SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Poslanci súhlasia s Nosným systémom integrovanej dopravy

Prepojenie Bratislava Predmestie - Filiálka sa má spojiť s konečným riešením TENT-T 17 v podpovrchovom variante pod Dunajom.

Spustnutá stanica dnes slúži len bezdomovcom.Spustnutá stanica dnes slúži len bezdomovcom. (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Mestskí poslanci súhlasia s realizáciou Nosného systému integrovanej mestskej hromadnej dopravy. Vyjadrili sa tak hlasovaním na dnešnom mestskom zastupiteľstve.

Do roku 2015 by tak mal vzniknúť projekt železničného úseku Bratislava - Predmestie – stanica Filiálka, projekt prestupových terminálov integrovanej dopravy na území mesta a projekt koľajovej dráhy Hlavná stanica – Janíkov dvor, prvá etapa Šafárikovo nám. – Bosákova vrátane rekonštrukcie Starého mosta v duálnom rozchode.

Projekty majú byť financované z finančných zdrojov programovacieho obdobia EÚ 2007-2013 z Operačného programu doprava.

Projekt železničného úseku Bratislava - Predmestie – stanica Filiálka by mal byť prepojený s konečným riešením projektu TEN-T 17 v podpovrchovom variante popod Dunaj, prípadne iným vhodným severojužným prepojením.

Nesrovnal: Projekty sú nepripravené, Ftáčnik tvrdí opak

Ako uviedol poslanec Ivo Nesrovnal (šéf klubu SDKÚ a Mosta-Híd), projekty sú nepripravené a mesto by si nemalo stavať vzdušné zámky, že z jedných peňazí postaví tri projekty. „Petržalský projekt nie je pripravený, mesto na to nemá peniaze, ani nevieme, odkiaľ ich zoženieme,“ vraví Nesrovnal.

Primátor Milan Ftáčnik argumentoval tým, že projekty sú pripravené.

Poslanec Sven Šovčík (SDKÚ) si nemyslí, že električka z Bosákovej na Šafárikovo námestie Petržalčanom v doprave pomôže. „Prečo musíme riešiť električku cez Starý most, ktorý musíme zrekonštruovať? Ten most už nebude mladší. Nemáme na to peniaze,“ uviedol Šovčík.

Podľa poslanca Roberta Kaliňáka (Smer) je hlavný zámer previezť občanov zo Starého Mesta do Petržalky a pýtať sa, prečo potrebujú Petržalčania cestovať do centra rýchlejšie, sa mu zdá dosť vtipné. Podľa Nesrovnala však musí byť projekt koncipovaný na báze železničnej a integrovaná doprava nie je električka.

Aj ďalšie stupne

Poslanci schválili prípravu ďalších stupňov projektovej dokumentácie Koľajovej dráhy Hlavná stanica - Janíkov dvor, a to prvej etapy Šafárikovo nám – Bosákova, etapy Janíkov dvor – Bosákova s duálnym rozchodom 1000/1435 mm a etapy Štúrova – Hlavná stanica.

Poslanci tiež žiadajú primátora presadzovať zaradenie možnosti financovania výstavby a rekonštrukcie električkových tratí z európskych fondov do operačných programov na obdobie 2014 – 2020.

Podľa poslancov by mal primátor tiež vyvinúť maximálne úsilie na to, aby trať v úseku Chorvátske rameno – Janíkov Dvor bola bezbariérová, odhlučnená a bezkolízna.

Slovenská delegácia prezentovala 29. júna v Bruseli spoločné stanoviská k využitiu finančných prostriedkov z Operačného programu Doprava určeného na rozvoj integrovanej dopravy v Bratislavskom kraji, informoval BSK. Ďalšie expertné rokovania budú na budúci týždeň.

Ich cieľom je dospieť v dopravných projektoch k zhode medzi Bruselom, vládou SR, BSK a mestom Bratislava.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Magazín SME Ženy už v predaji
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Magazín SME Ženy už v predaji
  2. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  5. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  6. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 841
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 24 111
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 293
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 260
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 16 672
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 13 610
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 309
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 331
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 300
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 10 773
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu