BRATISLAVA. Mesto začalo pripravovať koncepciu umiestňovania nosičov vonkajšej reklamy. Požiadalo mestské časti (MsČ), aby predložili aktuálne počty nosičov na ich území.
"Robíme pasport týchto nosičov reklamy. Od niektorých starostov MsČ sme dostali presné čísla, koľko z týchto nosičov stojí na pozemkoch mesta, na pozemkoch zverených MsČ a koľko na súkromných pozemkoch," povedal pre TASR hovorca bratislavského primátora Ľubomír Andrassy.
Koncepcia má upraviť aj to, aký typ reklamného zariadenia je prípustný v centrálnej mestskej zóne, v sídliskovej časti. Takúto koncepciu chceme mať prijatú do konca roka 2011. Je potrebné, aby sa na nej priamo podieľali aj spoločnosti pôsobiace v oblasti vonkajšej reklamy, priblížil.
Hlavné mesto SR podalo na súdy 41 žalôb na vypratanie nelegálneho reklamného zariadenia z pozemku mesta, odstrániť ho je možné len na základe súdneho rozhodnutia.
Platný zákon hovorí, že každé zariadenie vonkajšej reklamy musí byť označené spoločnosťou, ktorá ho prevádzkuje. "Väčšina nelegálnych reklamných nosičov, ktoré sú na území hlavného mesta, takéto označenie nemá," konštatoval.
Podľa Andrassyho mesto zaznamenalo v posledných mesiacoch výskyt malých reklamných tabúľ v trávnatých plochách najmä pri križovatkách. "Aj takéto osádzanie reklamných, informačných tabúľ je v rozpore so zákonom," upozornil.
Na základe prieskumu mesto vyzvalo firmy, ktoré osadili takýto druh pútačov pri cestách, aby ich odstránili. Ak tak neurobia, mesto začne voči nim správne konanie, uviedol hovorca bratislavského primátora.