V električkách a autobusoch pustia filmy o prírode

Bratislavská MHD zapne cestujúcim dokumentárne filmy. Dokumenty majú ľudí vychovať k ochrane životného prostredia. Ide o ďalší nosič reklamy.

V električkách už obrazovky sú, k reklame pridajú dokumentárne filmy.(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. V bratislavských autobusoch a električkách budú znieť do hlásenia zastávok dokumentárne filmy. Od septembra ich budú vysielať asi v stovke autobusov a v novších električkách, kde sú už dnes špeciálne obrazovky.

V električkách zatiaľ bez zvuku púšťajú reklamné šoty. Na jeseň pribudne zvuk aj obsah, skúšobne už beží v pár vozidlách MHD.

„V každom z nových nízkopodlažných autobusov bude namontovaná dvojica LED monitorov ukotvených v tvare písmena V,“ povedal Juraj Šimonič, konateľ spoločnosti See&Go, ktorá bude televízie prevádzkovať.

Dokumenty budú premietať so slovenským dabingom, v spodnej časti obrazovky bude v titulku bežať spravodajstvo. V aktuálnej vysielacej ponuke je 19 dokumentov s dĺžkou od troch do 50 minút.

Pôjde o výber najlepších dokumentov z festivalu o trvalo udržateľnom rozvoji Ekotopfilm. „Je to snaha o zavedenie environmentálneho myslenia do spoločnosti,“ hovorí o projekte obchodný riaditeľ Ekotopfilmu Juraj Lím.

Pilotné problémy

Ozvučené obrazovky budú vždy len v jednej časti vozidla. V električkách v jednom z vozňov, v autobusoch v prednej časti. Kto dokumenty nebude chcieť počúvať, bude môcť prejsť do inej časti vozidla – do zóny pokoja, tvrdia autori projektu.


Viacerí cestujúci, ktorí videli pilotné vysielanie, však hovoria, že zvuk z obrazoviek sa šíri takmer po celom vozidle, čím ruší cestujúcich, ktorí si chcú napríklad čítať. Pre obrazovky v niektorých autobusoch zasa zo zadnej časti autobusu nevidieť na informačný panel s názvom nasledujúcej zastávky.

Platí inzercia

Premietanie dokumentov majú zaplatiť príjmy z inzercie – tá má zabrať maximálne 30 percent z vysielacieho času. „Dopravný podnik sa žiadnym finančným spôsobom nepodieľal a ani podieľať na tomto projekte nebude,“ povedal Šimonič.

Časom môžu k spravodajstvu pribudnúť aj informácie o dopravnej situácii, cenách cestovného či dopravných zápchach. Po Bratislave chcú premietanie zaviesť aj v iných mestách, napríklad v Poprade.

dsc00396_res.jpg

Obrazovky bránia vo výhľade na informačný panel s názvom nasledujúcej zastávky.

FOTO - autorka

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 8 420
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 5 723
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 185
  4. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 2 658
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 2 260
  6. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 1 278
  7. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 1 107
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 1 026
  9. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 1 016
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 1 006