Bratislava pripravuje koncepciu nosičov vonkajšej reklamy

Mesto podalo na súdy 41 žalôb na vypratanie nelegálnej reklamy.

BRATISLAVA. Mesto začalo pripravovať koncepciu umiestňovania nosičov vonkajšej reklamy. Požiadalo mestské časti (MsČ), aby predložili aktuálne počty nosičov na ich území.

"Robíme pasport týchto nosičov reklamy. Od niektorých starostov MsČ sme dostali presné čísla, koľko z týchto nosičov stojí na pozemkoch mesta, na pozemkoch zverených MsČ a koľko na súkromných pozemkoch," povedal pre TASR hovorca bratislavského primátora Ľubomír Andrassy.

Koncepcia má upraviť aj to, aký typ reklamného zariadenia je prípustný v centrálnej mestskej zóne, v sídliskovej časti. Takúto koncepciu chceme mať prijatú do konca roka 2011. Je potrebné, aby sa na nej priamo podieľali aj spoločnosti pôsobiace v oblasti vonkajšej reklamy, priblížil.

Hlavné mesto SR podalo na súdy 41 žalôb na vypratanie nelegálneho reklamného zariadenia z pozemku mesta, odstrániť ho je možné len na základe súdneho rozhodnutia.

Platný zákon hovorí, že každé zariadenie vonkajšej reklamy musí byť označené spoločnosťou, ktorá ho prevádzkuje. "Väčšina nelegálnych reklamných nosičov, ktoré sú na území hlavného mesta, takéto označenie nemá," konštatoval.

Podľa Andrassyho mesto zaznamenalo v posledných mesiacoch výskyt malých reklamných tabúľ v trávnatých plochách najmä pri križovatkách. "Aj takéto osádzanie reklamných, informačných tabúľ je v rozpore so zákonom," upozornil.

Na základe prieskumu mesto vyzvalo firmy, ktoré osadili takýto druh pútačov pri cestách, aby ich odstránili. Ak tak neurobia, mesto začne voči nim správne konanie, uviedol hovorca bratislavského primátora.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 932
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 517
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 7 944
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 526
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 923
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 694
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 487
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 352
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 2 815
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 462

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop