SME
Piatok, 19. august, 2022 | Meniny má Lýdia

Pri Rusovskej ceste začali s výstavbou Petržalka City

Súčasťou Petržalka City by mali byť byty, hotel, reštaurácie, priestory pre obchody a služby a objekty na spoločenské a športové aktivity obyvateľov.

Petržalka City vznikne pri Chorvátskom ramene vo vnútri Petržalky.Petržalka City vznikne pri Chorvátskom ramene vo vnútri Petržalky. (Zdroj: VIZUALIZÁCIA - PETRŽALKA CITY)

PETRŽALKA. Pri Rusovskej ceste v bratislavskej Petržalke sa začalo s výstavbou multifunkčného centra Petržalka City. Ako pre agentúru SITA uviedla hovorkyňa mestskej časti Mária Grebeňová Laczová, v území pri Chorvátskom ramene sa začína s výstavbou Petržalka City - lokalita A (Chorvátske rameno - Hálova - Rusovská cesta).

Petržalka City
  • megavýstavba za približne 400 miliónov eur.
  • vyrásť má v lokalite ohraničenej Rusovskou cestou, Romanovou, Hálovou a Gessayovou ulicou a Chorvátskym ramenom,
  • projekt má prvé stavebné povolenie na etapu A, tá nezasahuje do projektu nosného dopravného systému,
  • stavebné povolenie na prvú etapu podpísal Ftáčnik,
  • v prvej etape sa má stavať polyfunkčný bytový dom, neskôr hotely, kongresové centrum, administratívne budovy.

V prvej etape výstavby by tu mal vyrásť polyfunkčný dom a súvisiace stavebné objekty. Investorom je Petržalka City, a.s.. Dvanásťposchodový polyfunkčný bytový dom bude mať 105 bytov, 177 podzemných parkovacích miest a plynotesný CO kryt.

Stavebné povolenie na túto časť stavebného komplexu Petržalka City vydalo ešte minulý rok v októbri bývalé vedenie mestskej časti.

Podľa neho by stavbu polyfunkčného bytového domu mali dokončiť 31. decembra 2014.

Súčasťou moderného centra Petržalky Petržalka City by mali byť byty, hotel, reštaurácie, priestory pre obchody a služby a objekty na spoločenské a športové aktivity obyvateľov.

Uvažuje sa o výstavbe bazéna, športovísk, telocvične, bežeckých, korčuliarskych či cyklistických dráh, knižnice, galérie moderného umenia či radnice. Centrom celého projektu by mal byť bulvár, obklopujúci trasu plánovanej električky.

Protiváhou rušnej ulice by mal byť mestský park okolo Chorvátskeho ramena. Vybudovať by sa malo 5 200 parkovacích miest, pričom približne 85-percent je plánovaných pod úrovňou terénu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  5. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  6. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  7. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  8. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  1. Majstrovstvá Slovenska v hode telefónom sa uskutočnia v sobotu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Shell myslí na slovenské komunity
  5. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  6. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  7. Agrokomplex 2022
  8. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 39 631
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 14 612
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 10 628
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 7 137
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 5 199
  6. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run 4 424
  7. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 254
  8. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem 3 117
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  2. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  3. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  4. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  5. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  7. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  8. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 9 159
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 7 036
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 6 781
  4. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 4 579
  5. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 4 044
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 996
  7. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 3 794
  8. Marián Viskupič: Rozvrat verejných financií alebo grécka cesta Igora Matoviča 3 617
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťZatvoriť reklamu