Dopravca dlhuje milióny, hovorí o ďalších obmedzeniach v MHD

Dopravný podnik napriek zdražovaniu nevylúčil obmedzenie spojov.

Komfort v MHD s drahším cestovným nestúpne.(Zdroj: ARCHÍV SME)

Šéf dopravného podniku pripustil predlžovanie intervalov medzi spojmi.

BRATISLAVA. Od pondelka bude mestská hromadná doprava drahšia, komfort však cestujúcim spolu s cenou nestúpne. Naopak, ak vedenie mesta schváli ďalšie šetriace opatrenia dopravného podniku, môžu sa zhoršiť.

Dopravný podnik by mohol tento rok skončiť v strate až 12 miliónov eur, hovorí jeho nový šéf Ľubomír Belfi. Dopravca má navyše úvery za 42 miliónov eur a neuhradené pohľadávky za 15,3 mil. eur, z čoho záväzky po splatnosti sú 5,4 mil. eur.

Straty dopravného podniku z minulých období neuhradených mestom predstavujú 14,7 mil. eur.

Podľa Belfiho nie sú ani tieto prostriedky isté, dopravca vraj dostal list od primátora o nevyhnutnom šetrení

Nové vedenie robilo v dopravnom podniku audit. Na základe jeho výsledkov sú podľa Belfiho nutné ďalšie šetriace opatrenia.

Výpovede a šetrenie

Keď mesto oznámilo drahšiu MHD, primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru) povedal, že k okresaniu spojov nepríde.

Dnes Belfi vraví, že dopravný podnik zvažuje zväčšenie intervalov medzi spojmi. „Tento návrh je ale podmienený súhlasom primátora,“ vraví Belfi. Dodal, že s mestom budú rokovať aj o znížení počtu najazdených kilometrov.

Dopravný podnik chce podľa neho skončiť tento rok so stratou 6,9 milióna eur. Taká bola podľa Blefiho aj vlaňajšia strata mestského podniku.

K ďalším šetriacim opatreniam patrí veľké prepúšťanie v dopravnom podniku. O prácu príde od 1. septembra 265 zamestnancov, nemá ísť o vodičov, ale najmä robotníkov.

Doteraz tu pracovalo 3283 ľudí, Belfi hovorí o prezamestnanosti.

Zdraženie už pondelok

Viac za MHD zaplatíme už pondelok. Kto chce ušetriť a kúpiť si električenku alebo lístky na hromadnú dopravu lacnejšie, má poslednú šancu.

Predajne dopravného podniku sú otvorené dnes ako bežný deň, zajtra by mala fungovať len pobočka na hlavnej stanici.

Mesto: Budeme rokovať, držíme vyrovnaný rozpočet

BRATISLAVA. Mesto Bratislava je pripravené rokovať o úsporných opatreniach s mestským Dopravným podnikom Bratislava (DPB), a. s. Samospráva bude žiadať dopravcu, aby naďalej hľadal vnútorné rezervy v prevádzke tak, aby nedošlo k razantnejšiemu zníženiu dopravnej obslužnosti v meste. Povedal dnes pre TASR hovorca bratislavského primátora Ľubomír Andrassy.

"Šetrenie sa naštartovalo ešte za bývalého vedenia. Druhým krokom je zvýšenie cestovného v mestskej doprave. Ak by malo dôjsť k ďalšiemu opatreniu, ktoré súvisí s redukciou spojov, tak to bude po dôkladnej a otvorenej diskusii medzi primátorom Milanom Ftáčnikom (nezávislý s podporou Smeru-SD), vedením DPB, a. s., a členmi dopravnej komisie," uviedol Andrassy.

Nový generálny riaditeľ DPB, a. s., Ľubomír Belfi dnes povedal, že podnik bude rokovať s hlavným mestom o znížení počtu odjazdených kilometrov od septembra do konca roka 2011. Pre dopravcu by to bola úspora a percento zníženia by bolo malé. "Mesto je tiež v zložitej situácii, podľa ich vyjadrení až veľmi zložitej a nemajú zdroje," dodal Belfi.

Andrassy k rozpočtu mesta Bratislava povedal, že zatiaľ sa darí naplniť príjmovú časť na približne 35 percent z plánovaných 50 percent za prvý polrok 2011. Tejto situácii sa prispôsobí jeho výdavková časť.

"Čerpanie výdavkov je tiež na úrovni približne 35 percent. Držíme vyrovnaný rozpočet a nezadlžujeme sa," konštatoval. Podľa neho je najvážnejšie to, že sa nenapĺňajú odhady rezortu financií o príjme samospráv z hľadiska z dane z príjmov fyzických osôb. Nižší je aj príjem z predaja mestského majetku.

K dianiu v DPB, a. s., a redukcii liniek sa vyjadril aj predseda mestskej komisie dopravy Jozef Uhler (SDKÚ-DS).

"Cestujúci spisovali petíciu, v ktorej súhlasili s zvýšením cestovného za podmienky, že sa ukončí rušenie liniek. Ďalšie škrtanie odjazdených kilometrov bude pre nich veľmi bolestné," uviedol Uhler.

TASR

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  4. Top First moment dovolenky na leto 2018
  5. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  6. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  7. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  8. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  9. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  10. Slováci triedia lepšie
  1. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  2. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  3. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  4. Accessible Urban Living
  5. RPSP – A good intention ruined by execution
  6. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Riešenia pre hnedú planétu
  9. Veľtrh vzdelávania v Srbsku
  10. Exkurzia študijných programov AKP a PSA SvF STU v Bratislave
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 12 689
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 6 445
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 4 562
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 3 126
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 351
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 863
  7. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 569
  8. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 423
  9. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 1 218
  10. Slováci triedia lepšie 1 037