Ak mesto nesplatí dlh, dopravný podnik bude musieť rušiť linky MHD

Hlavné mesto Dopravnému podniku Bratislava, a.s. dlhuje za minulé roky 15 miliónov eur.

Dopravný podnik len 1. augusta zdražoval cestovné.(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Redukovať linky mestskej hromadnej dopravy (MHD) bude nevyhnutné, ak hlavné mesto neposkytne Dopravnému podniku Bratislava, a.s. (DPB) chýbajúce peniaze. Vyplýva to zo stanoviska DPB k navrhovaným redukciám spojov MHD.

Uvádza sa v ňom, že mesto spoločnosti dlhuje za minulé roky 15 miliónov eur a krátilo príspevok na tento rok o 3 milióny eur. Dopravný podnik teda k redukčným opatreniam pristúpil pre zlú finančnú situáciu.

Plánovanú stratu 12 miliónov eur chce spoločnosť znížiť na 6,9 milióna. Agentúre SITA poskytla stanovisko hovorkyňa Dopravného podniku Bratislava Agáta Staneková.

Magistrát viní bývalé vedenie

Hovorca primátora Ľubomír Andrassy uviedol, že vážna finančná situácia v podniku je výsledkom chaotického a neodborného správania sa bývalého vedenia mesta aj podniku v zabezpečení verejnej hromadnej dopravy.

"Exprimátor Andrej Ďurkovský a bývalí poslanci mestského zastupiteľstva zanechali pri ich odchode „sekeru“ vo výške 15 miliónov eur, ktorú dnes musí vedenie mesta riešiť v súčinnosti s novým vedením dopravného podniku," povedal Andrassy.

Hovorca dodal, že jedným z možných riešení je úprava rozpočtu mesta, ktorou by poslanci vyčlenili viac peňazí na zabezpečenie dopravy vo verejnom záujme zo strany DPB.

Primátor nesúhlasí s rušením liniek

Primátor Bratislavy Milan Ftáčnik totiž nesúhlasí s krokmi, ktoré by výrazne zhoršili dopravnú obslužnosť v meste. Takáto situácia by podľa Andrassyho mohla nastať, ak by sa zrušili viaceré linky.

Andrassy doplnil, že stratu spoločnosti je možné znížiť škrtmi na bežnej prevádzke podniku, zrušením zjavne nevýhodných zmlúv, znižovaním počtu administratívnych a technických pracovníkov či zvýšením cestovného, ku ktorému mesto pristúpilo od augusta tohto roku. Okamžité šetrenie podľa Andrassyho možno dosiahnuť aj redukciou liniek či zmenou intervalov medzi jednotlivými spojmi, tak ako to navrhol dopravný podnik. Návrh na redukciu liniek mestskej hromadnej dopravy, ktorý spoločnosť predložila, je však pre bratislavského primátora neprijateľný.

Dopravný podnik Bratislava ďalej uviedol, že víta návrhy odborníkov a verejnosti a je otvorený akceptovať ich pripomienky na zvýšenie kvality MHD. Viaceré bratislavské mestské časti totiž vyjadrili svoj nesúhlas s redukciou spojov v hlavnom meste. "V súčasnej neúnosnej finančnej situácii sú však úsporné opatrenia nevyhnutné," uvádza dopravný podnik s tým, že chápe iniciatívu rôznych organizácií, inštitúcií či starostov a poslancov mestských častí.

Zároveň ich však vyzýva, aby svoje pripomienky a podnety adresovali magistrátu hlavného mesta, ktorý je objednávateľom služby vo verejnom záujme.

Rušenie 13 liniek

Dopravný podnik Bratislava v súvislosti s úspornými opatreniami, ktoré sa začali nástupom nového manažmentu, predložil magistrátu hlavného mesta Opatrenia na redukciu výkonov MHD v Bratislave. Podnik pristúpil k redukčným opatreniam pre kritickú finančnú situáciu.

Spoločnosť navrhuje zredukovať do konca roka 1,5 milióna najazdených kilometrov, čo predstavuje 10-percentnú úsporu z celkového množstva plánovaných vozokilometrov. Návrh predložený magistrátu vypracovali podľa stanoviska DPB odborníci na základe prieskumov vyťaženosti jednotlivých spojov.

Dopravný podnik navrhol zrušiť 13 liniek, a to 7, 17, 27, 35, 38, 44, 51, 58, 89, 133, 139, 147, 151, a zmeniť interval u desiatich liniek - 21, 30, 37, 50, 53, 63, 66, 67, 68, 99. Bez zmeny by malo zo 114 liniek zostať 83.

zd;dh;mt

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  3. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  4. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  5. Top First moment dovolenky na leto 2018
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  7. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  9. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  1. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  2. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  3. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  4. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  5. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  6. Accessible Urban Living
  7. RPSP – A good intention ruined by execution
  8. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  10. Riešenia pre hnedú planétu
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 10 072
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 5 830
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 3 765
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 2 795
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 204
  6. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 2 071
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 840
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 504
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 428
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 357