Bratislava pripravuje koncepciu nosičov vonkajšej reklamy

Mesto podalo na súdy 41 žalôb na vypratanie nelegálnej reklamy.

BRATISLAVA. Mesto začalo pripravovať koncepciu umiestňovania nosičov vonkajšej reklamy. Požiadalo mestské časti (MsČ), aby predložili aktuálne počty nosičov na ich území.

"Robíme pasport týchto nosičov reklamy. Od niektorých starostov MsČ sme dostali presné čísla, koľko z týchto nosičov stojí na pozemkoch mesta, na pozemkoch zverených MsČ a koľko na súkromných pozemkoch," povedal pre TASR hovorca bratislavského primátora Ľubomír Andrassy.

Koncepcia má upraviť aj to, aký typ reklamného zariadenia je prípustný v centrálnej mestskej zóne, v sídliskovej časti. Takúto koncepciu chceme mať prijatú do konca roka 2011. Je potrebné, aby sa na nej priamo podieľali aj spoločnosti pôsobiace v oblasti vonkajšej reklamy, priblížil.

Hlavné mesto SR podalo na súdy 41 žalôb na vypratanie nelegálneho reklamného zariadenia z pozemku mesta, odstrániť ho je možné len na základe súdneho rozhodnutia.

Platný zákon hovorí, že každé zariadenie vonkajšej reklamy musí byť označené spoločnosťou, ktorá ho prevádzkuje. "Väčšina nelegálnych reklamných nosičov, ktoré sú na území hlavného mesta, takéto označenie nemá," konštatoval.

Podľa Andrassyho mesto zaznamenalo v posledných mesiacoch výskyt malých reklamných tabúľ v trávnatých plochách najmä pri križovatkách. "Aj takéto osádzanie reklamných, informačných tabúľ je v rozpore so zákonom," upozornil.

Na základe prieskumu mesto vyzvalo firmy, ktoré osadili takýto druh pútačov pri cestách, aby ich odstránili. Ak tak neurobia, mesto začne voči nim správne konanie, uviedol hovorca bratislavského primátora.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  4. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  6. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  10. Splnený sen
  1. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  2. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  3. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  4. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  5. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  6. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  9. Vysoká hra o súdne trovy
  10. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 13 720
  2. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 13 367
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 5 094
  4. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 3 442
  5. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 2 507
  6. Splnený sen 2 221
  7. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 1 739
  8. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou 1 115
  9. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete 1 078
  10. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný 970