SME

Ak mesto nesplatí dlh, dopravný podnik bude musieť rušiť linky MHD

Hlavné mesto Dopravnému podniku Bratislava, a.s. dlhuje za minulé roky 15 miliónov eur.

Dopravný podnik len 1. augusta zdražoval cestovné.Dopravný podnik len 1. augusta zdražoval cestovné. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Redukovať linky mestskej hromadnej dopravy (MHD) bude nevyhnutné, ak hlavné mesto neposkytne Dopravnému podniku Bratislava, a.s. (DPB) chýbajúce peniaze. Vyplýva to zo stanoviska DPB k navrhovaným redukciám spojov MHD.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Uvádza sa v ňom, že mesto spoločnosti dlhuje za minulé roky 15 miliónov eur a krátilo príspevok na tento rok o 3 milióny eur. Dopravný podnik teda k redukčným opatreniam pristúpil pre zlú finančnú situáciu.

Plánovanú stratu 12 miliónov eur chce spoločnosť znížiť na 6,9 milióna. Agentúre SITA poskytla stanovisko hovorkyňa Dopravného podniku Bratislava Agáta Staneková.

SkryťVypnúť reklamu

Magistrát viní bývalé vedenie

Hovorca primátora Ľubomír Andrassy uviedol, že vážna finančná situácia v podniku je výsledkom chaotického a neodborného správania sa bývalého vedenia mesta aj podniku v zabezpečení verejnej hromadnej dopravy.

"Exprimátor Andrej Ďurkovský a bývalí poslanci mestského zastupiteľstva zanechali pri ich odchode „sekeru“ vo výške 15 miliónov eur, ktorú dnes musí vedenie mesta riešiť v súčinnosti s novým vedením dopravného podniku," povedal Andrassy.

Hovorca dodal, že jedným z možných riešení je úprava rozpočtu mesta, ktorou by poslanci vyčlenili viac peňazí na zabezpečenie dopravy vo verejnom záujme zo strany DPB.

Primátor nesúhlasí s rušením liniek

Primátor Bratislavy Milan Ftáčnik totiž nesúhlasí s krokmi, ktoré by výrazne zhoršili dopravnú obslužnosť v meste. Takáto situácia by podľa Andrassyho mohla nastať, ak by sa zrušili viaceré linky.

SkryťVypnúť reklamu

Andrassy doplnil, že stratu spoločnosti je možné znížiť škrtmi na bežnej prevádzke podniku, zrušením zjavne nevýhodných zmlúv, znižovaním počtu administratívnych a technických pracovníkov či zvýšením cestovného, ku ktorému mesto pristúpilo od augusta tohto roku. Okamžité šetrenie podľa Andrassyho možno dosiahnuť aj redukciou liniek či zmenou intervalov medzi jednotlivými spojmi, tak ako to navrhol dopravný podnik. Návrh na redukciu liniek mestskej hromadnej dopravy, ktorý spoločnosť predložila, je však pre bratislavského primátora neprijateľný.

Dopravný podnik Bratislava ďalej uviedol, že víta návrhy odborníkov a verejnosti a je otvorený akceptovať ich pripomienky na zvýšenie kvality MHD. Viaceré bratislavské mestské časti totiž vyjadrili svoj nesúhlas s redukciou spojov v hlavnom meste. "V súčasnej neúnosnej finančnej situácii sú však úsporné opatrenia nevyhnutné," uvádza dopravný podnik s tým, že chápe iniciatívu rôznych organizácií, inštitúcií či starostov a poslancov mestských častí.

SkryťVypnúť reklamu

Zároveň ich však vyzýva, aby svoje pripomienky a podnety adresovali magistrátu hlavného mesta, ktorý je objednávateľom služby vo verejnom záujme.

Rušenie 13 liniek

Dopravný podnik Bratislava v súvislosti s úspornými opatreniami, ktoré sa začali nástupom nového manažmentu, predložil magistrátu hlavného mesta Opatrenia na redukciu výkonov MHD v Bratislave. Podnik pristúpil k redukčným opatreniam pre kritickú finančnú situáciu.

Spoločnosť navrhuje zredukovať do konca roka 1,5 milióna najazdených kilometrov, čo predstavuje 10-percentnú úsporu z celkového množstva plánovaných vozokilometrov. Návrh predložený magistrátu vypracovali podľa stanoviska DPB odborníci na základe prieskumov vyťaženosti jednotlivých spojov.

Dopravný podnik navrhol zrušiť 13 liniek, a to 7, 17, 27, 35, 38, 44, 51, 58, 89, 133, 139, 147, 151, a zmeniť interval u desiatich liniek - 21, 30, 37, 50, 53, 63, 66, 67, 68, 99. Bez zmeny by malo zo 114 liniek zostať 83.

zd;dh;mt

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  5. Kam smerujú peniaze bohatých?
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 130
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 726
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 123
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 830
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 296
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 578
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 386
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 232
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 258
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 334
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 8 000
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 928
  5. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 7 216
  6. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 7 166
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 055
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 661
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu