Stavba južnej časti obchvatu Bratislavy má začať o tri roky

Výstavba obchvatu Bratislavy na diaľnici D4 bude podľa ministra dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Jána Figeľa financovaná zo súkromných peňazí cez projekt PPP.

Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Ján Figeľ (na snímke zľava), predseda BSK Pavol Frešo a generálny riaditeľ NDS Ján Kotuľa dnes otvorenili úsek diaľnice D2 križovatka Stupava - juh.(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Výstavba hlavnej, južnej časti obchvatu Bratislavy na diaľnici D4 od Jaroviec po Ivanku pri Dunaji v dĺžke 23 kilometrov má začať v roku 2014. Financovaná má byť pritom zo súkromných zdrojov cez projekt verejno-súkromného partnerstva (PPP).

Predpokladá to minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Figeľ (KDH) s tým, že ide o najpotrebnejší úsek na plánovanom diaľničnom obchvate hlavného mesta. Využitie projektu PPP pri tejto stavbe je potrebné, keďže hlavné mesto SR nemôže čerpať európske zdroje.

Stavať chcú v roku 2014

"Vláda chce pri obchvate hlavného mesta Bratislavy využiť formu verejno-súkromného partnerstva a začať toto dielo tak, aby v horizonte roku 2014 mohlo byť stavané. Prvá fáza projektu je pripravovaná na juhovýchodnej strane - od Jaroviec po sever Ivanky pri Dunaji a následne do Rače," povedal dnes Figeľ na otvorení križovatky Stupava - juh na D2, ktorá sa stane súčasťou budúcej D4.

"Predpokladám, že v roku 2013 by sme mohli byť vo fáze vypisovania súťaže na takúto zákazku vo forme koncesie," uviedol ďalej Figeľ s tým, že v roku 2014 by mohla začať výstavba obchvatu.

Minister pripomenul, že križovatka Stupava - juh, ktorá bola financovaná zo štátneho rozpočtu, výrazne odľahčí situáciu v doprave na obidvoch stranách diaľnice D2, ale v budúcnosti bude postavená aj severozápadná časť obchvatu k hranici s Rakúskom.

Spojenie s Rakúskom

"Rakúsko schválilo výstavbu cesty S8, ktorá vlastne napojí diaľnicu D4 na rakúskej strane až na Viedeň pri rieke Morava. Považujem to za veľmi dôležité spojenie stredoeurópskeho medzinárodného významu," povedal Figeľ.

Bratislava so svojim postavením a hospodárskou silou podľa ministra dopravy nespĺňa niektoré limity európskych podmienok na čerpanie eurofondov. "Preto je logická úvaha o verejno-súkromnom partnerstve, respektíve súkromných investíciách aj do dopravnej infraštruktúry. Preto uvažujeme o PPP forme," zdôvodnil použitie tohto spôsobu financovania projektu.

Výstavba D4 podľa ministra súvisí aj s plánovanými úsekmi rýchlostnej cesty R7 z Bratislavy smerom na Dunajskú Lužnú a Dunajskú Stredu. Rýchlostná cesta má byť totiž napojená na D4 a D1 na juhovýchodnom okraji Bratislavy.

Treba viac ako pol miliardy

So začatím výstavby 23-kilometrového úseku D4 Bratislava, Jarovce - Ivanka pri Dunaji, sever cez PPP projekt v roku 2014 počíta aj program prípravy a výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na roky 2011 a 2014, ktorý vláda schválila 6. júla tohto roka. Predpokladané stavebné náklady uvedeného úseku sú 569,643 mil. eur.

Ide o najdôležitejší úsek diaľničného obchvatu Bratislavy. Po výstavbe odkloní tranzitnú dopravu z prieťahu hlavného mesta na jeho východný a južný okraj a čiastočne odľahčí preťažené úseky D1 od vjazdu do Bratislavy smerom z Trnavy až po Petržalku, vrátane Prístavného mosta. je to najviac zaťažená cestná komunikácia na Slovensku, po ktorej denne prejde priemerne viac ako 100 tis. vozidiel, z toho 14 tis.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  7. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 12 454
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 437
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 043
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 382
  5. Moskva alebo Petrohrad? 2 854
  6. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 605
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 334
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 2 321
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 819
  10. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 728