Lety zo Schwechatu do Bratislavy neprejdú

Už niekoľko rokov sa z času na čas hovorí o spolupráci bratislavského Letiska Milana Rastislava Štefánika s viedenským Schwechatom. Aj v posledných dňoch sa k nám dostala informácia, že kapacita Schwechatu je preplnená a naše letisko by malo odbremeniť ..

Už niekoľko rokov sa z času na čas hovorí o spolupráci bratislavského Letiska Milana Rastislava Štefánika s viedenským Schwechatom. Aj v posledných dňoch sa k nám dostala informácia, že kapacita Schwechatu je preplnená a naše letisko by malo odbremeniť prílety či menej atraktívne odlety. „O tejto spolupráci sa stále len hovorí,“ povedala nám tlačová hovorkyňa Slovenskej správy letísk Ivana Paulínyová. „A to už od roku 1991, ale skôr na úrovni premiéra a ministrov, nie z pozície našej. Kameň úrazu je v tom, že štátna príspevková organizácia – Slovenská správa letísk nemôže spolupracovať so súkromnou akciovou spoločnosťou, ktorou je letisko Schwechat, pretože jediný spôsob, ako začať podobnú spoluprácu, je kapitálový vstup a možnosť stať sa jedným z akcionárov. Schwechat nemôže byť naším vlastníkom, pretože nie sme akciová spoločnosť a majetok je štátny. Až do určitej transformácie našej spoločnosti to nebude možné. O prípadnej transformácii sa tiež dlho rozpráva a nám nezostáva nič iné, ako dúfať, že sa uskutoční v krátkom časovom horizonte.“

Tretinová vyťaženosť

Prepravná kapacita Letiska Milana Rastislava Štefánika je milión cestujúcich a jeho vyťaženosť je približne 300 000, čiže 30-percentná. Viedenský Schwechat je vyťažený takmer na sto percent. „Vždy, keď im vyťaženosť stúpa na 80 percent, začnú stavať nové terminály. Ich najbližšia vízia je rok 2010, keď bude súčasná kapacita už neúnosná.“

Keby sa predsa zmenili pomery – čo by táto spolupráca pre nás znamenala? „Môžem povedať len svoj subjektívny názor. Určitá prevádzková spolupráca kvôli počasiu či výpomoci funguje aj teraz. Neviem však, či letisko, ktoré je tak blízko, ako je viedenský Schwechat, vzdialený len 60 km, je pre nás vhodným partnerom. Mohli by sme byť totiž konkurentmi.“

Na ministerstve nič nového

Na ministerstve sa už viac ako desať rokov rozpráva o spolupráci, ale bez výsledku. „Rokovania sú dlhodobého charakteru, no v poslednom čase na úrovni ministerstva žiadne nebolo. Nič konkrétne nebolo dohodnuté a nemám informácie o uskutočnení nejakého stretnutia v blízkej budúcnosti so zástupcami viedenského Schwechatu,“ povedal vedúci sekcie civilného letectva ministerstva dopravy Zoltán Marcel.

MIROSLAV HÝLEK

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  7. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  8. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  2. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  6. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  9. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  10. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 130
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 5 834
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 812
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 446
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 676
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 639
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 300
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 050
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 039
  10. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 910