SME
Nedeľa, 18. apríl, 2021 | Meniny má ValérKrížovkyKrížovky

Stavba južnej časti obchvatu Bratislavy má začať o tri roky

Výstavba obchvatu Bratislavy na diaľnici D4 bude podľa ministra dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Jána Figeľa financovaná zo súkromných peňazí cez projekt PPP.

Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Ján Figeľ (na snímke zľava), predseda BSK Pavol Frešo a generálny riaditeľ NDS Ján Kotuľa dnes otvorenili úsek diaľnice D2 križovatka Stupava - juh.Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Ján Figeľ (na snímke zľava), predseda BSK Pavol Frešo a generálny riaditeľ NDS Ján Kotuľa dnes otvorenili úsek diaľnice D2 križovatka Stupava - juh. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Výstavba hlavnej, južnej časti obchvatu Bratislavy na diaľnici D4 od Jaroviec po Ivanku pri Dunaji v dĺžke 23 kilometrov má začať v roku 2014. Financovaná má byť pritom zo súkromných zdrojov cez projekt verejno-súkromného partnerstva (PPP).

Predpokladá to minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Figeľ (KDH) s tým, že ide o najpotrebnejší úsek na plánovanom diaľničnom obchvate hlavného mesta. Využitie projektu PPP pri tejto stavbe je potrebné, keďže hlavné mesto SR nemôže čerpať európske zdroje.

Skryť Vypnúť reklamu

Stavať chcú v roku 2014

"Vláda chce pri obchvate hlavného mesta Bratislavy využiť formu verejno-súkromného partnerstva a začať toto dielo tak, aby v horizonte roku 2014 mohlo byť stavané. Prvá fáza projektu je pripravovaná na juhovýchodnej strane - od Jaroviec po sever Ivanky pri Dunaji a následne do Rače," povedal dnes Figeľ na otvorení križovatky Stupava - juh na D2, ktorá sa stane súčasťou budúcej D4.

"Predpokladám, že v roku 2013 by sme mohli byť vo fáze vypisovania súťaže na takúto zákazku vo forme koncesie," uviedol ďalej Figeľ s tým, že v roku 2014 by mohla začať výstavba obchvatu.

Minister pripomenul, že križovatka Stupava - juh, ktorá bola financovaná zo štátneho rozpočtu, výrazne odľahčí situáciu v doprave na obidvoch stranách diaľnice D2, ale v budúcnosti bude postavená aj severozápadná časť obchvatu k hranici s Rakúskom.

Skryť Vypnúť reklamu

Spojenie s Rakúskom

"Rakúsko schválilo výstavbu cesty S8, ktorá vlastne napojí diaľnicu D4 na rakúskej strane až na Viedeň pri rieke Morava. Považujem to za veľmi dôležité spojenie stredoeurópskeho medzinárodného významu," povedal Figeľ.

Bratislava so svojim postavením a hospodárskou silou podľa ministra dopravy nespĺňa niektoré limity európskych podmienok na čerpanie eurofondov. "Preto je logická úvaha o verejno-súkromnom partnerstve, respektíve súkromných investíciách aj do dopravnej infraštruktúry. Preto uvažujeme o PPP forme," zdôvodnil použitie tohto spôsobu financovania projektu.

Výstavba D4 podľa ministra súvisí aj s plánovanými úsekmi rýchlostnej cesty R7 z Bratislavy smerom na Dunajskú Lužnú a Dunajskú Stredu. Rýchlostná cesta má byť totiž napojená na D4 a D1 na juhovýchodnom okraji Bratislavy.

Skryť Vypnúť reklamu

Treba viac ako pol miliardy

So začatím výstavby 23-kilometrového úseku D4 Bratislava, Jarovce - Ivanka pri Dunaji, sever cez PPP projekt v roku 2014 počíta aj program prípravy a výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na roky 2011 a 2014, ktorý vláda schválila 6. júla tohto roka. Predpokladané stavebné náklady uvedeného úseku sú 569,643 mil. eur.

Ide o najdôležitejší úsek diaľničného obchvatu Bratislavy. Po výstavbe odkloní tranzitnú dopravu z prieťahu hlavného mesta na jeho východný a južný okraj a čiastočne odľahčí preťažené úseky D1 od vjazdu do Bratislavy smerom z Trnavy až po Petržalku, vrátane Prístavného mosta. je to najviac zaťažená cestná komunikácia na Slovensku, po ktorej denne prejde priemerne viac ako 100 tis. vozidiel, z toho 14 tis.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Happy Hour vymysleli námorníci, dnes poteší aj vaše auto
  2. Pozor, stravné môže vzbudiť vlnu nevôle vašich zamestnancov
  3. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku
  4. Dobrým začiatkom stavby vyriešime veľa budúcich problémov.
  5. Prihláste sa na odber nových newslettrov od SME
  6. Chceli by ste televízor alebo práčku k nákupu ako bonus?
  7. Korporátne dlhopisy s fixným ročným výnosom od 7 do 8 %
  8. Festival pre dušu prináša návod, ako si zachovať duševnú pohodu
  9. Slováci sú rekordéri, majú aj 20 vernostných programov súčasne
  10. Bolesti kĺbov po Corone? Zbystrite pozornosť!
  1. Zase pozeráte do obrazovky? Radí fyzioterapeut aj očný lekár
  2. Happy Hour vymysleli námorníci, dnes poteší aj vaše auto
  3. Podcasty zdravotnej poisťovne Union sú najpočúvanejšie
  4. AURES Holdings sa vydáva na západ
  5. Výčínanie počasia spôsobuje najviac škôd v júni
  6. Dodávame len preverené riešenia, hovorí šéf ABRA Software
  7. Dobrým začiatkom stavby vyriešime veľa budúcich problémov.
  8. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku
  9. Pozor, stravné môže vzbudiť vlnu nevôle vašich zamestnancov
  10. Reverzné inžinierstvo na FVT
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 51 950
  2. Zo žraloka rybka. Ako sa rozpadlo impérium Maria Hoffmanna? 18 663
  3. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku 17 973
  4. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 10 018
  5. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 9 714
  6. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 8 714
  7. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 7 851
  8. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 7 841
  9. Bolesti kĺbov po Corone? Zbystrite pozornosť! 7 176
  10. Prihláste sa na odber nových newslettrov od SME 6 226
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu