AKTUALIZOVANÁ O 11:30

Diaľničný privádzač zo Stupavy otvorili

Nový úsek otvoril dnes prepoludním minister dopravy. Cesta zo Stupavy do Bratislavy sa skráti približne o polovicu, tvrdí ministerstvo.

Dopravné značenie je pripravené. Popoludní dali diaľničný privádzač do užívania.(Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. S takmer päťmesačným meškaním dnes spustia do prevádzky dlhoočakávaný diaľničný privádzač pri Stupave. Slávnostne ho otvorili predpoludním.

„O pol jedenástej za prítomnosti ministra dopravy Jána Figeľa (KDH), riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Jána Kotuľu aj zhotoviteľov,“ spresňuje hovorca rezortu dopravy Martin Krajčovič.

Pre vodičov bude podľa hovorcu ministerstva privádzač otvorený popoludní.

Skrátenie o polovicu

Približne 20–kilometrovú cestu zo Stupavy do Bratislavy by mal diaľničný privádzač podľa Ľubomíra Tuchschera z ministerstva dopravy výrazne skrátiť.

„Dnes cesta zo Stupavy do hlavného mesta trvá dvadsať minút. Pri využití tejto novej cesty sa Stupavčania dostanú hneď na diaľnicu, a tak sa ich cesta skráti približne o polovicu.“

„Ak všetko pôjde bez dopravnej nehody, mala by sa cesta skrátiť o pomalšiu jazdu cez obce,“ hovorí dopravný analytik Jozef Drahovský.

Ak však dôjde k dopravnej nehode, je úspora podľa neho nevyčísliteľná, závisí to od toho, kde bude aké zdržanie.

Zjazd za 23 miliónov

Vyše tri kilometre dlhú diaľničnú križovatku, ktorá prepojí diaľnicu D2 s budúcim obchvatom Bratislavy na diaľnicu D4, začali firmy Strabag a Doprastav stavať v máji 2009. Pôvodne mala byť križovatka otvorená už v marci tohto roka.

Zdržanie spôsobilo nevyhovujúce podložie a vysoká hladina spodnej vody, pre ktoré sa musela meniť tendrová dokumentácia. Tým sa zvýšili celkové náklady z približne 20 na 23 miliónov. V rámci zmien sa podľa hovorcu Národnej diaľničnej spoločnosti Marcela Jánošíka podložie pod križovatkou spevnilo geodoskou.

Trasa diaľničnej križovatky sa začína približne v strede cesty medzi Stupavou a Záhorskou Bystricou. Prechádza mostom ponad diaľnicu D2 a končí sa pri Volkswagene.

stupava_res.jpg

FOTO - TASR

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  3. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  4. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018
  7. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  9. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  1. Bezplatné rozšírenie do prehliadača
  2. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť.
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  4. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  5. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  6. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  7. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  8. Accessible Urban Living
  9. RPSP – A good intention ruined by execution
  10. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 6 621
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 5 251
  3. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 3 348
  4. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 3 249
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 2 247
  6. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 234
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 987
  8. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 810
  9. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 1 784
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 577