SME
Utorok, 9. august, 2022 | Meniny má Ľubomíra

Dopravný podnik rušenie spojov obhajuje

Predseda mestskej komisie dopravy Jozef Uhler kritizoval, že komisia nebola informovaná o zmenách na linkách 51, 133, 89 a 96

Bratislavčania od dnes platia viac za menej spojovBratislavčania od dnes platia viac za menej spojov (Zdroj: SME - ARCHÍV)

BRATISLAVA. Dopravný podnik Bratislava (DPB), a. s., pristúpil k obmedzeniu a rušeniu vybraných spojov od 1. augusta z dôvodu letného režimu, úsporných opatrení a prieskumov vyťaženosti MHD.

Hovorkyňa dopravcu Agáta Staneková tak reagovala na vyjadrenie predsedu mestskej komisie dopravy Jozefa Uhlera, že komisia nebola informovaná o zmenách na linkách 51, 133, 89 a 96, ktoré urobil dopravca v súvislosti s reštriktívnym rozpočtom mesta.

Zmeny neodsúhlasili

Uhler tiež uviedol, že existuje ročný projekt organizácie dopravy, ktorý je súčasťou zmluvy s DPB, a nevie o podpise dodatku, ktorý by projekt upravoval.

SkryťVypnúť reklamu

"V budúcnosti sa však DPB chce redukcii vyhnúť a ísť cestou úpravy intervalov. Linka č. 133 bola aj v minulých obdobiach v letných mesiacoch zrušená, od septembra bude opäť premávať," priblížila Staneková.

Ku konzultácii s komisiou dopravy o zmenách v rámci letného režimu, ktorú má DPB podloženú relevantnými prieskumami vyťaženosti spojov, Staneková povedala, že táto nevyplýva zo žiadnych záväzkov. V tomto kontexte zmeny a obmedzenia konkrétnych liniek DPB nikdy nekomunikoval s bratislavskou mestskou dopravnou komisiou.

Budú menej jazdiť?

Generálny riaditeľ DPB Ľubomír Belfi 28. júla povedal, že podnik bude rokovať s mestom o znížení počtu odjazdených kilometrov od septembra do konca roka 2011. Pre dopravcu by to bola úspora a percento zníženia by bolo malé. Podľa neho je aj mesto Bratislava v zložitej situácii.

SkryťVypnúť reklamu

Cieľom nového manažmentu spoločnosti je, ak dopadnú dobre rokovania s mestom, že sa v roku 2012 pokúsi dosiahnuť vyrovnaný hospodársky výsledok. Z výsledkov vykonaného komplexného auditu vyplýva, že treba prijať redukčné opatrenia.

Plánovaná strata na rok 2011 predstavovala 11,5 milióna eur s predpokladom jej zvýšenia na 12 miliónov eur. V rámci zníženia straty sa počíta aj s navýšením výnosov zo zvýšenia cestovného, ktoré platí od 1. augusta 2011. Tento výnos je do konca roka 2011 približne 2,3 milióna eur, celoročný efekt by mal v roku 2012 dosiahnuť 7,3 milióna eur.

DPB má úvery vo výške približne 42 miliónov eur. Ďalším vážnym problémom sú neuhradené záväzky spoločnosti vo výške 15,3 milióna eur.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prehľad a automatizácia
  2. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  3. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  4. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  5. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha
  8. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina
  1. Prehľad a automatizácia
  2. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  3. Šéf PLANEO: Budúcnosť obchodu je v službách
  4. Čo robiť, aby dieťa neskončilo v nemocnici s črevnou virózou?
  5. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  6. Goralské folklórne slávnosti po prvýkrát priamo v horách
  7. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  8. Ktoré regionálne projekty podporí Nadácia COOP Jednota?
  1. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 10 348
  2. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 9 707
  3. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 7 632
  4. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 4 329
  5. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina 3 322
  6. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 214
  7. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné 1 763
  8. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo 1 650
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  2. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  3. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  4. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  5. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  6. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  8. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 126 415
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 27 186
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 220
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 9 450
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 6 183
  6. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 3 919
  7. Vladimir Skala: Padá bankový sektor v Číne? 3 621
  8. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 3 285
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu