SME
Štvrtok, 11. august, 2022 | Meniny má Zuzana

Diaľničný privádzač zo Stupavy otvorili

Nový úsek otvoril dnes prepoludním minister dopravy. Cesta zo Stupavy do Bratislavy sa skráti približne o polovicu, tvrdí ministerstvo.

Dopravné značenie je pripravené. Popoludní dali diaľničný privádzač do užívania.Dopravné značenie je pripravené. Popoludní dali diaľničný privádzač do užívania. (Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. S takmer päťmesačným meškaním dnes spustia do prevádzky dlhoočakávaný diaľničný privádzač pri Stupave. Slávnostne ho otvorili predpoludním.

„O pol jedenástej za prítomnosti ministra dopravy Jána Figeľa (KDH), riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Jána Kotuľu aj zhotoviteľov,“ spresňuje hovorca rezortu dopravy Martin Krajčovič.

Pre vodičov bude podľa hovorcu ministerstva privádzač otvorený popoludní.

Skrátenie o polovicu

Približne 20–kilometrovú cestu zo Stupavy do Bratislavy by mal diaľničný privádzač podľa Ľubomíra Tuchschera z ministerstva dopravy výrazne skrátiť.

„Dnes cesta zo Stupavy do hlavného mesta trvá dvadsať minút. Pri využití tejto novej cesty sa Stupavčania dostanú hneď na diaľnicu, a tak sa ich cesta skráti približne o polovicu.“

„Ak všetko pôjde bez dopravnej nehody, mala by sa cesta skrátiť o pomalšiu jazdu cez obce,“ hovorí dopravný analytik Jozef Drahovský.

Ak však dôjde k dopravnej nehode, je úspora podľa neho nevyčísliteľná, závisí to od toho, kde bude aké zdržanie.

Zjazd za 23 miliónov

Vyše tri kilometre dlhú diaľničnú križovatku, ktorá prepojí diaľnicu D2 s budúcim obchvatom Bratislavy na diaľnicu D4, začali firmy Strabag a Doprastav stavať v máji 2009. Pôvodne mala byť križovatka otvorená už v marci tohto roka.

Zdržanie spôsobilo nevyhovujúce podložie a vysoká hladina spodnej vody, pre ktoré sa musela meniť tendrová dokumentácia. Tým sa zvýšili celkové náklady z približne 20 na 23 miliónov. V rámci zmien sa podľa hovorcu Národnej diaľničnej spoločnosti Marcela Jánošíka podložie pod križovatkou spevnilo geodoskou.

Trasa diaľničnej križovatky sa začína približne v strede cesty medzi Stupavou a Záhorskou Bystricou. Prechádza mostom ponad diaľnicu D2 a končí sa pri Volkswagene.

stupava_res.jpg

FOTO - TASR

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  2. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  5. Prehľad a automatizácia
  6. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  7. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  8. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  1. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  2. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  3. Trenčín potrebuje nový impulz!
  4. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  5. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  6. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  7. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  8. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 13 509
  2. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 11 243
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 8 851
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 465
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 6 155
  6. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 968
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 3 939
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 2 530
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  2. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  3. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  4. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  5. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  6. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  7. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 129 073
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 13 801
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 665
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 497
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 344
  6. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 108
  7. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 3 809
  8. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 3 051
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu