SME
Štvrtok, 11. august, 2022 | Meniny má Zuzana

Predstaničné námestie by mohli začať stavať na budúci rok

Na projekte nového Predstaničného námestia pracuje investor už takmer desať rokov.

Takto vyzerá Predstaničné námestie, kade denne prejdú stovky ľudí, vrátane turistovTakto vyzerá Predstaničné námestie, kade denne prejdú stovky ľudí, vrátane turistov (Zdroj: SME - ARCHÍV)

BRATISLAVA. S prestavbou Predstaničného námestia hlavnej stanice v Bratislave by sa mohlo začať v druhom alebo treťom kvartáli budúceho roka. Tvrdí to Roman Odzgan zo spoločnosti IPR Slovakia, ktorá má jeho prestavbu na starosti.

Začatie výstavby podľa neho ovplyvňuje viac faktorov, závisí najmä od rýchlosti vydania stavebného povolenia a dohody s investorom. V súčasnej dobe sa projekt preveruje a podrobuje právnemu, technickému a ekonomickému auditu.

Čaká sa na stavebné povolenie

Územné rozhodnutie nadobudlo právoplatnosť dňa 24. augusta v minulom roku. Podľa Odzgana teraz prebieha rozpracovávanie dokumentácie na stavebné povolenie, spolu s ďalšími rokovaniami o cenovej optimalizácii projektu podľa územného rozhodnutia.

SkryťVypnúť reklamu

Pre zložitosť stavebných objektov, ktoré projekt obsahuje, bude stavebné povolenie vydávať niekoľko stavebných úradov. "Z tohto dôvodu spracúvame dokumentáciu na stavebné povolenie tak, aby jednotlivé stavebné úrady dostali príslušnú časť," uviedol Odzgan.

Investícia do projektu Predstaničného námestia si vyžiada prekládku inžinierskych sietí na uliciach Imricha Karvaša, Radlinského, Štefanovičovej, Hodžovom námestí, Štefánikovej, Puškinovej, Šancovej ulici, Námestí slobody, Dobšinského, Smrečianskej, Jelenej a Pionierskej ulici. Nové dopravné riešenie zasiahne aj do komunikácií Pražská, Žabotova, Šancová a Štefanovičova.

Vybudujú podjazd

Električky sa k stanici dostanú podjazdom vybudovaným pod Šancovou ulicou. Obmedzenia dopravy, ako aj ďalšie postupy organizácie výstavby sú podľa Odzgana súčasťou stavebného povolenia. "Organizácia výstavby sa bude realizovať po etapách tak, aby obmedzenia verejnosti a dopravy boli čo najmenšie a najkratšie," uviedol Odzgan.

SkryťVypnúť reklamu

Na projekte nového Predstaničného námestia pracuje investor už takmer desať rokov. Budovu hlavnej železničnej stanice v Bratislave by mali zrekonštruovať do pôvodného stavu podľa návrhu architekta Pfaffa z roku 1905.

Pribudnúť by mala nová staničná hala, na Predstaničnom námestí by malo vyrásť obchodné centrum, administratívne centrá a hotel. V okolí stanice sa radikálne zmení organizácia dopravy - vzniknúť má nové pripojenie z Pražskej na Žabotovu, zo Žabotovej mimoúrovňovým podjazdom na Štefanovičovu. Tiež by mali vytvoriť centrálny terminál pre električky, autobusy a trolejbusy, pričom električkovú trať premiestnia pod pešiu pasáž.

hlavna_res.jpg

Hlavná stanica nakrátko "opeknela" len na jar počas hokejových majstrovstiev sveta

vlajky_res.jpg

Skrášlili ju plagáty a vlajky

SkryťVypnúť reklamu

FOTO TASR

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  2. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  3. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  4. Prehľad a automatizácia
  5. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  6. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  8. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  1. Trenčín potrebuje nový impulz!
  2. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  3. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  6. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 12 573
  2. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 10 960
  3. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 10 391
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 330
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 6 868
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 4 468
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 765
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 2 921
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  2. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  3. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  4. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  5. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  6. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  8. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 128 621
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 20 948
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 515
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 601
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 7 332
  6. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 3 975
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 3 866
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 320
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu