Bratislava pripravuje koncepciu nosičov vonkajšej reklamy

Mesto podalo na súdy 41 žalôb na vypratanie nelegálnej reklamy.

BRATISLAVA. Mesto začalo pripravovať koncepciu umiestňovania nosičov vonkajšej reklamy. Požiadalo mestské časti (MsČ), aby predložili aktuálne počty nosičov na ich území.

"Robíme pasport týchto nosičov reklamy. Od niektorých starostov MsČ sme dostali presné čísla, koľko z týchto nosičov stojí na pozemkoch mesta, na pozemkoch zverených MsČ a koľko na súkromných pozemkoch," povedal pre TASR hovorca bratislavského primátora Ľubomír Andrassy.

Koncepcia má upraviť aj to, aký typ reklamného zariadenia je prípustný v centrálnej mestskej zóne, v sídliskovej časti. Takúto koncepciu chceme mať prijatú do konca roka 2011. Je potrebné, aby sa na nej priamo podieľali aj spoločnosti pôsobiace v oblasti vonkajšej reklamy, priblížil.

Hlavné mesto SR podalo na súdy 41 žalôb na vypratanie nelegálneho reklamného zariadenia z pozemku mesta, odstrániť ho je možné len na základe súdneho rozhodnutia.

Platný zákon hovorí, že každé zariadenie vonkajšej reklamy musí byť označené spoločnosťou, ktorá ho prevádzkuje. "Väčšina nelegálnych reklamných nosičov, ktoré sú na území hlavného mesta, takéto označenie nemá," konštatoval.

Podľa Andrassyho mesto zaznamenalo v posledných mesiacoch výskyt malých reklamných tabúľ v trávnatých plochách najmä pri križovatkách. "Aj takéto osádzanie reklamných, informačných tabúľ je v rozpore so zákonom," upozornil.

Na základe prieskumu mesto vyzvalo firmy, ktoré osadili takýto druh pútačov pri cestách, aby ich odstránili. Ak tak neurobia, mesto začne voči nim správne konanie, uviedol hovorca bratislavského primátora.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Používate make-up? Potom spozornite
  2. Legendárna Transsibírska magistrála
  3. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  4. Vianočný bázar chalaňov
  5. Vianočné mecheche 2017
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  7. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  8. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  9. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  10. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 33 138
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 728
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 190
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 467
  5. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 1 740
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 274
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 209
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 141
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 955
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 891