SME

Lety zo Schwechatu do Bratislavy neprejdú

Už niekoľko rokov sa z času na čas hovorí o spolupráci bratislavského Letiska Milana Rastislava Štefánika s viedenským Schwechatom. Aj v posledných dňoch sa k nám dostala informácia, že kapacita Schwechatu je preplnená a naše letisko by malo odbremeniť ..

Už niekoľko rokov sa z času na čas hovorí o spolupráci bratislavského Letiska Milana Rastislava Štefánika s viedenským Schwechatom. Aj v posledných dňoch sa k nám dostala informácia, že kapacita Schwechatu je preplnená a naše letisko by malo odbremeniť prílety či menej atraktívne odlety. „O tejto spolupráci sa stále len hovorí,“ povedala nám tlačová hovorkyňa Slovenskej správy letísk Ivana Paulínyová. „A to už od roku 1991, ale skôr na úrovni premiéra a ministrov, nie z pozície našej. Kameň úrazu je v tom, že štátna príspevková organizácia – Slovenská správa letísk nemôže spolupracovať so súkromnou akciovou spoločnosťou, ktorou je letisko Schwechat, pretože jediný spôsob, ako začať podobnú spoluprácu, je kapitálový vstup a možnosť stať sa jedným z akcionárov. Schwechat nemôže byť naším vlastníkom, pretože nie sme akciová spoločnosť a majetok je štátny. Až do určitej transformácie našej spoločnosti to nebude možné. O prípadnej transformácii sa tiež dlho rozpráva a nám nezostáva nič iné, ako dúfať, že sa uskutoční v krátkom časovom horizonte.“

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Tretinová vyťaženosť

Prepravná kapacita Letiska Milana Rastislava Štefánika je milión cestujúcich a jeho vyťaženosť je približne 300 000, čiže 30-percentná. Viedenský Schwechat je vyťažený takmer na sto percent. „Vždy, keď im vyťaženosť stúpa na 80 percent, začnú stavať nové terminály. Ich najbližšia vízia je rok 2010, keď bude súčasná kapacita už neúnosná.“

Keby sa predsa zmenili pomery – čo by táto spolupráca pre nás znamenala? „Môžem povedať len svoj subjektívny názor. Určitá prevádzková spolupráca kvôli počasiu či výpomoci funguje aj teraz. Neviem však, či letisko, ktoré je tak blízko, ako je viedenský Schwechat, vzdialený len 60 km, je pre nás vhodným partnerom. Mohli by sme byť totiž konkurentmi.“

Na ministerstve nič nového

Na ministerstve sa už viac ako desať rokov rozpráva o spolupráci, ale bez výsledku. „Rokovania sú dlhodobého charakteru, no v poslednom čase na úrovni ministerstva žiadne nebolo. Nič konkrétne nebolo dohodnuté a nemám informácie o uskutočnení nejakého stretnutia v blízkej budúcnosti so zástupcami viedenského Schwechatu,“ povedal vedúci sekcie civilného letectva ministerstva dopravy Zoltán Marcel.

SkryťVypnúť reklamu

MIROSLAV HÝLEK

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 182
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 856
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 161
  4. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 271
  5. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 198
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 184
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 082
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 842
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 856
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 16 926
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 668
  4. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 8 221
  5. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 787
  6. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 473
  7. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 177
  8. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 136
  1. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  2. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  3. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  4. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  5. Tupou Ceruzou: Pandemická
  6. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  7. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  8. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
SkryťZatvoriť reklamu