Dopravný podnik šetrí, autobusy jazdia menej

Sedem liniek autobusovej dopravy od 6. júna jazdí menej často. Dôvodom je nedostatok financií.

BRATISLAVA. Už vyše týždňa nejazdí mestom sedem minibusových liniek mimo rannej a popoludňajšej dopravnej špičky pracovných dní.

Autobusy číslo 27, 34, 35, 58 a 151 zasa nejazdia v čase okolo obeda ani cez víkendy. Dopravný podnik takto šetrí, pretože od mesta dostal menej peňazí, ako žiadal. Spolu MHD najazdí o 800­tisíc kilometrov menej.

Z troch liniek vznikla jedna

Ešte v apríli bola zrušená mikrobusová linka 135, ktorá obsluhovala kopcovitý terén sídliska Dlhé Diely. Starostka Karlovej Vsi Iveta Hanulíková (Smer) žiadala jej obnovu s odôvodnením, že osoby so zníženou pohyblivosťou ostanú odrezaní od sveta.

„Predpokladám, že k jej obnove nedôjde, ibaže by mestská časť bola ochotná prispievať na jej prevádzku,“ povedal o linke 135 za dopravnú komisiu Bratislavy jej predseda Jozef Uhler (SDKÚ).

Riešenie prišlo v podobe upravenej trasy minibusu číslo 35. „Z troch liniek bola vytvorená jedna, ktorá plní požiadavky obyvateľov bývajúcich v najvzdialenejšej časti od ostatnej MHD,“ povedal hovorca dopravného podniku Tomáš Zajac.

V budúcnosti bude systémová úprava

Pôvodne mali upraviť jazdné poriadky všetkých minibusových liniek. Upustili však od liniek 44 a 147 jazdiacich po Kramároch a ku Slavínu. „Linka číslo 44 má zo všetkých týchto liniek najvyššiu využiteľnosť a linka číslo 147 obsluhuje najhlbšie územie,“ povedal za dopravný podnik Zajac.

Dopravná komisia mesta v budúcnosti plánuje systémovú úpravu cestovných poriadkov, ktorá by mala byť výsledkom plánu dopravnej obslužnosti. Už v apríli požiadala primátora o vyhlásenie verejnej súťaže na plán dopravnej obslužnosti.

„Ten by mal povedať odkiaľ kam ľudia cestujú a ako ich čo najefektívnejšie prepravovať s dôrazom na minimum prestupov, čas, nadväzovanie liniek, ale aj financie,“ povedal predseda komisie Uhler.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 520
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 851
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 492
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 131
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 018
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 967
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 772
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 526
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 291
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 890