SME

Petržalka chce byť súčasťou rokovaní o ropovode Družba

Petržalka protestuje proti spôsobu prípravy prác na ropovode.

Návrh ropovodu sprevádzal aj protest.Návrh ropovodu sprevádzal aj protest. (Zdroj: SME - LUCIA TKÁČIKOVÁ)

PETRŽALKA. Bratislavská mestská časť Petržalka nechce byť vylúčená z rokovaní o plánovaní trás ropovodu Bratislava - Schwechat. Protestuje preto proti spôsobu prípravy na prepojenie ropovodu Družba s rafinériou Schwechat.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na dnešnom zasadnutí zastupiteľstva to schválili petržalskí poslanci.

Zároveň vyzvali hlavné mesto na spoločný postup a koordináciu stanovísk dotknutých mestských častí a mesta pri rokovaniach s Vládou SR. O svojom stanovisku bude mestská časť informovať magistrát hlavného mesta, ministerstvo hospodárstva, ministerstvo životného prostredia aj vládu.

SkryťVypnúť reklamu

Alternatívne trasy

Pôvodný návrh poslankyne Eleny Pätoprstej, že mestská časť nesúhlasí s navrhovanými alternatívnymi trasami ropovodu Bratislava – Schwechat, poslanci neschválili. Podľa dôvodovej správy by trasy mohli prechádzať územím mestskej časti v tzv. mestskom koridore, a tým by mohli byť ohrozené bratislavské vodné zdroje. Ako uviedla poslankyňa Pätorpstá, Petržalku pri vyberaní trás ropovodu neoslovili, aj napriek tomu, že sa jej problém dotýka.

Ako uviedol starosta Petržalky Vladimír Bajan, k tejto téme pristupuje trochu opatrnejšie. Podľa neho išlo v prípade plánovaných trás ropovodu o informatívny materiál, ktorý vládu k ničomu nezaväzuje. Problém ale podľa starostu je, že sa takéto témy riešia mimo samosprávy. K názoru starostu sa priklonil aj poslanec Oliver Kríž, ktorý uviedol, že obce by mali byť prvé, ktoré by sa mali k takýmto zásadným stavbám vyjadrovať.

SkryťVypnúť reklamu

V dôvodovej správe sa uvádza, že trasovanie ropovodného prepojenia rafinérie OMV by malo viesť cez takzvaný Karpatský alebo Mestský koridor.

Ropovod cez hlavné mesto?

Pri využití Karpatského koridoru by sa ropovod napojil na rakúsku stranu v území ohraničenom mestami Marcheg a Záhorská Ves, napájací bod by bol v okolí Jablonice. Pri využití tzv. mestského koridoru by ropovod prechádzal cez hlavné mesto Slovenska a napojil sa v okolí obcí Jarovce–Kittsee alebo Petržalka–Kittsee a napájací bod by bol pri Veľkom Bieli.

Mestský koridor počíta s definitívnym odklonom súčasnej trasy ropovodu Družba vedúcej do Slovnaftu z územia Žitného ostrova.

Ropovod má merať 81 až 151 kilometrov a stáť od 70 do 112 miliónov eur.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 270
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 513
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 197
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 5 065
  5. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 040
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 3 613
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 869
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 365
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 556
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 54 243
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 49 345
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 472
  5. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 24 899
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 889
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 342
  8. Matej Galo: Pán Fico, ste tak neschopný, alebo len žijete mimo reality? 16 069
  1. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  4. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  5. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  6. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
SkryťZatvoriť reklamu