BRATISLAVA. Už vyše týždňa nejazdí mestom sedem minibusových liniek mimo rannej a popoludňajšej dopravnej špičky pracovných dní.
Autobusy číslo 27, 34, 35, 58 a 151 zasa nejazdia v čase okolo obeda ani cez víkendy. Dopravný podnik takto šetrí, pretože od mesta dostal menej peňazí, ako žiadal. Spolu MHD najazdí o 800tisíc kilometrov menej.
Z troch liniek vznikla jedna
Ešte v apríli bola zrušená mikrobusová linka 135, ktorá obsluhovala kopcovitý terén sídliska Dlhé Diely. Starostka Karlovej Vsi Iveta Hanulíková (Smer) žiadala jej obnovu s odôvodnením, že osoby so zníženou pohyblivosťou ostanú odrezaní od sveta.
„Predpokladám, že k jej obnove nedôjde, ibaže by mestská časť bola ochotná prispievať na jej prevádzku,“ povedal o linke 135 za dopravnú komisiu Bratislavy jej predseda Jozef Uhler (SDKÚ).
Riešenie prišlo v podobe upravenej trasy minibusu číslo 35. „Z troch liniek bola vytvorená jedna, ktorá plní požiadavky obyvateľov bývajúcich v najvzdialenejšej časti od ostatnej MHD,“ povedal hovorca dopravného podniku Tomáš Zajac.
V budúcnosti bude systémová úprava
Pôvodne mali upraviť jazdné poriadky všetkých minibusových liniek. Upustili však od liniek 44 a 147 jazdiacich po Kramároch a ku Slavínu. „Linka číslo 44 má zo všetkých týchto liniek najvyššiu využiteľnosť a linka číslo 147 obsluhuje najhlbšie územie,“ povedal za dopravný podnik Zajac.
Dopravná komisia mesta v budúcnosti plánuje systémovú úpravu cestovných poriadkov, ktorá by mala byť výsledkom plánu dopravnej obslužnosti. Už v apríli požiadala primátora o vyhlásenie verejnej súťaže na plán dopravnej obslužnosti.
„Ten by mal povedať odkiaľ kam ľudia cestujú a ako ich čo najefektívnejšie prepravovať s dôrazom na minimum prestupov, čas, nadväzovanie liniek, ale aj financie,“ povedal predseda komisie Uhler.