SME
Streda, 22. marec, 2023 | Meniny má Beňadik

Trolejbusy natiahnu, kilometrov bude menej

Nová trať pomôže spojiť internáty a stanicu. Obmedzenia sa začínajú v pondelok.

Trolejbusy by mali jazdiť k Vojenskej nemocnici po novej trase.Trolejbusy by mali jazdiť k Vojenskej nemocnici po novej trase. (Zdroj: ARCHÍV SME)

Podmienkou novej trate je jej využívanie. Aký spoj tu však bude zatiaľ jazdiť dopravný podnik nezverejnil.

BRATISLAVA. Napriek miliónovej zadlženosti Bratislavy a jej dopravného podniku začne mesto budúci týždeň rozširovať trolejbusovú trať.

Projekt predĺženia trolejbusov spúšťa mesto v čase, keď dopravný podnik avizuje šetrenie, hovorí o rušení liniek a väčšími intervalmi medzi spojmi. Od augusta už zvýšil cestovné v MHD.

Aká nová linka pribudne na novú trať a kedy, je teda zatiaľ neznáme. Hovorkyňa dopravného podniku Agáta Staneková na túto otázku odpovedala vyhýbavo. „Projekt výrazne prispeje k skvalitneniu a zrýchleniu trolejbusovej dopravy, keďže sa do mesta dostane kratšou trasou.“

Zbytočné kilometre

Ľubomír Andrassy hovorca bratislavského primátora povedal, že určite sa tu posilní trolejbusová doprava. Pripomenul aj šetrenie nákladov. Prepojením trate a vozovne na Hroboňovej by mal dopravca ušetriť až 45–tisíc neproduktívnych kilometrov ročne.

Náklady na novú trať vyčíslil Andrassy na približne 2,4 milióna eur. Projekt zaplatia eurofondy, mesto má trať spolufinancovať piatimi percentami.

Podmienkou je spoj

Trate a plány trolejbusov
  •  predĺženie trate v Horskom parku – prepojenie s vozovňou Hroboňova – spojenie internátov – začiatok 24. august.
  • predĺženie trate po Brnianskej až k Vojenskej nemocnici – spojenie s nemocnicou Kramáre – zatiaľ bez termínu.

Trolejbusy budú môcť jazdiť dlhšou trasou. „Ide o rozšírenie existujúcej trolejbusovej siete v okolí Horského parku, od ulice Stromova cez Pražskú, Brniansku, Prokopa Veľkého a Hroboňovu,“ vraví Andrassy.

Prepojiť by sa mala vozovňa na Hroboňovej s traťou Lovinského – Mudroňová, zlepšiť by mala doprava na internáty v Horskom parku a ich spojenie so stanicou.

Predseda mestskej dopravnej komisie Jozef Uhler (SDKÚ) predlžovanie trate schvaľuje. „Je to podpora ekologickej dopravy,“ hovorí. Dodal, že podmienkou získania peňazí z eurofondov bolo aj využívanie trate. Aspoň jeden spoj by tak na novom úseku mal premávať. Pri schvaľovaní sa hovorilo o náhrade autobusu 41, ktorý jazdí zo stanice na Búdkovú.

Hoci sa s novou traťou začne až budúci týždeň v stredu, šoféri sa musia pripraviť na dopravné obmedzenia už skôr. Začnú v pondelok na Hroboňovej ulici a Prokopa Veľkého, autá majú jazdiť po obchádzkovej trase.

Časté zápchy v blízkosti Patrónky.

FOTO - ARCHÍV SME

zapcha_res.jpg

Zrušené obnovia

Na novú trať má v budúcnosti nadviazať ďalšia, ktorá by mala doviesť trolejbusy až k Vojenskej nemocnici. „Zvýši sa tým dopravná obslužnosť na dôležitom cestnom ťahu Kramáre, Patrónka,“ povedal Andrassy.

Uhler vraví, že trať pomôže aj ľuďom cestujúcim do nemocnice na Kramáre. Dnes ľudí jazdiacich z Lamača, Dúbravky či Devínskej trolejbus priamo z Patrónky k nemocnici neprepraví. Absurdnosťou frekventovanej zastávky je, že trolejbus tu stojí len v jednom smere, v smere do centra tu nejazdí.

Ivan Bútora, vodič trolejbusu a zároveň člen predstavenstva dopravného podniku, pripomína, že kedysi tam trať fungovala, no mesto ju asi v 70. rokoch zrušilo.

kramare_res.jpg

Zastavané Kramáre.

FOTO - ARCHÍV SME

zastavka_res.jpg

podchod_res.jpg

Podchod na Patrónke patrí mestu. O oprave tunajších zastávok hovorilo ešte bývalé vedenie mesta.

FOTO - ARCHÍV SME

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  3. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  4. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  5. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  6. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  7. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  8. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  1. Počasie láka do prírody. Zodpovední majú v batohu tieto 2 veci
  2. Aké sú národnosti podnikateľov s virtuálnou adresou v Košiciach?
  3. Rozdielový impulz: Fix hypotéky 1,49 % na tri roky
  4. Východ mieša karty v súboji pamiatok, hlasuje sa online
  5. Obnovené historické skvosty už bojujú o priazeň verejnosti
  6. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  7. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  8. Verejnosť už hlasuje za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 13 731
  2. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zmrazená cena potravín 10 956
  3. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 9 612
  4. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 9 181
  5. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 7 782
  6. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 469
  7. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 929
  8. Jednoznačný recept na úspech? Buďte pripravení prispôsobiť sa 1 499
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  2. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  3. Metropolitný inštitút Bratislavy: Umenie vo verejnom priestore by nemali nahrádzať vyprázdnené atrakcie
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  5. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  6. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  7. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  8. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 7 304
  2. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 6 214
  3. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 6 188
  4. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 3 637
  5. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 3 630
  6. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 3 298
  7. Ján Valchár: Gáaga! Gáaga! (plus ruský útok na Avdijivku) 2 527
  8. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 521
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  5. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťZatvoriť reklamu