SME
Utorok, 9. august, 2022 | Meniny má Ľubomíra

Primátor chce viac peňazí pre dopravný podnik

Aké linky MHD sa zrušia a aké obmedzia, budú ľudia vedieť najskôr v piatok. Zmeny majú pritom platiť už od 1. septembra.

Dopravný podnik zdražoval cestovné len 1. augusta, teraz chce rušiť linky.Dopravný podnik zdražoval cestovné len 1. augusta, teraz chce rušiť linky. (Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Primátor hlavného mesta Milan Ftáčnik očakáva od poslancov zvýšenie finančných prostriedkov pre Dopravný podnik Bratislava.

Podľa neho by sa tým umožnilo zachovať časť niektorých liniek mestskej hromadnej dopravy, ktoré navrhuje Dopravný podnik zrušiť.

Dopravný podnik navrhuje zrušiť 13 liniek, a to 7, 17, 27, 35, 38, 44, 51, 58, 89, 133, 139, 147, 151, a zmeniť interval u desiatich liniek - 21, 30, 37, 50, 53, 63, 66, 67, 68, 99.

Bez zmeny by malo zo 114 liniek zostať 83. "Budeme dnes hovoriť s poslancami, lebo chceme počuť ich názor," uviedol Ftáčnik.

Asi 500 podnetov od 5000 ľudí

Magistrát už má vyhodnotenú verejnú diskusiu, do ktorej sa podľa Ftáčnika zapojilo zhruba 500 podnetmi asi 5 000 obyvateľov, pretože viacerí sa podpísali pod petície.

Ako uviedol Ftáčnik, nasledovať bude intenzívna práca, aby mesto dospelo ku konečnému výsledku.

O tom, čo sa stane v mestskej hromadnej doprave od 1. septembra, bude Ftáčnik informovať verejnosť v piatok 26. augusta

"Na adresu mhd@bratislava.sk bolo doručených 396 vecných pripomienok a v 11 prípadoch bolo stanovisko Bratislavčanov doručené mestu poštou," dodal Ľubomír Andrassy Ftáčnikov hovorca. "Primátor požiadal riaditeľa podniku, aby spoločnosť predložila podrobnú analýzu vyťaženosti dotknutých spojov a sumár opatrení, ktoré smerujú k šetreniu na bežnej prevádzke podniku. A až na základe vecných podkladov, záverov diskusie primátor rozhodne o miere redukcie hromadnej dopravy."

Najviac ľudí za 133-ku

Najviac ľudí v diskusii chcelo zachovať expresnú linku 133, ktorá spája Dlhé diely s centrom mesta a linky 139-ku, ktorú využívajú obyvatelia Starých gruntov.

"Asi dvesto podnetov sa odvoláva na úspešnú petíciu z minulého roka a požaduje nerušiť linku 147, ktorá patrí do kategórie minibusov a počas dňa ju využívajú bratislavskí seniori či študentmi z okolia Búdkovej ulice v smere na Hodžovo námestie," dodal Andrassy. "Rovnako sú obyvatelia za ponechanie linky 44, ktorá zabezpečuje dopravnú obslužnosť v kopcovitom teréne Kramárov."

Diskusiu o MHD mesto spustilo 9. augusta. V debate sa podľa Andrassyho objavili aj názory, že niektoré linky možno spojiť. "Ide o zosynchronizovanie linky do jednej, a to mimo rannej a poobednej špičky, napríklad linky 34 – 78, 65 – 67, 96 – 196," dodal Andrassy. Objavili sa aj názory na zrušenie linky k Divadlu Aréna.

Dopravný podnik: Vítame diskusiu, no situácia je kritická

Hovorkyňa Dopravného podniku Bratislava Agáta Staneková vraví, že podnik víta snahu primátora o vyvolanie odbornej diskusie o návrhoch na redukciu s mestskými poslancami a verejnosťou.

„Veríme, že vďaka nej sa podarí nájsť optimálne riešenie, ktoré by viedlo k stabilizácii finančnej situácie Dopravného podniku,“ uviedla Staneková.

Dopravný podnik Bratislava v súvislosti s prijatými úspornými opatreniami plánuje okrem znižovania stavu zamestnancov a úspor materiálových nákladov zredukovať do konca roka 1,5 milióna najazdených kilometrov. Navrhované úsporné opatrenia sú podľa hovorkyne Dopravného podniku Agáty Stanekovej pre kritickú finančnú situáciu spoločnosti nevyhnutné.

Dopravnému podniku hrozila do konca roka 2011 strata takmer 12 miliónov eur, ktorú nové vedenie plánuje znížiť na 6,9 milióna eur.

Situácia je podľa Stanekovej o to horšia, že záväzky voči Dopravnému podniku si neplní ani mesto, ktoré doteraz spoločnosti neuhradilo 15 miliónov eur z minulých rokov a zároveň znížilo príspevky na tento rok o tri milióny eur.

Názor dopravnej komisie

Predseda dopravnej komisie Jozef Uhler (SDKÚ-DS) konštatoval, že v súvislosti avizovaným rušením niektorých liniek MHD dostala komisia niekoľko petícií od občanov.

"Myslím si, že názor komisie z časti bude taký, že nechceme rušiť územnú obslužnosť. Môžeme skôr hovoriť o intervaloch a inom šetrení," uviedol s tým, že DPB, a. s., predložil v pondelok (22.8.) materiál, ktorý od neho žiadala komisia.

"Sú v ňom vyčíslené úspory pri jednotlivých zmenách. Navrhneme aj iné zmeny, ako navrhol dopravný podnik," dodal Uhler. V súvislosti s financiami pre DPB, a. s., Uhler povedal, že "závisia od toho, kde sa v rozpočte tieto peniaze nájdu, boli by sme radi, keby sa nejaké našli".

TASR
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prehľad a automatizácia
  2. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  3. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  4. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  5. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila
  1. Prehľad a automatizácia
  2. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  3. Šéf PLANEO: Budúcnosť obchodu je v službách
  4. Čo robiť, aby dieťa neskončilo v nemocnici s črevnou virózou?
  5. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  6. Goralské folklórne slávnosti po prvýkrát priamo v horách
  7. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  8. Ktoré regionálne projekty podporí Nadácia COOP Jednota?
  1. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 10 340
  2. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 9 618
  3. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 7 615
  4. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 4 403
  5. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina 3 469
  6. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 205
  7. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné 1 754
  8. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo 1 646
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  2. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  3. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  4. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  5. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  6. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  8. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 126 223
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 27 179
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 198
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 9 390
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 6 470
  6. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 3 929
  7. Vladimir Skala: Padá bankový sektor v Číne? 3 662
  8. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 3 057
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu