SME
Utorok, 9. august, 2022 | Meniny má Ľubomíra

Ceste z Rovinky pridajú jazdný pruh do mesta

Ľudia, ktorí bývajú južne od Bratislavy, budú mať čoskoro ľahší prístup do mesta – širšiu cestu.

Obyvatelia obcí z juhovýchodu do Bratislavy sa dlhodobo sťažujú na preťaženosť cesty. Začne sa stavať tretí pruh.Obyvatelia obcí z juhovýchodu do Bratislavy sa dlhodobo sťažujú na preťaženosť cesty. Začne sa stavať tretí pruh. (Zdroj: ARCHÍV SME)

Ľudia, ktorí bývajú južne od Bratislavy, budú mať čoskoro ľahší prístup do mesta – širšiu cestu.

BRATISLAVA. Od augusta začnú rozširovať cestu, ktorá spája Dunajskú Lužnú s Bratislavou. V prvej etape pridajú jazdný pruh na úseku vedúcom z Rovinky do Podunajských Biskupíc.

Stavbu by mali ukončiť do dvoch mesiacov a náklady 3,8 milióna eur pôjdu zo štátneho rozpočtu.

Jediná cesta nestačí

Dopravná situácia medzi Bratislavou a Dunajskou Lužnou je už roky neúnosná, zápchy sťažujú dochádzku do zamestnania a škôl. Denne cestou s jedným jazdným pruhom prichádza do Bratislavy vyše 20-tisíc áut.

„Cesta z Kalinkova na Mlynské nivy počas špičky trvá niekedy aj viac ako hodinu, pričom bez zápchy to je len 30 minút,“ povedal študent, ktorý žije v Kalinkove a cestuje cez Dunajskú Lužnú a Rovinku.

Dočasné riešenie

Rozšírenie cesty starostovia obcí Rovinka aj Dunajská Lužná vítajú, zhodujú sa však, že bez výstavby rýchlostnej cesty R7 je to len dočasné riešenie.

S plánom rozšíriť cestu aj vo vnútri obcí Rovinka a Dunajská Lužna starostovia nesúhlasili. „Rozdelili by sme tým obec na ľavú a pravú stranu,“ povedal starostka Rovinky Milan Bombala (nezávislý).

Dopravná situácia v oblasti sa zhoršuje, lebo rastie počet Bratislavčanov, ktorí si v tamojších obciach stavajú rodinné domy.

Obce s mestom spája jediná cesta a približne tri kilometre vzdialená železnica, ktorú preto využíva málo ľudí.

Z cesty na železnicu

Vlak by mali začať tamojší obyvatelia viac využívať od marca budúceho roka, keď Bratislavu s Komárnom spojí prvá súkromná vlaková linka.

Obec Rovinka potom zabezpečí kyvadlovú dopravu na približne tri kilometre vzdialenú vlakovú stanicu a vybuduje tam aj strážené parkovisko.

Dunajská Lužná chce kyvadlovú dopravu na stanicu spustiť už na jeseň tohto roku.

Ministerstvo dopravy ďalej pracuje aj na príprave rýchlostnej cesty R7, ktorá je považovaná za jediné riešenie dopravnej situácie medzi Dunajskou Lužnou a Bratislavou. So stavbou sa môže začať najskôr v roku 2013.

Úsek z Rovinky po Gagarinovu ulicu sa rozšíri o jeden pruh.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prehľad a automatizácia
  2. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  3. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  4. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  5. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha
  8. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina
  1. Prehľad a automatizácia
  2. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  3. Šéf PLANEO: Budúcnosť obchodu je v službách
  4. Čo robiť, aby dieťa neskončilo v nemocnici s črevnou virózou?
  5. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  6. Goralské folklórne slávnosti po prvýkrát priamo v horách
  7. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  8. Ktoré regionálne projekty podporí Nadácia COOP Jednota?
  1. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 10 254
  2. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 9 076
  3. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 7 513
  4. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 4 730
  5. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina 4 229
  6. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 100
  7. Držanie peňazí na bežnom účte robí Slovákov chudobnejšími 1 726
  8. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné 1 700
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  2. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  3. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  4. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  5. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  6. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  8. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 125 392
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 27 150
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 101
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 9 155
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 6 580
  6. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 3 952
  7. Vladimir Skala: Padá bankový sektor v Číne? 3 771
  8. Jozef Tittel: Psychológia investovania 2 642
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu