SME

Poslanci súhlasia s Nosným systémom integrovanej dopravy

Prepojenie Bratislava Predmestie - Filiálka sa má spojiť s konečným riešením TENT-T 17 v podpovrchovom variante pod Dunajom.

Spustnutá stanica dnes slúži len bezdomovcom.Spustnutá stanica dnes slúži len bezdomovcom. (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Mestskí poslanci súhlasia s realizáciou Nosného systému integrovanej mestskej hromadnej dopravy. Vyjadrili sa tak hlasovaním na dnešnom mestskom zastupiteľstve.

Do roku 2015 by tak mal vzniknúť projekt železničného úseku Bratislava - Predmestie – stanica Filiálka, projekt prestupových terminálov integrovanej dopravy na území mesta a projekt koľajovej dráhy Hlavná stanica – Janíkov dvor, prvá etapa Šafárikovo nám. – Bosákova vrátane rekonštrukcie Starého mosta v duálnom rozchode.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Projekty majú byť financované z finančných zdrojov programovacieho obdobia EÚ 2007-2013 z Operačného programu doprava.

SkryťVypnúť reklamu

Projekt železničného úseku Bratislava - Predmestie – stanica Filiálka by mal byť prepojený s konečným riešením projektu TEN-T 17 v podpovrchovom variante popod Dunaj, prípadne iným vhodným severojužným prepojením.

Ako vyzerá stanica Filiálka - fotogaléria tu

Nesrovnal: Projekty sú nepripravené, Ftáčnik tvrdí opak

Ako uviedol poslanec Ivo Nesrovnal (šéf klubu SDKÚ a Mosta-Híd), projekty sú nepripravené a mesto by si nemalo stavať vzdušné zámky, že z jedných peňazí postaví tri projekty. „Petržalský projekt nie je pripravený, mesto na to nemá peniaze, ani nevieme, odkiaľ ich zoženieme,“ vraví Nesrovnal.

Primátor Milan Ftáčnik argumentoval tým, že projekty sú pripravené.

Poslanec Sven Šovčík (SDKÚ) si nemyslí, že električka z Bosákovej na Šafárikovo námestie Petržalčanom v doprave pomôže. „Prečo musíme riešiť električku cez Starý most, ktorý musíme zrekonštruovať? Ten most už nebude mladší. Nemáme na to peniaze,“ uviedol Šovčík.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa poslanca Roberta Kaliňáka (Smer) je hlavný zámer previezť občanov zo Starého Mesta do Petržalky a pýtať sa, prečo potrebujú Petržalčania cestovať do centra rýchlejšie, sa mu zdá dosť vtipné. Podľa Nesrovnala však musí byť projekt koncipovaný na báze železničnej a integrovaná doprava nie je električka.

Aj ďalšie stupne

Poslanci schválili prípravu ďalších stupňov projektovej dokumentácie Koľajovej dráhy Hlavná stanica - Janíkov dvor, a to prvej etapy Šafárikovo nám – Bosákova, etapy Janíkov dvor – Bosákova s duálnym rozchodom 1000/1435 mm a etapy Štúrova – Hlavná stanica.

Poslanci tiež žiadajú primátora presadzovať zaradenie možnosti financovania výstavby a rekonštrukcie električkových tratí z európskych fondov do operačných programov na obdobie 2014 – 2020.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa poslancov by mal primátor tiež vyvinúť maximálne úsilie na to, aby trať v úseku Chorvátske rameno – Janíkov Dvor bola bezbariérová, odhlučnená a bezkolízna.

Slovenská delegácia prezentovala 29. júna v Bruseli spoločné stanoviská k využitiu finančných prostriedkov z Operačného programu Doprava určeného na rozvoj integrovanej dopravy v Bratislavskom kraji, informoval BSK. Ďalšie expertné rokovania budú na budúci týždeň.

Ich cieľom je dospieť v dopravných projektoch k zhode medzi Bruselom, vládou SR, BSK a mestom Bratislava.

Autor: lut

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 63 399
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 151
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 728
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 780
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 165
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 992
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 154
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 84 972
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 164
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 505
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 823
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 248
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 880
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 248
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 751
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu