Na bratislavskej hlavnej stanici postavia hotel i tunel

Električky majú jazdiť tunelom, autá nadjazdom. Projekt má zmeniť dopravu v centre.

Na dnes ošarpanom námestí pri stanici má vyrásť päť objektov – obchodné centrum s parkoviskom, dve administratívne centrá, hotel a nová staničná hala. Pričom hotel a druhá administratívna budova vznikne podľa Odzgana v závislosti od situácie na trhu.(Zdroj: ARCHÍV SME)

Investor megaprojektu za 200 miliónov eur je zatiaľ neznámy. Prestavbu chcú spustiť na budúci rok.

STARÉ MESTO. Stánky s bufetmi, bezdomovci na lavičkách, zápach moču, špina, no aj stromy a zeleň. To všetko má na dnes ošarpanom Predstaničnom námestí, ktoré víta návštevníkov vystupujúcich z vlaku, prekryť nová výstavba – hotel, kancelárie, obchodné centrum priamo pri Hlavnej stanici či nová železničná hala.

Zmeniť sa nemá len námestie, ale aj doprava na frekventovanej Šancovej a Pražskej ulici.

Električky sa majú k stanici a k obchodnému centru dostávať tunelom pod Šancovou, autá by mali jazdiť novou mimoúrovňou križovatkou. Projekt má stáť okolo 200 miliónov eur.

Desať rokov príprav

Čo plánujú
  • obchodné centrum;
  • administratívne centrum;
  • nová staničná hala;
  • tunel pre električky;
  • mimoúrovňové križovatky
  • II. etapa podľa situácie

na trhu: hotel a druhé

administratívne centrum;

Projekt Predstaničného námestia v centre mesta sa ťahá už desať rokov, výstavba, ktorá sa už mala končiť, sa ešte ani nezačala.

Vlani síce dostalo Predstaničné námestie po desiatich rokoch územné rozhodnutie, termín spustenia projektu však ostáva neznámy.

Roman Odzgan zo spoločnosti IPR Slovakia, ktorá má prestavbu na starosti, hovorí, že firma chce, aby to bolo v druhom alebo treťom kvartáli budúceho roku.

„Plánovaný začiatok je závislý od vydania platných stavebných povolení, keďže ide o komplikovaný projekt, ktorý bude posudzovať viac stavebných úradov, nemôžeme dnes hovoriť o presnom dátume začiatku výstavby," hovorí Odzgan.

Neznámy je zatiaľ aj investor megaprojektu. „Nachádzame sa v štádiu formovania štruktúry investičného tímu, jeho súčasťou budú medzinárodné spoločnosti,“ vraví Odzgan. „Pokiaľ nepríde k podpísaniu dohôd, nemôžeme menovať žiadnu spoločnosť.“

Budúce obchodné centrum.

VIZUALIZÁCIA

obchodne_res.jpg

Stanica má fungovať

Prestavba námestia pod hlavnou železničnou stanicou má podľa Odzgana trvať asi 26 mesiacov. Prebiehať má na etapy tak, aby počas nej fungovala železničná, hromadná aj automobilová doprava.

Odzgan vraví, že stanica bude počas výstavby fungovať bez obmedzení. Namiesto zbúranej prístavby železničnej haly majú vzniknúť dočasné priestory pre pokladne a zázemie v starej hale. Takéto provizórium má trvať kým nepostavia novú železničnú halu, ktorá bude podzemne prepojená s nástupišťami.

Plánovaná nová staničná hala.

VIZUALIZÁCIA

stanicnahala_res.jpg

Odvolanie nemožné

Plánovaný výrub stoviek stromov Odzgan komentoval slovami, že povolenie na výrub je právoplatné a už sa proti nemu nedá odvolať. Rozhodnutie bratislavského Starého Mesta z roku 2006 odobril aj Obvodný úrad životného prostredia.

Stromy sa majú podľa Odzgana vyrúbať alebo uskladniť do depozitu. „Po skončení výstavby bude časť stromov nahradená novými priamo na nových priestoroch námestia a časť náhradnou výsadbou podľa toho, ako to určí Staré Mesto.“

Obmedzenia pre vodičov

Okrem námestia sa výrazne zmení aj doprava. Električky sa majú k stanici a k obchodnému centru dostávať tunelom, ktorý má vzniknúť pod Šancovou ulicou.

„V projekte sa počíta aj s mimoúrovňovým križovaním ciest na Pražskej ulici, pri výjazde a vjazde z nového autobusového terminálu, ktorý má vzniknúť pri novej železničnej stanici,“ dodáva Odzgan.

Podľa projektu sa doprava v dnes frekventovanej zmenami pri stanici odľahčí. Odzgan hovorí o zvýšení priepustnosti Pražskej a Šancovej ulice o tridsať percent.

„Pri výstavbe dopravných objektov sa počíta vždy zo zachovaním dvoch jazdných pruhov v každom smere jazdy, aby dochádzalo k čo najmenším obmedzeniam dopravy v tejto lokalite.“

Projekt Predstaničné námestie

mapa_res.jpg

predstanicne_res.jpg

Projekt zmení dopravu v lokalite, električky majú jazdiť tunelom, autá mimoúroňovou križovatkou.

FOTO - ARCHÍV SME

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  2. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  3. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  4. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  5. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  6. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  7. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  8. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  9. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  10. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 564
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 504
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 492
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 729
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 569
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 938
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 949
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 390
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 935
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 473

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop