SME
Piatok, 19. august, 2022 | Meniny má Lýdia

Analýza dopravy vyjde na 43-tisíc

Generel dopravy podrobne rozpracuje dopravnú infraštruktúru na území kraja z pohľadu jej významu a začlenenia ako aj predpokladaných smerov vývoja v dopravnom rozvoji regiónu

Generel bude analyzovať zaťaženie komunikácií, zhodnotí ich technický stav.

BRATISLAVA. Generel dopravy, ktorý bude podkladom pre spracovávaný územný plán Bratislavského samosprávneho kraja, bude stáť 43 340 eur.

.

Do aukcie sa v piatok zapojili traja záujemcovia. Najvyššia vstupná cena bola 63 600 eur, najnižšiu cenu 43 340 eur ponúkla firma KPM Consult, a.s. z Brna.

Ušetrili

Elektronickou aukciou na územný generel dopravy ušetril Bratislavský samosprávny kraj 20-tisíc eur, tvrdí hovorkyňa kraja Iveta Tyšlerová.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa predsedu Bratislavského samosprávneho kraja Pavla Freša sa elektronickou aukciou pri obstarávaní územného generelu dopravy ušetrila skoro tretina z pôvodne plánovanej ceny. „Samozrejme, s takýmto výsledkom sme spokojní, keďže sa šetria peniaze kraja,“ povedal.

Ako ďalej Frešo uviedol, jednou z hlavných priorít kraja je vytvoriť optimálne usporiadanie trás a zariadení dopravnej infraštruktúry, ktoré v území zabezpečia koordinovanosť pre trvalo udržateľný rozvoj regiónu.

Analýza zaťaženia

Územný generel dopravy bude vypracovaný na základe komplexného rozboru súčasného stavu územia pri využití jestvujúcich spracovaných územno-plánovacích podkladov. Bude analyzovať zaťaženie komunikácií, zhodnotí ich technický stav, označí kritické miesta na cestách a tiež vyhodnotí dostupnosť jednotlivých územných častí a centier v kraji.

SkryťVypnúť reklamu

Dôležitou úlohou generelu dopravy je aj určenie hlavných smerov rozvoja dopravnej infraštruktúry v regióne. Je potrebné rozpracovať cestnú infraštruktúru, na ktorú sú na území kraja kladené najväčšie prepravné nároky, sústrediť sa aj na rozvoj cykloturistických trás, verejnej autobusovej dopravy, železničnej dopravy, integrovanej hromadnej dopravy či leteckej dopravy.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  5. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  6. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  7. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  8. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  1. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  2. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  3. Shell myslí na slovenské komunity
  4. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  5. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  6. Agrokomplex 2022
  7. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  8. FoodCycler definitívne skoncuje s muškami v kuchyni
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 38 366
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 23 855
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 12 115
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 6 748
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 4 503
  6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 204
  7. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 3 621
  8. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou 2 496
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  3. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  4. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  5. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  7. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  8. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 13 637
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 7 636
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 7 540
  4. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 4 147
  5. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 3 962
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 941
  7. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 3 878
  8. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (12. - 18.8.1922) 3 431
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťZatvoriť reklamu