SME
Piatok, 12. august, 2022 | Meniny má Darina

Vážny spochybňuje variant cesty R7

Upchatej premávke medzi Bratislavou a Dunajskou Lužnou má uľaviť rýchlostna cesta R7. Bývalý minister si myslí, že vláda nestihne termíny a volí zlý variant stavby.

DUNAJSKÁ LUŽNÁ. Známy Rovinčan spevák a Janko Kuric raz povedal, že voľakedy cestoval do Bratislavy na koncert päť minút a dnes mu to trvá ako do Nitry.

Vraj rôzni prisťahovalci a podnikatelia nevedia čo zo sebou a preto sa všetci spolu so starousadlíkmi v určitý čas vytrvalo tlačia na úzkej ceste do hlavného mesta. Komunikácia I/63 sa smutne preslávila ako najupchatejšia cesta na Slovensku, ktorá zamotáva hlavu nejednému dopravnému inžinierovi.

Vláda chce cestu R7 postaviť do roku 2016

Problém má vyriešiť stavba „nultého obchvatu“ Bratislavy, rýchlostná cesta R7. O malom, iba 7-kilometrovom úseku z Bratislavy do Dunajskej Lužnej, sa vedú veľké spory.

SkryťVypnúť reklamu

Bývalý minister dopravy Ľubomír Vážny vystúpil proti súčasnému ministrovi Jánovi Fígeľovi a vyhlásil, že vláda nemá šancu dokončiť túto cestu v roku 2016 a že na stavbu si vybrala horší variant, ktorý viac poškodí životné prostredie.

Obyvatelia obce chceli severný variant

Starosta Dunajskej Lužnej Štefan Jurčík potvrdil, že záležitosti okolo dopravy pozorne sleduje. Na Ministerstve dopravy mu povedali, že v roku 2013 má byť hotová projektová dokumentácia a o tri roky má nová rýchlostná cesta slúžiť vodičom.

„Pán Ľubomír Vážny zase toto zmietol zo stola. Z mojej pozície neviem posúdiť ako to nakoniec bude. Ďalší pruh na starej ceste a rôzne odbočky ale problém nevyriešia. Rýchlostnú cestu potrebujeme.“

Na internetových stránkach obce Dunajská Lužná je anketa, kde sa väčšia časť hlasujúcich vyslovila za severný variant cesty R7, takzaný variant „C“. V obci sa konal aj protest, kde ľudia s transparentami vyzývali kompetentných, aby sa priklonili k tomuto variantu. Podporil ich aj poslanec za SMER a bývalý minister dopravy Ľubomír Vážny.

SkryťVypnúť reklamu

Enviromentálny problém v chránenej oblasti

Tento variant by mal viesť severne od trojice obcí Rovinka, Dunajská Lužná a Nové Košariská. Ako hlavné výhody uviedol, že tento projekt je možný riešiť ako samostatný obchvat dedín, bez toho aby bolo nutné dostavať diaľnicu D4.

Druhý hlavný dôvod pre tento variant je, že nezasiahne výrazne do chránených prírodných území, okrem menšej plochy v katastri Topoľové, ktoré by preklenula estakáda.

Po parlamentných voľbách ale prišla zmena. Nová vláda preferuje variant „A“. Vyjadrenie hovorcu z Ministerstva dopravy sa nám do uzávierky novín nepodarilo získať.

Tento variant ostro zmietol zo stola poslanec Ľubomír Vážny, ktorý spochybnil všetky termíny vlády. Povedal, že podľa údajov Národnej diaľničnej spoločnosti majú byť majetkovo-právne záležitosti vybavené až v roku 2014, potom má nasledovať stavebné konanie a obstarávanie.

SkryťVypnúť reklamu

A plánom sa môže postaviť „enviromentálna nepriechodnosť“ a fakt, že na variant „A“ je podmienený výstavbou diaľnice D4.

„Táto možnosť má negatívny vplyv na prírodu, prechádza v kontakte s chránenými územiami, približuje sa aj k chránenému územiu zahrnutému do systému Natura 2000. Z uvedeného dôvodu je potrebné vybudovať kompenzačné opatrenia - 4 ekodukty, nepriehľadné protihlukové a protioslnivé steny - multifunkčné bariéry a na celej trase oplotenie, ktoré bráni zveri vbehnutie na vozovku,“ povedal Vážny.

Tretí pruh a blokáda na začiatku septembra

Od konca augusta sa do 4. septembra má úplne zablokovať komunikácia z Rovinky do Bratislavy kvôli zavedeniu tretieho pruhu, ktorý má vodičom uľahčiť cestovanie.

Starosta Milan Bombala z Rovinky si je istý, že sa to nezaobíde bez problémov a polícia a príslušné orgány budú mať plné ruky práce, aby zabránili dopravnému kolapsu.

„Tretí pruh je dočasné riešenie, ktoré situáciu nerieši dlhodobo. Čo sa týka cesty R7, ako starosta by som bol radšej, keby boli pravdivé tvrdenia o skoršom termíne výstavby,“ povedal Bombala.

Štefan Jurčík z Dunajskej Lužnej dodal, že veľa bude závisieť od disciplíny vodičov od Šamorína. Bude dôležité, či využijú možnosť inej obchádzky, alebo sa budú v inkriminovaný týždeň tlačiť po ceste cez Nové Košariská.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  3. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  4. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  5. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  6. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  4. Trenčín potrebuje nový impulz!
  5. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  6. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 14 161
  2. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 10 317
  3. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 8 226
  4. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 7 617
  5. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 576
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 4 948
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 3 507
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 191
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  2. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  3. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  4. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  5. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  7. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 129 479
  2. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 14 019
  3. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 124
  4. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 9 468
  5. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 9 259
  6. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 783
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 562
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 360
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu