SME
Piatok, 19. august, 2022 | Meniny má Lýdia

Záchranu liniek MHD 133 a 139 podporilo 1482 Karlovešťanov

Autobusová linka číslo 133 je od 1. augusta zrušená, premávanie autobusu číslo 139 Dopravný podnik Bratislava,a.s. navrhuje zrušiť.

KARLOVA VES. Petíciu za záchranu autobusových liniek mestskej hromadnej dopravy číslo 133 a 139 podporilo v bratislavskej mestskej časti Karlova Ves 1 482 obyvateľov.

Petičnú akciu ukončili v pondelok 22. augusta, hárky s podpismi doručili na magistrát hlavného mesta, ich kópiu dostane aj Dopravný podnik Bratislava. Agentúru SITA o tom informoval prednosta karloveského miestneho úradu Rastislav Velček.

V petícii Karlovešťania žiadajú generálneho riaditeľa Dopravného podniku Bratislava, a.s., primátora hlavného mesta Milana Ftáčnika aj mestských poslancov o znovuobnovenie a zachovanie autobusových liniek číslo 133 a 139.

SkryťVypnúť reklamu

Petícia: Budeme odrezaní a väzni vo svojich domoch

Linka č. 133 je od 1. augusta zrušená, premávanie autobusu č. 139 dopravný podnik navrhuje zrušiť. Podľa petície bola linka 133 jediná, ktorá na Dlhých Dieloch, kde žije viac ako 20-tisíc obyvateľov, zabezpečovala priame spojenie obyvateľov tejto časti s centrom mesta a ktorá bola aj jednou z najviac vyťažených autobusových liniek.

Autobus číslo 139 zabezpečuje dopravu na trase Molecova - Staré Grunty - Mlynská dolina a späť. "V prípade, že by tento spoj zrušili, deti, dôchodcovia a ľudia bez auta sa nebudú môcť dostať z tejto lokality do škôl, práce, nákupných stredísk, na polikliniku či do rôznych inštitúcií v Karlovej Vsi a budú takpovediac „odrezaní od sveta“," píše sa v petícii.

SkryťVypnúť reklamu

Na karloveský miestny úrad prišlo 80 petičných hárkov s 1 295 podpismi. Výzva na zachovanie autobusových liniek bola umiestnená aj na sociálnej sieti Facebook, kde ju podporilo 187 občanov. Celkovo sa teda pod výzvu podpísalo 1 482 občanov.

Starostka mestskej časti Karlova Ves Iveta Hanulíková so zrušením liniek nesúhlasí, pretože ich považuje pre Karlovešťanov za veľmi dôležité.

"Vystúpim na mestskom zastupiteľstve a budem požadovať ich zachovanie. Uvedomujem si, že dopravný podnik je v ťažkej finančnej situácii, ale keď už musia občania znášať zvýšené cestovné, považujem rušenie liniek za úplný nezmysel." uviedla karloveská starostka.

Primátorovi hlavného mesta, Dopravnému podniku Bratislava aj mestským poslancom mestská časť Karlova Ves zaslala list, v ktorom žiada aj zachovanie linky číslo 35. Ide o linku, ktorá vedie ulicami Šaštínska a Sološnícka. Podľa listu v lokalite bývajú najmä starší ľudia.

SkryťVypnúť reklamu

"Pre týchto ľudí je pohyb v kopcovitom teréne, ktorý je v tomto mieste, ťažko mysliteľný, čo z nich zároveň – bez vlastníctva automobilov a adekvátneho autobusového spojenia, robí akýchsi „väzňov vo svojich domovoch“," píše sa v liste.

Dopravný podnik: Ešte rokujeme

Dopravný podnik Bratislava informoval, že o návrhoch na redukciu spojov MHD sa ešte rokuje. "Dopravný podnik Bratislava však víta návrhy odborníkov i verejnosti, keďže je v záujme spoločnosti, aby sa opatrenia cestujúcich dotkli čo najmenej," uviedla jeho hovorkyňa Agáta Staneková.

Zároveň dodala, že od roku 2007 vzniklo na území Bratislavy 16 nových liniek, pričom päť z nich práve v Karlovej Vsi.

"Z pohľadu kilometrických výkonov do Karlovej Vsi smeroval až 20-percentný nárast," uviedla Staneková. Dopravný podnik Bratislava predložil magistrátu hlavného mesta Opatrenia na redukciu výkonov MHD v Bratislave.

Úsporné opatrenia sa začali po nástupe nového manažmentu podniku, spoločnosť k nim pristúpila pre kritickú finančnú situáciu.

Spoločnosť navrhuje zredukovať do konca roka 1,5 milióna najazdených kilometrov, čo predstavuje 10-percentnú úsporu z celkového množstva plánovaných vozokilometrov. Návrh vypracovali podľa stanoviska DPB odborníci na základe prieskumov vyťaženosti jednotlivých spojov.

Dopravný podnik navrhol zrušiť 13 liniek, a to 7, 17, 27, 35, 38, 44, 51, 58, 89, 133, 139, 147, 151, a zmeniť interval u desiatich liniek - 21, 30, 37, 50, 53, 63, 66, 67, 68, 99. Bez zmeny by malo zo 114 liniek zostať 83.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  5. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  6. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  7. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  8. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  1. Majstrovstvá Slovenska v hode telefónom sa uskutočnia v sobotu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Shell myslí na slovenské komunity
  5. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  6. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  7. Agrokomplex 2022
  8. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 39 541
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 15 091
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 10 763
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 7 105
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 5 123
  6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 246
  7. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run 4 174
  8. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 2 985
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  2. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  3. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  4. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  5. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  8. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 9 300
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 7 052
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 6 775
  4. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 4 483
  5. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 4 032
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 991
  7. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 3 882
  8. Marián Viskupič: Rozvrat verejných financií alebo grécka cesta Igora Matoviča 3 571
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťZatvoriť reklamu