BRATISLAVA. Mestskí poslanci súhlasia s realizáciou Nosného systému integrovanej mestskej hromadnej dopravy. Vyjadrili sa tak hlasovaním na dnešnom mestskom zastupiteľstve.
Do roku 2015 by tak mal vzniknúť projekt železničného úseku Bratislava - Predmestie – stanica Filiálka, projekt prestupových terminálov integrovanej dopravy na území mesta a projekt koľajovej dráhy Hlavná stanica – Janíkov dvor, prvá etapa Šafárikovo nám. – Bosákova vrátane rekonštrukcie Starého mosta v duálnom rozchode.
Projekty majú byť financované z finančných zdrojov programovacieho obdobia EÚ 2007-2013 z Operačného programu doprava.
Projekt železničného úseku Bratislava - Predmestie – stanica Filiálka by mal byť prepojený s konečným riešením projektu TEN-T 17 v podpovrchovom variante popod Dunaj, prípadne iným vhodným severojužným prepojením.
Ako vyzerá stanica Filiálka - fotogaléria tu
Nesrovnal: Projekty sú nepripravené, Ftáčnik tvrdí opak
Ako uviedol poslanec Ivo Nesrovnal (šéf klubu SDKÚ a Mosta-Híd), projekty sú nepripravené a mesto by si nemalo stavať vzdušné zámky, že z jedných peňazí postaví tri projekty. „Petržalský projekt nie je pripravený, mesto na to nemá peniaze, ani nevieme, odkiaľ ich zoženieme,“ vraví Nesrovnal.
Primátor Milan Ftáčnik argumentoval tým, že projekty sú pripravené.
Poslanec Sven Šovčík (SDKÚ) si nemyslí, že električka z Bosákovej na Šafárikovo námestie Petržalčanom v doprave pomôže. „Prečo musíme riešiť električku cez Starý most, ktorý musíme zrekonštruovať? Ten most už nebude mladší. Nemáme na to peniaze,“ uviedol Šovčík.
Podľa poslanca Roberta Kaliňáka (Smer) je hlavný zámer previezť občanov zo Starého Mesta do Petržalky a pýtať sa, prečo potrebujú Petržalčania cestovať do centra rýchlejšie, sa mu zdá dosť vtipné. Podľa Nesrovnala však musí byť projekt koncipovaný na báze železničnej a integrovaná doprava nie je električka.
Aj ďalšie stupne
Poslanci schválili prípravu ďalších stupňov projektovej dokumentácie Koľajovej dráhy Hlavná stanica - Janíkov dvor, a to prvej etapy Šafárikovo nám – Bosákova, etapy Janíkov dvor – Bosákova s duálnym rozchodom 1000/1435 mm a etapy Štúrova – Hlavná stanica.
Poslanci tiež žiadajú primátora presadzovať zaradenie možnosti financovania výstavby a rekonštrukcie električkových tratí z európskych fondov do operačných programov na obdobie 2014 – 2020.
Podľa poslancov by mal primátor tiež vyvinúť maximálne úsilie na to, aby trať v úseku Chorvátske rameno – Janíkov Dvor bola bezbariérová, odhlučnená a bezkolízna.
Slovenská delegácia prezentovala 29. júna v Bruseli spoločné stanoviská k využitiu finančných prostriedkov z Operačného programu Doprava určeného na rozvoj integrovanej dopravy v Bratislavskom kraji, informoval BSK. Ďalšie expertné rokovania budú na budúci týždeň.
Ich cieľom je dospieť v dopravných projektoch k zhode medzi Bruselom, vládou SR, BSK a mestom Bratislava.
Autor: lut