SME

Na bratislavskej hlavnej stanici postavia hotel i tunel

Električky majú jazdiť tunelom, autá nadjazdom. Projekt má zmeniť dopravu v centre.

Na dnes ošarpanom námestí pri stanici má vyrásť päť objektov – obchodné centrum s parkoviskom, dve administratívne centrá, hotel a nová staničná hala. Pričom hotel a druhá administratívna budova vznikne podľa Odzgana v závislosti od situácie na trhu.Na dnes ošarpanom námestí pri stanici má vyrásť päť objektov – obchodné centrum s parkoviskom, dve administratívne centrá, hotel a nová staničná hala. Pričom hotel a druhá administratívna budova vznikne podľa Odzgana v závislosti od situácie na trhu. (Zdroj: ARCHÍV SME)

Investor megaprojektu za 200 miliónov eur je zatiaľ neznámy. Prestavbu chcú spustiť na budúci rok.

STARÉ MESTO. Stánky s bufetmi, bezdomovci na lavičkách, zápach moču, špina, no aj stromy a zeleň. To všetko má na dnes ošarpanom Predstaničnom námestí, ktoré víta návštevníkov vystupujúcich z vlaku, prekryť nová výstavba – hotel, kancelárie, obchodné centrum priamo pri Hlavnej stanici či nová železničná hala.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zmeniť sa nemá len námestie, ale aj doprava na frekventovanej Šancovej a Pražskej ulici.

SkryťVypnúť reklamu

Električky sa majú k stanici a k obchodnému centru dostávať tunelom pod Šancovou, autá by mali jazdiť novou mimoúrovňou križovatkou. Projekt má stáť okolo 200 miliónov eur.

Desať rokov príprav Čo plánujú obchodné centrum; administratívne centrum; nová staničná hala; tunel pre električky; mimoúrovňové križovatky II. etapa podľa situácie na trhu: hotel a druhé

administratívne centrum;

Projekt Predstaničného námestia v centre mesta sa ťahá už desať rokov, výstavba, ktorá sa už mala končiť, sa ešte ani nezačala.

Vlani síce dostalo Predstaničné námestie po desiatich rokoch územné rozhodnutie, termín spustenia projektu však ostáva neznámy.

Roman Odzgan zo spoločnosti IPR Slovakia, ktorá má prestavbu na starosti, hovorí, že firma chce, aby to bolo v druhom alebo treťom kvartáli budúceho roku.

SkryťVypnúť reklamu

„Plánovaný začiatok je závislý od vydania platných stavebných povolení, keďže ide o komplikovaný projekt, ktorý bude posudzovať viac stavebných úradov, nemôžeme dnes hovoriť o presnom dátume začiatku výstavby," hovorí Odzgan.

Neznámy je zatiaľ aj investor megaprojektu. „Nachádzame sa v štádiu formovania štruktúry investičného tímu, jeho súčasťou budú medzinárodné spoločnosti,“ vraví Odzgan. „Pokiaľ nepríde k podpísaniu dohôd, nemôžeme menovať žiadnu spoločnosť.“

Budúce obchodné centrum.

VIZUALIZÁCIA

Stanica má fungovať Prestavba námestia pod hlavnou železničnou stanicou má podľa Odzgana trvať asi 26 mesiacov. Prebiehať má na etapy tak, aby počas nej fungovala železničná, hromadná aj automobilová doprava.

Odzgan vraví, že stanica bude počas výstavby fungovať bez obmedzení. Namiesto zbúranej prístavby železničnej haly majú vzniknúť dočasné priestory pre pokladne a zázemie v starej hale. Takéto provizórium má trvať kým nepostavia novú železničnú halu, ktorá bude podzemne prepojená s nástupišťami.

SkryťVypnúť reklamu

Plánovaná nová staničná hala.

VIZUALIZÁCIA

Odvolanie nemožné Plánovaný výrub stoviek stromov Odzgan komentoval slovami, že povolenie na výrub je právoplatné a už sa proti nemu nedá odvolať. Rozhodnutie bratislavského Starého Mesta z roku 2006 odobril aj Obvodný úrad životného prostredia.

Stromy sa majú podľa Odzgana vyrúbať alebo uskladniť do depozitu. „Po skončení výstavby bude časť stromov nahradená novými priamo na nových priestoroch námestia a časť náhradnou výsadbou podľa toho, ako to určí Staré Mesto.“

Obmedzenia pre vodičov Okrem námestia sa výrazne zmení aj doprava. Električky sa majú k stanici a k obchodnému centru dostávať tunelom, ktorý má vzniknúť pod Šancovou ulicou.

„V projekte sa počíta aj s mimoúrovňovým križovaním ciest na Pražskej ulici, pri výjazde a vjazde z nového autobusového terminálu, ktorý má vzniknúť pri novej železničnej stanici,“ dodáva Odzgan.

Podľa projektu sa doprava v dnes frekventovanej zmenami pri stanici odľahčí. Odzgan hovorí o zvýšení priepustnosti Pražskej a Šancovej ulice o tridsať percent.

„Pri výstavbe dopravných objektov sa počíta vždy zo zachovaním dvoch jazdných pruhov v každom smere jazdy, aby dochádzalo k čo najmenším obmedzeniam dopravy v tejto lokalite.“

Projekt Predstaničné námestie

Projekt zmení dopravu v lokalite, električky majú jazdiť tunelom, autá mimoúroňovou križovatkou.

FOTO - ARCHÍV SME

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 75 443
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 334
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 017
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 209
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 194
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 159
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 228
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 535
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 543
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 58 618
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 689
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 318
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 935
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 556
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 761
  1. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu