SME

Záchranu liniek MHD 133 a 139 podporilo 1482 Karlovešťanov

Autobusová linka číslo 133 je od 1. augusta zrušená, premávanie autobusu číslo 139 Dopravný podnik Bratislava,a.s. navrhuje zrušiť.

KARLOVA VES. Petíciu za záchranu autobusových liniek mestskej hromadnej dopravy číslo 133 a 139 podporilo v bratislavskej mestskej časti Karlova Ves 1 482 obyvateľov.

Petičnú akciu ukončili v pondelok 22. augusta, hárky s podpismi doručili na magistrát hlavného mesta, ich kópiu dostane aj Dopravný podnik Bratislava. Agentúru SITA o tom informoval prednosta karloveského miestneho úradu Rastislav Velček.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V petícii Karlovešťania žiadajú generálneho riaditeľa Dopravného podniku Bratislava, a.s., primátora hlavného mesta Milana Ftáčnika aj mestských poslancov o znovuobnovenie a zachovanie autobusových liniek číslo 133 a 139.

SkryťVypnúť reklamu

Petícia: Budeme odrezaní a väzni vo svojich domoch

Linka č. 133 je od 1. augusta zrušená, premávanie autobusu č. 139 dopravný podnik navrhuje zrušiť. Podľa petície bola linka 133 jediná, ktorá na Dlhých Dieloch, kde žije viac ako 20-tisíc obyvateľov, zabezpečovala priame spojenie obyvateľov tejto časti s centrom mesta a ktorá bola aj jednou z najviac vyťažených autobusových liniek.

Autobus číslo 139 zabezpečuje dopravu na trase Molecova - Staré Grunty - Mlynská dolina a späť. "V prípade, že by tento spoj zrušili, deti, dôchodcovia a ľudia bez auta sa nebudú môcť dostať z tejto lokality do škôl, práce, nákupných stredísk, na polikliniku či do rôznych inštitúcií v Karlovej Vsi a budú takpovediac „odrezaní od sveta“," píše sa v petícii.

SkryťVypnúť reklamu

Na karloveský miestny úrad prišlo 80 petičných hárkov s 1 295 podpismi. Výzva na zachovanie autobusových liniek bola umiestnená aj na sociálnej sieti Facebook, kde ju podporilo 187 občanov. Celkovo sa teda pod výzvu podpísalo 1 482 občanov.

Starostka mestskej časti Karlova Ves Iveta Hanulíková so zrušením liniek nesúhlasí, pretože ich považuje pre Karlovešťanov za veľmi dôležité.

"Vystúpim na mestskom zastupiteľstve a budem požadovať ich zachovanie. Uvedomujem si, že dopravný podnik je v ťažkej finančnej situácii, ale keď už musia občania znášať zvýšené cestovné, považujem rušenie liniek za úplný nezmysel." uviedla karloveská starostka.

Primátorovi hlavného mesta, Dopravnému podniku Bratislava aj mestským poslancom mestská časť Karlova Ves zaslala list, v ktorom žiada aj zachovanie linky číslo 35. Ide o linku, ktorá vedie ulicami Šaštínska a Sološnícka. Podľa listu v lokalite bývajú najmä starší ľudia.

SkryťVypnúť reklamu

"Pre týchto ľudí je pohyb v kopcovitom teréne, ktorý je v tomto mieste, ťažko mysliteľný, čo z nich zároveň – bez vlastníctva automobilov a adekvátneho autobusového spojenia, robí akýchsi „väzňov vo svojich domovoch“," píše sa v liste.

Dopravný podnik: Ešte rokujeme

Dopravný podnik Bratislava informoval, že o návrhoch na redukciu spojov MHD sa ešte rokuje. "Dopravný podnik Bratislava však víta návrhy odborníkov i verejnosti, keďže je v záujme spoločnosti, aby sa opatrenia cestujúcich dotkli čo najmenej," uviedla jeho hovorkyňa Agáta Staneková.

Zároveň dodala, že od roku 2007 vzniklo na území Bratislavy 16 nových liniek, pričom päť z nich práve v Karlovej Vsi.

"Z pohľadu kilometrických výkonov do Karlovej Vsi smeroval až 20-percentný nárast," uviedla Staneková. Dopravný podnik Bratislava predložil magistrátu hlavného mesta Opatrenia na redukciu výkonov MHD v Bratislave.

Úsporné opatrenia sa začali po nástupe nového manažmentu podniku, spoločnosť k nim pristúpila pre kritickú finančnú situáciu.

Spoločnosť navrhuje zredukovať do konca roka 1,5 milióna najazdených kilometrov, čo predstavuje 10-percentnú úsporu z celkového množstva plánovaných vozokilometrov. Návrh vypracovali podľa stanoviska DPB odborníci na základe prieskumov vyťaženosti jednotlivých spojov.

Dopravný podnik navrhol zrušiť 13 liniek, a to 7, 17, 27, 35, 38, 44, 51, 58, 89, 133, 139, 147, 151, a zmeniť interval u desiatich liniek - 21, 30, 37, 50, 53, 63, 66, 67, 68, 99. Bez zmeny by malo zo 114 liniek zostať 83.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 705
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 529
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 364
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 776
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 005
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 906
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 596
  8. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 7 169
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 678
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 508
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 375
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 11 571
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 369
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 345
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 061
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 421
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  4. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu