšak bude premávať iba v rannej špičke. V smere k Novej budove SND nebude obsluhovať zastávku Molecova. Cestujúcim, ktorí majú záujem vystúpiť na zastávke Molecova, odporúčame využiť linky 32 a 33. Počas školských prázdnin linka nepremáva.

Prázdninové cestovné poriadky budú platiť aj v dňoch 16.9. (piatok), 28.10. (piatok, Jesenné prázdniny), 31.10. (pondelok, Jesenné prázdniny), 18.11. (piatok)

Víkendové cestovné poriadky budú platiť aj v dňoch 27.12. - 30.12., kedy je výrazne znížený dopyt cestujúcich.

Na linkách 31, 39, 84, 91, 191, 192 budú platiť prázdninové cestovné poriadky až do 18. septembra, teda do začiatku zimného semestra.

Územie mimobratislavskej obce Chorvátsky Grob, časť Čierna Voda, ktoré je v súčasnosti súčasťou bratislavskej tarifnej zóny, bude začlenené do regionálnej zóny 620.

Cestujúcich upozorňujeme, že v zónach 620 a 630 neplatia predplatné cestovné lístky, a preto si ich majitelia musia na zastávke Vajnory - konečná označiť cestovný lístok na jednu cestu. Dopravný podnik plánuje zavedenie predplatných cestovných lístkov aj pre zóny 620 a 630.

Dopravný podnik
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  3. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  4. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  5. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk
  6. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  7. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  3. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  4. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  5. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk
  6. Na Špitálskej ulici v Bratislave pribudnú nové byty
  7. Po rokoch cichosci richtuju v Raslavicoch slavnosci
  8. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom.
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 21 495
  2. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 16 360
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 15 334
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 834
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 3 128
  6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 2 838
  7. Zdravo a chutne. Vyskúšajte recepty šéfkuchára Jara Žídeka 2 410
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 1 665
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  2. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  3. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  4. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  5. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  6. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  7. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 16 376
  2. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 9 259
  3. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 097
  4. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 6 096
  5. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 891
  6. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 4 821
  7. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 4 137
  8. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 3 753
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu