V električkách a autobusoch pustia filmy o prírode

Bratislavská MHD zapne cestujúcim dokumentárne filmy. Dokumenty majú ľudí vychovať k ochrane životného prostredia. Ide o ďalší nosič reklamy.

V električkách už obrazovky sú, k reklame pridajú dokumentárne filmy.(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. V bratislavských autobusoch a električkách budú znieť do hlásenia zastávok dokumentárne filmy. Od septembra ich budú vysielať asi v stovke autobusov a v novších električkách, kde sú už dnes špeciálne obrazovky.

V električkách zatiaľ bez zvuku púšťajú reklamné šoty. Na jeseň pribudne zvuk aj obsah, skúšobne už beží v pár vozidlách MHD.

„V každom z nových nízkopodlažných autobusov bude namontovaná dvojica LED monitorov ukotvených v tvare písmena V,“ povedal Juraj Šimonič, konateľ spoločnosti See&Go, ktorá bude televízie prevádzkovať.

Dokumenty budú premietať so slovenským dabingom, v spodnej časti obrazovky bude v titulku bežať spravodajstvo. V aktuálnej vysielacej ponuke je 19 dokumentov s dĺžkou od troch do 50 minút.

Pôjde o výber najlepších dokumentov z festivalu o trvalo udržateľnom rozvoji Ekotopfilm. „Je to snaha o zavedenie environmentálneho myslenia do spoločnosti,“ hovorí o projekte obchodný riaditeľ Ekotopfilmu Juraj Lím.

Pilotné problémy

Ozvučené obrazovky budú vždy len v jednej časti vozidla. V električkách v jednom z vozňov, v autobusoch v prednej časti. Kto dokumenty nebude chcieť počúvať, bude môcť prejsť do inej časti vozidla – do zóny pokoja, tvrdia autori projektu.


Viacerí cestujúci, ktorí videli pilotné vysielanie, však hovoria, že zvuk z obrazoviek sa šíri takmer po celom vozidle, čím ruší cestujúcich, ktorí si chcú napríklad čítať. Pre obrazovky v niektorých autobusoch zasa zo zadnej časti autobusu nevidieť na informačný panel s názvom nasledujúcej zastávky.

Platí inzercia

Premietanie dokumentov majú zaplatiť príjmy z inzercie – tá má zabrať maximálne 30 percent z vysielacieho času. „Dopravný podnik sa žiadnym finančným spôsobom nepodieľal a ani podieľať na tomto projekte nebude,“ povedal Šimonič.

Časom môžu k spravodajstvu pribudnúť aj informácie o dopravnej situácii, cenách cestovného či dopravných zápchach. Po Bratislave chcú premietanie zaviesť aj v iných mestách, napríklad v Poprade.

dsc00396_res.jpg

Obrazovky bránia vo výhľade na informačný panel s názvom nasledujúcej zastávky.

FOTO - autorka

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 17 165
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 857
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 295
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 084
  5. Kam do tepla v januári? 1 749
  6. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 411
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 403
  8. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 118
  9. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 023
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 903