Trasovanie ropovodu môže ohroziť vodné zdroje,tvrdí Budaj

Komerčný záujem podľa mestského poslanca Jána Budaja nemôže stáť nad záujmom možného ohrozenia zdrojov pitnej vody a nad záujmom ochrany zdravia obyvateľstva.

BRATISLAVA. Aktivisti sa obávajú, že plánované trasovanie ropovodného prepojenia rafinérie OMV, ktoré má viesť cez tzv. Karpatský alebo Mestský koridor, môže ohroziť bratislavské vodné zdroje. Uviedol to na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave mestský poslanec Ján Budaj.

Ak by sa kompetentné úrady rozhodli pre trasovanie cez Karpatský koridor, ropovod by sa napojil na rakúsku stranu v území ohraničenom mestami Marcheg a Záhorská Ves.

Napájací bod by bol v okolí Jablonice. Pri využití Mestského koridoru by ropovod prechádzal cez hlavné mesto a napojil by sa v okolí obcí Jarovce - Kittsee alebo Petržalka - Kittsee a napájací bod by bol pri Veľkom Bieli.

Mestský koridor počíta s definitívnym odklonom súčasnej trasy ropovodu Družba vedúcej do Slovnaftu z územia Žitného ostrova.

Milióny eur

Ropovod má merať 81 až 151 km a stáť od 70 do 112 miliónov eur. Trasy budú viesť mimo Žitný ostrov, ale majú viesť krížom cez Bratislavu.

Ropovod Bratislava - Schwechat pipeline má viesť podľa Budaja v blízkosti ostrova Sihoť, Pečnianskeho lesa, ale i ponad Rusovce - Ostrovné lúčky. Jedna z navrhovaných trás by mala viesť z napájacieho bodu vo Veľkom Bieli ponad Žitný ostrov na Prístavný most, cez Einsteinovu ulicu, popri vodnom zdroji Pečniansky les a ponad vodné zdroje Rusovce - Ostrovné lúčky až na napájací bod Jarovce - Kittsee. Ropovod však podľa Budaja z energetického hľadiska pre Slovenskú republiku nič nerieši.

Riziková stavba

"Stavbu treba premyslieť strategicky, aby vláda neplánovala ropovod bez nás, chceme o tom vyvolať verejnú diskusiu. Nehovoríme že prepojenie nemá byť, chceme aby sa tá debata odohrávala transparentne," uviedol Budaj. Komerčný záujem podľa neho nemôže stáť nad záujmom možného ohrozenia zdrojov pitnej vody a nad záujmom ochrany zdravia obyvateľstva.

Budaj uviedol, že nemožno pripustiť žiadne rizikové stavby, ktoré by zvýšili už i tak katastrofálne dopady Slovnaftu, ktorý dennodenne poškodzuje kvalitu podzemnej vody. "Nemožno ďalej zvyšovať ekologickú záťaž v tomto meste," uviedol Budaj.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  3. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  4. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  5. Top First moment dovolenky na leto 2018
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  7. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  9. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  1. Bezplatné rozšírenie do prehliadača
  2. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť.
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  4. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  5. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  6. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  7. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  8. Accessible Urban Living
  9. RPSP – A good intention ruined by execution
  10. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 6 621
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 5 251
  3. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 3 348
  4. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 3 249
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 2 247
  6. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 234
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 987
  8. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 810
  9. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 1 784
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 577