SME

Na bratislavskej hlavnej stanici postavia hotel i tunel

Električky majú jazdiť tunelom, autá nadjazdom. Projekt má zmeniť dopravu v centre.

Na dnes ošarpanom námestí pri stanici má vyrásť päť objektov – obchodné centrum s parkoviskom, dve administratívne centrá, hotel a nová staničná hala. Pričom hotel a druhá administratívna budova vznikne podľa Odzgana v závislosti od situácie na trhu.Na dnes ošarpanom námestí pri stanici má vyrásť päť objektov – obchodné centrum s parkoviskom, dve administratívne centrá, hotel a nová staničná hala. Pričom hotel a druhá administratívna budova vznikne podľa Odzgana v závislosti od situácie na trhu. (Zdroj: ARCHÍV SME)

Investor megaprojektu za 200 miliónov eur je zatiaľ neznámy. Prestavbu chcú spustiť na budúci rok.

STARÉ MESTO. Stánky s bufetmi, bezdomovci na lavičkách, zápach moču, špina, no aj stromy a zeleň. To všetko má na dnes ošarpanom Predstaničnom námestí, ktoré víta návštevníkov vystupujúcich z vlaku, prekryť nová výstavba – hotel, kancelárie, obchodné centrum priamo pri Hlavnej stanici či nová železničná hala.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zmeniť sa nemá len námestie, ale aj doprava na frekventovanej Šancovej a Pražskej ulici.

SkryťVypnúť reklamu

Električky sa majú k stanici a k obchodnému centru dostávať tunelom pod Šancovou, autá by mali jazdiť novou mimoúrovňou križovatkou. Projekt má stáť okolo 200 miliónov eur.

Desať rokov príprav Čo plánujú obchodné centrum; administratívne centrum; nová staničná hala; tunel pre električky; mimoúrovňové križovatky II. etapa podľa situácie na trhu: hotel a druhé

administratívne centrum;

Projekt Predstaničného námestia v centre mesta sa ťahá už desať rokov, výstavba, ktorá sa už mala končiť, sa ešte ani nezačala.

Vlani síce dostalo Predstaničné námestie po desiatich rokoch územné rozhodnutie, termín spustenia projektu však ostáva neznámy.

Roman Odzgan zo spoločnosti IPR Slovakia, ktorá má prestavbu na starosti, hovorí, že firma chce, aby to bolo v druhom alebo treťom kvartáli budúceho roku.

SkryťVypnúť reklamu

„Plánovaný začiatok je závislý od vydania platných stavebných povolení, keďže ide o komplikovaný projekt, ktorý bude posudzovať viac stavebných úradov, nemôžeme dnes hovoriť o presnom dátume začiatku výstavby," hovorí Odzgan.

Neznámy je zatiaľ aj investor megaprojektu. „Nachádzame sa v štádiu formovania štruktúry investičného tímu, jeho súčasťou budú medzinárodné spoločnosti,“ vraví Odzgan. „Pokiaľ nepríde k podpísaniu dohôd, nemôžeme menovať žiadnu spoločnosť.“

Budúce obchodné centrum.

VIZUALIZÁCIA

Stanica má fungovať Prestavba námestia pod hlavnou železničnou stanicou má podľa Odzgana trvať asi 26 mesiacov. Prebiehať má na etapy tak, aby počas nej fungovala železničná, hromadná aj automobilová doprava.

Odzgan vraví, že stanica bude počas výstavby fungovať bez obmedzení. Namiesto zbúranej prístavby železničnej haly majú vzniknúť dočasné priestory pre pokladne a zázemie v starej hale. Takéto provizórium má trvať kým nepostavia novú železničnú halu, ktorá bude podzemne prepojená s nástupišťami.

SkryťVypnúť reklamu

Plánovaná nová staničná hala.

VIZUALIZÁCIA

Odvolanie nemožné Plánovaný výrub stoviek stromov Odzgan komentoval slovami, že povolenie na výrub je právoplatné a už sa proti nemu nedá odvolať. Rozhodnutie bratislavského Starého Mesta z roku 2006 odobril aj Obvodný úrad životného prostredia.

Stromy sa majú podľa Odzgana vyrúbať alebo uskladniť do depozitu. „Po skončení výstavby bude časť stromov nahradená novými priamo na nových priestoroch námestia a časť náhradnou výsadbou podľa toho, ako to určí Staré Mesto.“

Obmedzenia pre vodičov Okrem námestia sa výrazne zmení aj doprava. Električky sa majú k stanici a k obchodnému centru dostávať tunelom, ktorý má vzniknúť pod Šancovou ulicou.

„V projekte sa počíta aj s mimoúrovňovým križovaním ciest na Pražskej ulici, pri výjazde a vjazde z nového autobusového terminálu, ktorý má vzniknúť pri novej železničnej stanici,“ dodáva Odzgan.

Podľa projektu sa doprava v dnes frekventovanej zmenami pri stanici odľahčí. Odzgan hovorí o zvýšení priepustnosti Pražskej a Šancovej ulice o tridsať percent.

„Pri výstavbe dopravných objektov sa počíta vždy zo zachovaním dvoch jazdných pruhov v každom smere jazdy, aby dochádzalo k čo najmenším obmedzeniam dopravy v tejto lokalite.“

Projekt Predstaničné námestie

Projekt zmení dopravu v lokalite, električky majú jazdiť tunelom, autá mimoúroňovou križovatkou.

FOTO - ARCHÍV SME

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  5. Kam smerujú peniaze bohatých?
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 123
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 720
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 093
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 818
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 295
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 589
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 373
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 225
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 257
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 334
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 988
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 926
  5. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 7 252
  6. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 7 241
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 055
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 652
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu