SME
Pondelok, 25. september, 2023 | Meniny má Vladislav

Predstaničné námestie by mohli začať stavať na budúci rok

Na projekte nového Predstaničného námestia pracuje investor už takmer desať rokov.

Takto vyzerá Predstaničné námestie, kade denne prejdú stovky ľudí, vrátane turistovTakto vyzerá Predstaničné námestie, kade denne prejdú stovky ľudí, vrátane turistov (Zdroj: SME - ARCHÍV)

BRATISLAVA. S prestavbou Predstaničného námestia hlavnej stanice v Bratislave by sa mohlo začať v druhom alebo treťom kvartáli budúceho roka. Tvrdí to Roman Odzgan zo spoločnosti IPR Slovakia, ktorá má jeho prestavbu na starosti.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Začatie výstavby podľa neho ovplyvňuje viac faktorov, závisí najmä od rýchlosti vydania stavebného povolenia a dohody s investorom. V súčasnej dobe sa projekt preveruje a podrobuje právnemu, technickému a ekonomickému auditu.

Čaká sa na stavebné povolenie

Územné rozhodnutie nadobudlo právoplatnosť dňa 24. augusta v minulom roku. Podľa Odzgana teraz prebieha rozpracovávanie dokumentácie na stavebné povolenie, spolu s ďalšími rokovaniami o cenovej optimalizácii projektu podľa územného rozhodnutia.

SkryťVypnúť reklamu

Pre zložitosť stavebných objektov, ktoré projekt obsahuje, bude stavebné povolenie vydávať niekoľko stavebných úradov. "Z tohto dôvodu spracúvame dokumentáciu na stavebné povolenie tak, aby jednotlivé stavebné úrady dostali príslušnú časť," uviedol Odzgan.

Investícia do projektu Predstaničného námestia si vyžiada prekládku inžinierskych sietí na uliciach Imricha Karvaša, Radlinského, Štefanovičovej, Hodžovom námestí, Štefánikovej, Puškinovej, Šancovej ulici, Námestí slobody, Dobšinského, Smrečianskej, Jelenej a Pionierskej ulici. Nové dopravné riešenie zasiahne aj do komunikácií Pražská, Žabotova, Šancová a Štefanovičova.

Vybudujú podjazd

Električky sa k stanici dostanú podjazdom vybudovaným pod Šancovou ulicou. Obmedzenia dopravy, ako aj ďalšie postupy organizácie výstavby sú podľa Odzgana súčasťou stavebného povolenia. "Organizácia výstavby sa bude realizovať po etapách tak, aby obmedzenia verejnosti a dopravy boli čo najmenšie a najkratšie," uviedol Odzgan.

SkryťVypnúť reklamu

Na projekte nového Predstaničného námestia pracuje investor už takmer desať rokov. Budovu hlavnej železničnej stanice v Bratislave by mali zrekonštruovať do pôvodného stavu podľa návrhu architekta Pfaffa z roku 1905.

Pribudnúť by mala nová staničná hala, na Predstaničnom námestí by malo vyrásť obchodné centrum, administratívne centrá a hotel. V okolí stanice sa radikálne zmení organizácia dopravy - vzniknúť má nové pripojenie z Pražskej na Žabotovu, zo Žabotovej mimoúrovňovým podjazdom na Štefanovičovu. Tiež by mali vytvoriť centrálny terminál pre električky, autobusy a trolejbusy, pričom električkovú trať premiestnia pod pešiu pasáž.

hlavna_res.jpg

Hlavná stanica nakrátko "opeknela" len na jar počas hokejových majstrovstiev sveta

vlajky_res.jpg

Skrášlili ju plagáty a vlajky

SkryťVypnúť reklamu

FOTO TASR

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Také veľké kníhkupectvo ako na Obchodnej už neotvoríme
  2. Na nechránenom školskom dvore namerali v lete až 60 stupňov
  3. Až dve tretiny Slovenska majú mäkkú vodu. Čo na to naše cievy?
  4. Voľba srdcom je nespoľahlivá. Toto je najlepšia pomôcka
  5. Kaufland postavený z dreva? Áno, Bratislava má európsky unikát
  6. Rivalita až na dreň. Pozrite si najväčšie súboje v F1
  7. Prešov si dlho pýtal obchvat, stáva sa slovenským skokanom
  8. Ochutnajte zo Španielska viac. Spojte návštevu Madridu s Toledom
  1. Via Pribina spúšťa súťaž INOVÁTOR1
  2. Príprava do školy nemusí byť nuda, HOME ju premení na zábavu
  3. Na nechránenom školskom dvore namerali v lete až 60 stupňov
  4. Kaufland postavený z dreva? Áno, Bratislava má európsky unikát
  5. Voľba srdcom je nespoľahlivá. Toto je najlepšia pomôcka
  6. Richard Sulík: Volvo je pre Slovensko absolútna zmena hry
  7. Hladinka smeruje do Košíc!
  8. Rivalita až na dreň. Pozrite si najväčšie súboje v F1
  1. Prešov si dlho pýtal obchvat, stáva sa slovenským skokanom 14 876
  2. Ak podceníte pri stavbe toto, pripravte sa na vyššie účty 6 804
  3. Hladinka smeruje do Košíc! 6 655
  4. Ochutnajte zo Španielska viac. Spojte návštevu Madridu s Toledom 5 037
  5. Plánujete nové bývanie o pár rokov? Čas na jeho kúpu je teraz 3 971
  6. Získajte 50% zľavu na predplatné SME.sk. Tu zistíte viac 3 096
  7. 50-tisíc dovolenkárov si kúpilo zájazd cez SME 2 168
  8. Oblačno, miestami roboti. Ďalší diel pútavého sci-fi komiksu 1 992
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  2. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  3. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  4. Metropolitný inštitút Bratislavy: Umenie vo verejnom priestore by nemali nahrádzať vyprázdnené atrakcie
  5. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  6. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  7. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  8. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  1. Ján Šeďo: Králi "F + K + G" sa postavili pred vypredanú sálu s plnými gaťami, ako lazníci. 64 235
  2. Peter Kollega: Pán GP M. Žilinka, oklamali ste 5,447 miliónov občanov, okamžite odstúpte 34 954
  3. František Ptáček: „Sedembolestná panna Mária, oroduj za pána Fica!“ a iné prízraky Slovenské 29 749
  4. Miroslav Lukáč: Mladí Vlci zo Smeru, ako sa sami nazvali, už vycerili tesáky a dokonca ich zaťali. 29 654
  5. Miroslav Lukáč: V predvolebných debatách sme počuli Génia. Bohužiaľ Zla. Netreba ho predstavovať. Všetci ho poznáte. V hazarde platí kontra, re, vabank. 24 606
  6. Michael Achberger: Kľúč k rýchlemu metabolizmu: Začnite každý deň týmito raňajkovými zvykmi 11 219
  7. Pavel Macko: Fico je naničhodník, ktorý sa môže hanbiť! 9 653
  8. Ladislav Matejka: Ako Slovensko vyhralo Volvo (skutočný príbeh) 7 409
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 68. - Arktída - Zem Františka Jozefa
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 67. - Kto bol Juan de Fuca, ktorý dal meno prielivu, ktorý obmýva brehy kanadského ostrova Vancouver?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 66. - Martin Frobisher, pirát alebo kapitán?
  4. Monika Nagyova: Rómske deti kradnú. Ale iba energiu.
  5. Jiří Ščobák: Na zimní plavání v neoprénu je dobré se začít připravovat už teď
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 65. - Odkiaľ pochádza názov Kanada?
  7. Jiří Ščobák: Čekání na Volodymyra Zelenského před prezidentským palácem v BA (foto)
  8. Monika Nagyova: Pedagógovia aj dnes trestajú deti za to, že odmietajú jesť to, čo im nechutí.
SkryťZatvoriť reklamu