Dopravný podnik šetrí, autobusy jazdia menej

Sedem liniek autobusovej dopravy od 6. júna jazdí menej často. Dôvodom je nedostatok financií.

BRATISLAVA. Už vyše týždňa nejazdí mestom sedem minibusových liniek mimo rannej a popoludňajšej dopravnej špičky pracovných dní.

Autobusy číslo 27, 34, 35, 58 a 151 zasa nejazdia v čase okolo obeda ani cez víkendy. Dopravný podnik takto šetrí, pretože od mesta dostal menej peňazí, ako žiadal. Spolu MHD najazdí o 800­tisíc kilometrov menej.

Z troch liniek vznikla jedna

Ešte v apríli bola zrušená mikrobusová linka 135, ktorá obsluhovala kopcovitý terén sídliska Dlhé Diely. Starostka Karlovej Vsi Iveta Hanulíková (Smer) žiadala jej obnovu s odôvodnením, že osoby so zníženou pohyblivosťou ostanú odrezaní od sveta.

„Predpokladám, že k jej obnove nedôjde, ibaže by mestská časť bola ochotná prispievať na jej prevádzku,“ povedal o linke 135 za dopravnú komisiu Bratislavy jej predseda Jozef Uhler (SDKÚ).

Riešenie prišlo v podobe upravenej trasy minibusu číslo 35. „Z troch liniek bola vytvorená jedna, ktorá plní požiadavky obyvateľov bývajúcich v najvzdialenejšej časti od ostatnej MHD,“ povedal hovorca dopravného podniku Tomáš Zajac.

V budúcnosti bude systémová úprava

Pôvodne mali upraviť jazdné poriadky všetkých minibusových liniek. Upustili však od liniek 44 a 147 jazdiacich po Kramároch a ku Slavínu. „Linka číslo 44 má zo všetkých týchto liniek najvyššiu využiteľnosť a linka číslo 147 obsluhuje najhlbšie územie,“ povedal za dopravný podnik Zajac.

Dopravná komisia mesta v budúcnosti plánuje systémovú úpravu cestovných poriadkov, ktorá by mala byť výsledkom plánu dopravnej obslužnosti. Už v apríli požiadala primátora o vyhlásenie verejnej súťaže na plán dopravnej obslužnosti.

„Ten by mal povedať odkiaľ kam ľudia cestujú a ako ich čo najefektívnejšie prepravovať s dôrazom na minimum prestupov, čas, nadväzovanie liniek, ale aj financie,“ povedal predseda komisie Uhler.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 20 660
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 7 850
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 4 260
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 883
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 249
  6. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 676
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 523
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 442
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 387
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 1 029