SME

Novela cestného zákona zaťaží samosprávy, tvrdí Bajan

Podľa novely cestného zákona na odhlásenie vozidla z evidencie postačí čestné vyhlásenie majiteľa o likvidácii auta. Takéto riešenie podľa Bajana presunie zodpovednosť za staré auto na obec.

Petržalka každý mesiac vyzýva majiteľov nepojazdných áut, aby ich z verejného priestranstva odstrániliPetržalka každý mesiac vyzýva majiteľov nepojazdných áut, aby ich z verejného priestranstva odstránili (Zdroj: SME - ARCHÍV)

BRATISLAVA. Starosta bratislavskej mestskej časti Petržalka Vladimír Bajan je za zjednodušovanie administratívnych úkonov, ale nie na úkor obcí, miest a spoluobčanov. Takto reagoval na novelu cestného zákona, podľa ktorej na odhlásenie vozidla z evidencie postačí čestné vyhlásenie majiteľa o likvidácii auta.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Takéto riešenie podľa Bajana presunie zodpovednosť za staré alebo zhavarované auto z jeho majiteľa na obec. "Kto nám zaručí, že to tak nebude? Majetok, to je aj zodpovednosť zaň. Novela spôsobí, že na už dnes preplnených parkoviskách na sídliskách budú ostávať autá, o ktoré sa bude musieť postarať samospráva,“ povedal starosta.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa neho mestská časť každý mesiac vyzýva držiteľov motorových vozidiel, aby si z verejného priestranstva odstránili auto bez evidenčného čísla, ktoré svojím vzhľadom ruší prostredie.

Takéto auto musí ešte ďalších 30 dní ostať na mieste, kým ho môže mestská časť dať odtiahnuť spracovateľom starých vozidiel. „Ako k tomu príde slušný obyvateľ, že iný sused takýmto spôsobom na jeho úkor zaberie parkovacie miesto?“ povedal petržalský starosta.

V stanovisku sa ďalej uvádza, že pracovníci petržalského miestneho úradu pravidelne robia monitoring výskytu ojazdených, nepojazdných vozidiel a reagujú aj na podnety občanov, vykonávajú obhliadku takýchto vozidiel. Novela teda svojím dosahom a ľahkovážnosťou majiteľov starých áut pridá zbytočnú prácu ľuďom, ktorí by mohli byť užitočnejší na iných úsekoch, tvrdí petržalský úrad.

SkryťVypnúť reklamu

Ak prezident podpíše novelu zákona o premávke na pozemných komunikáciách, podľa stanoviska mestskej časti hrozí, že finančné náklady na likvidáciu mnohých áut vyradených z evidencie padnú na plecia samosprávy.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 74 764
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 320
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 004
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 256
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 186
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 154
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 219
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 488
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 540
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 60 191
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 746
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 303
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 928
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 519
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 759
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu