SME

Primátor chce viac peňazí pre dopravný podnik

Aké linky MHD sa zrušia a aké obmedzia, budú ľudia vedieť najskôr v piatok. Zmeny majú pritom platiť už od 1. septembra.

Dopravný podnik zdražoval cestovné len 1. augusta, teraz chce rušiť linky.Dopravný podnik zdražoval cestovné len 1. augusta, teraz chce rušiť linky. (Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Primátor hlavného mesta Milan Ftáčnik očakáva od poslancov zvýšenie finančných prostriedkov pre Dopravný podnik Bratislava.

Podľa neho by sa tým umožnilo zachovať časť niektorých liniek mestskej hromadnej dopravy, ktoré navrhuje Dopravný podnik zrušiť.

Dopravný podnik navrhuje zrušiť 13 liniek, a to 7, 17, 27, 35, 38, 44, 51, 58, 89, 133, 139, 147, 151, a zmeniť interval u desiatich liniek - 21, 30, 37, 50, 53, 63, 66, 67, 68, 99.

Bez zmeny by malo zo 114 liniek zostať 83. "Budeme dnes hovoriť s poslancami, lebo chceme počuť ich názor," uviedol Ftáčnik.

Asi 500 podnetov od 5000 ľudí

Magistrát už má vyhodnotenú verejnú diskusiu, do ktorej sa podľa Ftáčnika zapojilo zhruba 500 podnetmi asi 5 000 obyvateľov, pretože viacerí sa podpísali pod petície.

Ako uviedol Ftáčnik, nasledovať bude intenzívna práca, aby mesto dospelo ku konečnému výsledku.

O tom, čo sa stane v mestskej hromadnej doprave od 1. septembra, bude Ftáčnik informovať verejnosť v piatok 26. augusta

"Na adresu mhd@bratislava.sk bolo doručených 396 vecných pripomienok a v 11 prípadoch bolo stanovisko Bratislavčanov doručené mestu poštou," dodal Ľubomír Andrassy Ftáčnikov hovorca. "Primátor požiadal riaditeľa podniku, aby spoločnosť predložila podrobnú analýzu vyťaženosti dotknutých spojov a sumár opatrení, ktoré smerujú k šetreniu na bežnej prevádzke podniku. A až na základe vecných podkladov, záverov diskusie primátor rozhodne o miere redukcie hromadnej dopravy."

Najviac ľudí za 133-ku

Najviac ľudí v diskusii chcelo zachovať expresnú linku 133, ktorá spája Dlhé diely s centrom mesta a linky 139-ku, ktorú využívajú obyvatelia Starých gruntov.

"Asi dvesto podnetov sa odvoláva na úspešnú petíciu z minulého roka a požaduje nerušiť linku 147, ktorá patrí do kategórie minibusov a počas dňa ju využívajú bratislavskí seniori či študentmi z okolia Búdkovej ulice v smere na Hodžovo námestie," dodal Andrassy. "Rovnako sú obyvatelia za ponechanie linky 44, ktorá zabezpečuje dopravnú obslužnosť v kopcovitom teréne Kramárov."

Diskusiu o MHD mesto spustilo 9. augusta. V debate sa podľa Andrassyho objavili aj názory, že niektoré linky možno spojiť. "Ide o zosynchronizovanie linky do jednej, a to mimo rannej a poobednej špičky, napríklad linky 34 – 78, 65 – 67, 96 – 196," dodal Andrassy. Objavili sa aj názory na zrušenie linky k Divadlu Aréna.

Dopravný podnik: Vítame diskusiu, no situácia je kritická

Hovorkyňa Dopravného podniku Bratislava Agáta Staneková vraví, že podnik víta snahu primátora o vyvolanie odbornej diskusie o návrhoch na redukciu s mestskými poslancami a verejnosťou.

„Veríme, že vďaka nej sa podarí nájsť optimálne riešenie, ktoré by viedlo k stabilizácii finančnej situácie Dopravného podniku,“ uviedla Staneková.

Dopravný podnik Bratislava v súvislosti s prijatými úspornými opatreniami plánuje okrem znižovania stavu zamestnancov a úspor materiálových nákladov zredukovať do konca roka 1,5 milióna najazdených kilometrov. Navrhované úsporné opatrenia sú podľa hovorkyne Dopravného podniku Agáty Stanekovej pre kritickú finančnú situáciu spoločnosti nevyhnutné.

Dopravnému podniku hrozila do konca roka 2011 strata takmer 12 miliónov eur, ktorú nové vedenie plánuje znížiť na 6,9 milióna eur.

Situácia je podľa Stanekovej o to horšia, že záväzky voči Dopravnému podniku si neplní ani mesto, ktoré doteraz spoločnosti neuhradilo 15 miliónov eur z minulých rokov a zároveň znížilo príspevky na tento rok o tri milióny eur.

Názor dopravnej komisie

Predseda dopravnej komisie Jozef Uhler (SDKÚ-DS) konštatoval, že v súvislosti avizovaným rušením niektorých liniek MHD dostala komisia niekoľko petícií od občanov.

"Myslím si, že názor komisie z časti bude taký, že nechceme rušiť územnú obslužnosť. Môžeme skôr hovoriť o intervaloch a inom šetrení," uviedol s tým, že DPB, a. s., predložil v pondelok (22.8.) materiál, ktorý od neho žiadala komisia.

"Sú v ňom vyčíslené úspory pri jednotlivých zmenách. Navrhneme aj iné zmeny, ako navrhol dopravný podnik," dodal Uhler. V súvislosti s financiami pre DPB, a. s., Uhler povedal, že "závisia od toho, kde sa v rozpočte tieto peniaze nájdu, boli by sme radi, keby sa nejaké našli".

TASR

Autor: lut

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 706
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 598
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 532
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 808
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 010
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 960
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 634
  8. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 6 605
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 761
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 520
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 384
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 11 256
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 373
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 348
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 128
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 424
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu