SME

Dopravný podnik uvažuje o úprave siete električiek

Po zrušení autobusov prídu na rad obmedzenia u električiek

(Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Dopravný podnik Bratislava, a.s. uvažuje o úprave siete električiek. O prípadných konkrétnych krokoch však podľa nej nie je podľa hovorkyne Dopravného podniku Agáty Stanekovej možné informovať, kým nie sú absolvované prípravné prepočty a prerokovania.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"V žiadnom prípade nie je zámerom obmedzenie, ale prispôsobenie ponúkanej kapacity prepravným nárokom v jednotlivých prevádzkových obdobiach a najmä ide o zefektívnenie prevádzky dopravy," uviedla Staneková.

Zmeny autobusov

Od 1. augusta platí v mestskej hromadnej doprave vyššie cestovné. Došlo tiež k rušeniu a redukcii niektorých liniek. Podľa Stanekovej prebieha proces redukcie dopravy v lokalitách s nižším využívaním ponúkanej kapacity od jari, vzhľadom na nepriaznivú finančnú situáciu mesta.

SkryťVypnúť reklamu

Zrušená bola linka č. 156 do lokality Slanec, linky č. 35, 36, 135 boli zlúčené do linky č. 35 a táto premáva so zmenenou trasou v Karlovej Vsi. Linka č. 51 ide cez víkendové a sviatočné dni v skrátenom úseku Vozovňa Krasňany - Nobelova - Obchodný dom Slimák a linky č. 180 a 82 sa redukovali do novej linky 89 v Petržalke.

Na jar sa neobnovili tzv. cyklobusové linky 128 a 129, špeciálne prívesy pre prepravu asi 10 bicyklov aj s autobusom je možné si objednať, napr. pre individuálne skupiny. Premávka len v špičkovom období pracovných dní bola zavedená na linkách 27, 34, 35, 58, 151 a trasa linky 66 skrátená z Prievozu po Trhovisko, so zabezpečením jej dotyku s električkami Ružinovskej radiály a uzla pri Zimnom štadióne.

Úsporný režim

Počas dovolenkového obdobia a letných školských prázdnin sa zvyčajne zavádza prázdninový prevádzkový režim v celej bratislavskej mestskej hromadnej doprave. Z dôvodu úsporných opatrení je podľa Stanekovej letné obmedzenie navýšené o redukciu počtu spojov na linke 56 zachádzajúcich na Záhumenice, zastavuje sa prevádzka liniek 89 a 133.

SkryťVypnúť reklamu

V špičkovom období pracovných dní sa prevádzkuje linka 94 (kompenzácia kapacity je ponúknutá na linke č. 93) a skracuje sa trasa linky č. 96, no pritom na linku 196 budú vypravované kĺbové autobusy. Zníženie výkonov počas letného prázdninového obdobia predstavuje asi 200 tisíc kilometrov.

Autobusy kategórie Mini sú naďalej v prevádzke na tých linkách, kde je požadovaná nižšia prepravná kapacita. Sú to linky č. 27, 35, 44, 147, 151. V prípade záujmu, v takom období keď sú autobusy voľné a k dispozícii, sa podľa Stanekovej dajú aj objednať pre záujmové skupiny.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 59 592
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 114
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 687
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 853
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 157
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 936
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 150
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 92 311
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 057
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 498
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 819
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 232
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 867
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 212
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu